baby laten keren of keizersnee.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jantina, 1 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

baby in stuit.. laten keren of keizersnee..of..

1. ik probeer het te laten keren

2. nee denk er niet aan dus dan maar een keizersnee

3. buiten alles ga ik toch voor een natuurlijke bevalling met de kans op als nog een keizersnee!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik vraag me het steeds meer af, ik hoor zoveel negatiefs over het keren van een baby :( Wat zou jullie keus zijn Zouden jullie een poging wagen, of een keizersnee laten doen, of toch ondankt dat de kans 50/50 is een natuurlijke stuit bevalling proberen..met kans op als nog een keizersnee.

Ik hoor het graag van jullie...

2. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik zou denk ik toch voor een keizersnede gaan..

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb gehoord als je in bad bevalt gewoon natuurlijkkan bevallen met een baby in stuit

4. Niet meer actief

nou als ik de bevallingspijn uit de weg kan gaan GRAAG...ik zou dus een keizersnee nemen

5. Niet meer actief

ik ga voor een keizersnee.. daar zitten de minste risico's aan..

6. Niet meer actief

ik zou voor natuurlijke bevalling gaan en geen draaipoging!

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Zou voor ks gaan...

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik heb hele goede verhalen gehoord van een naet therapeute (doet ook acupunctuur en fysio) dat ze kinderen heel goed kunnen draaien dmv warmte. Heeft een hoger slagingsprecentage dan bij de gyn. Dit zijn geen indianeneverhalen aangezien het ook wetenschappelijk onderzocht is.
    Mocht het beslist niet willen, dan zou ik wel een keizersnede overwegen.

9. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik zou denk ik eerst voor een vaginale bevalling gaan zonder draaien en als dat niet lukt kun je altijd nog door voor de keizersnede.

10. Niet meer actief

ik heb gekozen voor natuurlijke bevalling
    dit komt omdat ik dit zelf heb mee gemaakt mijn dochtertje lag ook in stuit ze hebben geprobeerd haar te draaien (nooit weer) maar dat is niet gelukt... ik heb toen gekozen voor een vaginale bevalling met evt mogelijkheid tot ks maar ze is gewoon via een vaginale bevalling ter wereld gekomen. (ps dit hoeft niet in bad hoor)

11. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik zou voor een natuurlijke bevalling gaan, die keizersnede kan altijd nog als allerlaatste redmiddel. Dat is echt geen lolletje hoor.

12. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik heb gekozen voor draaien, maar ik zou vooral goed luisteren naar wat de gyn mij aanraadt. Mijn schoonzus is tegen het advies van de gyn toch voor een natuurlijke bevalling gegaan. Halverwege is mijn nichtje half gedraaid waardoor ze in het gedrang kwam en met spoed naar buiten is getrokken. Eerst een arm en een been, daarna de rest. Gevolg: totaal ruptuur bij mijn schoonzus en een trauma rijker.

13. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Wij hebben een poging gedaan ons mannetje te laten keren, maar hij had er helemaal geen zin in.
    De betreffende gynaecoloog heeft het echt met de grootste voorzichtigheid geprobeerd en vooraf en nadien goed gecontroleerd hoe ons kindje erop reageerde. Dus geen nare verhalen gelukkig.

Uiteindelijk hebben we gekozen voor een geplande keizersnede. Die is - door dezelfde gynaecoloog overigens - ook prima uitgevoerd, we hebben nu een prachtige zoon en ik herstel zeer voorspoedig van de keizersnede.

Dus zowel over de keerpoging als over de keizersnede geen negatieve geluiden van mijn kant.

Groetjes, Wendy

14. Niet meer actief

Die ruptuur kun je natuurlijk ook krijgen bij een normale bevalling.

Daarnaast kan niemand voorzien dat de baby alsnog tijdens de bevalling gaat draaien.

Wel zou ik zoveel als mogelijk het advies volgen van de gyn danwel wel vk. Gelukkig stimuleren zij meestal een natuurlijke bevalling als er geen reden is waarom het niet zou kunnen komen op de normale manier. Mijn vk's doen ook liever geen draaipogingen..

15. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Dat is waar, maar een natuurlijke bevalling was haar meerdere malen ten sterkste afgeraden. Als mij dat gebeurt dan luister ik toch naar de professional!

16. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb nergens voor gekozen.. Ik zou 't echt niet weten! Gelukkig heb ik nooit voor de keuze gestaan!

17. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb gekozen voor een normale bevalling met (overigens volgens mijn ziekenhuis een 60%-40%) kans op een keizersnee.
    Ik ben gewoon bevallen in 3,5 uur tijd, van ons 'stuitje'. De eventuele volgende ligt naar alle waarschijnlijkheid weer in stuit, en dan hoeft ook een draaipoging niet van mij. Volgens de gyn beval ik dan nog sneller, dus ik ga d'r dan ook weer voor!

18. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    keizersnede, ik zou absoluut geen risico voor mijn baby willen, dan liever risico voor mijzelf.

19. liesa

liesa Lid

11 jul 2006
    43
    0
    0
    hoi,

heb het eer gister laten draaien maar is mislukt, ik zou nu ook niet meer laten draaien maar gelijk de keizersnee laten doen. woensdag ben ik aan de beurt en kan dan eindleijk mijn kleine meisje bewonderen en knuffelen!.

20. troela

troela Actief lid

30 nov 2006
    226
    0
    0
    catering
    bij mij gingen ze proberen mijn zoontje te draaien, dit doe ik nooit meer. dat doet dus echt pijn.... en het lukte niet eens

dus alsnog keizersnede gehad...

Deel Deze Pagina