Oh gelukkig lijkt hij er zelf niet zo mee te zitten. Mijn zoon vond het heel erg destijds. Klinkt als een vechter haha.
Ja, oudste dochter en jongste zoontje zijn best lang. Dochter is net 11 geworden, en is rond de 165 (zij was trouwens de kleinste baby met 3320gram) Zoontje is 3 en 118cm.
Mijn dochter is 12 en tikt de 1.75 aan. Ze heeft altijd op de +2 lijn gezeten qua groei. Ik ben zelf 1,79 en mijn man is 1,95. Ze is geboren met 49cm en 3300 gram, mega-gemiddeld dus. Ze loopt verder nergens op voor, ze is zelfs nog aan het wisselen. Ik hoop ook dat ze stopt op 1,85…. Ze is trouwens ook trots op haar lengte hoor. Loopt met goede houding. Mijn moeder redt de 1,60 trouwens niet eens. We hebben dan ook lange en korte mensen in onze familie
Oh wauw, ik vind het altijd wel bijzonder om te lezen over al die lengte verschillen. Mijn jongste dochter (net 7 jaar) is net zo lang als jouw zoon: 1.32 (en 25kg). Ik geloof dat jongens ook wel later aan de groeispurt beginnen toch? De oudste van net 11 heeft ook nog veel kleinere jongens in de klas, terwijl veel meiden al een stukje groter zijn.
Ik heb langzaam groeiende kinderen. Mijn oudste is 10 jaar en 136 cm. Schoenen 34. Ze is afgelopen februari in het ziekenhuis op 130 cm gemeten. Ik maakte me zorgen omdat het verschil steeds groter lijkt te worden. Botleeftijd loopt bij haar dus 2 jaar achter. Dus de verwachting is dat het vanzelf recht zal trekken. En warempel 6 cm erbij en van maat 32 naar 34. Zo blij voor haar. Eindelijk in de achtbaan, klimbos en stoerdere schoenen. Groep 7 vanaf komende week. Mijn 8-jarige is ook 130 cm en mensen denken dus dat ik een tweeling heb. Ik koop bijna alles dubbel. Sokken, ondergoed en broeken zelfde maat. Zelfde maat fiets. Dubbele autostoeltjes hadden we. Gelukkig is er Vinted
Mijn zoon was met 7.5 1.28m en 10 jaar 1.38m. Hij is nu 1.84 en groeit nog. Mijn dochter was met 8 jaar 1.31 en met 10 jaar 1.40, ze is nu 1.73 en net pas ongesteld geworden, dus nog niet perse uitgegroeid. Als ze laat puberen kan er nog flink wat lengte bijkomen hoor. Dochter groeide redelijk stabiel wat onder het gemiddelde, maar zoon zijn lijntje boog ook flink af. Late puberteit zit hier in de familie, maar wij hebben ons ook wel een tijdje zorgen gemaakt. Hij wilde zelf vooral graag minimaal 1m70 worden, maar nu is hij al 1.84 haha. Nog steeds niet heel lang voor mijn kant v/d familie, maar schoonouders en zwager zijn vrij klein. Man is 1.90. Hier dachten ze ooo vaak dat het een tweeling was, ze zijn wel op dezelfde dag jarig, maar schelen toch echt 2 jaar. Zeker voor meisjes zou ik mij niet zo druk maken met deze lengtes hoor, tenzij vroege pubertijd in de familie zit, maar dan zou de botleeftijd niet achter lopen.
Ik dacht dat mijn zoontje lang was, maar dat valt toch wel mee als ik jullie berichten zo lees 1.38m en net 8 jaar oud geworden. Misschien valt het op omdat ik zo klein ben. Hij lijkt momenteel in een groeispurt te zitten, dus ben benieuwd hoe lang hij bij de volgende meting zal zijn.
Mijn dochter is nu net 10 geworden en is 1.30m lang, weegt iets van 23kg (gespierde spijker) en heeft schoenmaat 32. Zij heeft nog nooit een groeispurt gehad vanaf haar geboorte. Doet rustig 2 jaar met een kledingmaat, soms zelfs 3 jaar. Zij gaat nu naar groep 7. Zij is veruit de kleinste van de klas. Ik ben 1.64m en mijn man is 1.85m. Ik ben benieuwd wanneer en of ze een groeispurt gaat krijgen. Ze is verder heel levendig, vrolijk en zit gewoon vol energie. Ik maak mij geen zorgen, maar zou het voor haar wel fijn vinden als ze niet meer altijd en overal de kleinste is van haar leeftijdsgenoten.
Mn zus en ik hadden vroeger ook dacht rond deze leeftijd een poos dezelfde maat. Zij is gestopt met groeien met dacht rond de 167 ofzo en ik ben 180 geworden.
Mijn dochter is bijna 11 jaar. Ze is ruim 1.65m lang, weegt 34 kilo en heeft schoenmaat 41. We hebben toevallig volgende week een afspraak bij de kinderarts. Ben heel benieuwd!
Mijn dochter heeft trouwens toen ze 9 was een skeletfoto laten maken van haar hand (op aanraden van de GGD omdat ze uit de groeicurve schoot). Deze gaf aan dat ze 9 maanden voor liep. Niks om zorgen over te maken zei de kinderarts. Maar nu vraag ik me af, wat zegt die 9 maanden eigenlijk? Stopt ze dan ook eerder met groeien. Ze heeft wel vanaf 9 jaar puberteitskenmerken, alleen is nog niet ongesteld geworden.
Dan is het idd aannemelijk dat ze ook eerder stopt met groeien. Hier liepen ze 2 jaar achter en zijn ze ook later begonnen met puberen en stoppen ze dus later met groeien. Mijn dochter had met 12 jaar nog geen puberteitskenmerken bijvoorbeeld. Dat begon vanaf die leeftijd een beetje te komen. Met ruim 14,5 ongesteld geworden en is dus nog lang doorgegroeid, maar dat zou dus voor jouw dochter heel anders kunnen zijn, omdat ze met 9 al puberteitskenmerken heeft.