wie heeft ook steunzolen?

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Ik heb sinds een tijdje steunzolen en ben er superblij mee. Ik kan ze nu alleen in mijn werkschoenen doen, dit zijn walky's (dichte schoenen).
    Ik heb van 1 voet al een tijdje veel last, en dat is ondanks de goede steunzolen nog niet over. Vandaag was ik weer bij de podoloog. Die legde me uit dat op die voet teveel druk op die ene plek komt, nu verergerd door de zwangerschap (gewrichten, gewicht). Hij vroeg of ik ze echt altijd draag.
    Nee dus, als ik werk de hele dag en als ik wat verder moet lopen. Maar in huis loop ik altijd op sokken/blote voeten en met dit weer buiten op slippers.
    Hij denkt dat mijn pijn in de voet beter zal worden als ik altijd op de steunzolen loop. Ik geloof dat wel, want ze zitten echt goed.

Maar nu kreeg ik het advies om schoenen/instappers/sandalen (oftewel, zomerschoenen) te halen, waar ze in kunnen. Zodat ik toch luchtige schoenen heb maar wel het gemak van de steunzool. Maar daarvoor moet ik een schoen hebben met een uitneembare zool. Ik heb alleen nog maar bij de Scapino gekeken, maar alle schoenen die ''makkelijk, plat en open'' zijn, hebben daar geen uitneembare zool...

Wat voor zomerschoenen/slippers/ ??? hebben jullie waar je toch je steunzool in kan doen en waar haal je die?

2. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Ik heb altijd gewoon instappers zonder uitneembare zool. Gaat eigenlijk best goed

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik heb al jaren steunzolen die draag ik in laarzen en in mijn sport schoenen .
    Zomerschoenen doe ik ze niet in , heb gympen al paar dagen aan en nergens last van.
    Want de sport schoenen willen niet onder korte broek.
    Vanmiddag toevallig zomer schoentjes gekocht voor bij mijn nieuw jurkje , daar moeten echt geen brede grote schoenen bij.
    Vele kilometers loop ik er niet op maar soms wil je wel eens iets moois .
    Nu moet ik eerlijk zijn ik moet nieuwe steunen hebben , moet eerst nog een goed zaak vinden . en dan goede schoenen hebben om ze daar weer een paar jaar in te kunnen doen.

Bristal of actie sport al geprobeerd?

4. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook al jaren steunzolen, waarvan de rechter met een verhoging vanwege het lengte verschil in mijn benen.

Slippers worden bij mij juist afgeraden omdat je ze daar niet in kan doen. Ik koop dus bijna altijd dichte zomerschoentjes, maar nooit met een uitneembare zool. Ik koop eigenlijk altijd een maatje groter en dan passen ze met de zooltjes erin perfect.

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ik heb ook al jaren steunzolen. Schoenen kopen vind ik daarom ook echt drama!!
    Ik moet nette schoenen voor me werk dus draag ze ook in laarzen. Ook zomer schoenen heb ik ze in. Meestal slaag ik redelijk bij de dolcis. De verlijmde zooltjes sloop ik er zelf uit thuis. Kan ze dan ook echt niet meer dragen zonder steunzool. Het duurt altijd zo lang voordat ik de schoenen ingelopen heb door die vervelende zooltjes, maar zonder is eigenlijk geen optie. Mijn zooltjes zijn best hoog flink doorgezakte enkels.

6. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Ook ik heb steunzolen. Een extra stevig dik paar en een dun flexibel paar. Deze laatste doe ik altijd in mijn zomer schoenen. Meestal neem ik ze gewoon mee naar de winkel om ze er daar in te leggen en te passen. Zelf haal ik niet graag de zool eruit die erin zit. hierdoor beschadigen de onderkand van de steunzolen sneller. Als je ze erin laat heb je daar geen last van. Soms moet je dan wel een maat groter nemen. Maar al met al nog geen schoen (naast pumps/sandalen/ballerina's) gevonden waar ik ze niet goed in kreeg. Succes.

7. mamalap

mamalap Niet meer actief

En inderdaad maatje groter!

8. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook steunzolen, en zoek ook nog een oplossing voor de zomer.
    Mij is vertelt bij de orthopedisch schoenmaker dat ze ook slipper maken of bestaande slippers kunnen aanpassen. Maar ik heb hier zelf nog geen gebruik van gemaakt.

9. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik heb al ook al jaren steunzolen. Ik ga altijd naar een speciaalzaak voor mijn schoenen. Ik zou mijn zolen ook altijd moeten dragen, k heb ingezakte voetbruggen, maar toch loop ik in de zomer meestal op slippers. Een orthopedische schoen is dan niet leuk/mooi.

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik heb steunzolen,heb doorgezakte voorvoeten.
    Zonder heb ik echt pijn.
    Gewone slippers en hakken kan ik niet,doet zo,n pijn!
    Maar heb namaak birkenstocks met zo,n voetbed,en daarvan ik heerlijk op lopen.

11. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Officieel heb ik ze ook nodig, en heb ze ook een tijdje gebruikt.
    Maar een aantal jaar geleden kreeg ik er een probleem bij, namelijk door botuitgroei aan de achterzijde van mn voet heb ik druk op de aanhechting van mn achillespees.

Sindsdien kan ik 99 van de 100 schoenen niet meer verdragen vanwege de druk die dit geeft op mn hak.
    En... schoenen voor steunzolen hebben eigenlijk altijd een harde achterkant en daar kan ik gewoon niet op lopen.
    T is net of iemand me continue een mes in mn hak steekt.

Gelukkig heb ik er nog geen last van dat ik mn steunzolen niet draag.

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik heb ook allstars hoor waar ik de zolen in doe,zijn echt geen "speciale" schoenen die ik draag.
    Meestal bij van haren weg,of scapino
    Het is gewoon passen en proberen.

13. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ook ik heb steunzolen, waarvan 1 dikke. Schoen zonder uitneembaar voetbed koop ik maar niet meer dat past toch niet. Merk wel dat ik veel minder klachten heb als ik hele dagen op steunzool loop. Ik heb bij de podoloog slippers laten maken. Zelfde voetbed als steunzool, en ook beenlengte verschil wordt gecorrigeerd. Ik ben er erg blij mee, want na jarenlang alleen maar dichte schoenen kan ik sinds vorig jaar eindelijk weer slippers aan.

Oh ja ze zien er niet aangepast uit. Mensen die het niet weten zien niet dat het 'aangepaste' slippers zijn.

14. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Ik had ook steunzolen werd er gek van paste nergens in terwijl ik 35 heb... Nu heb ik vibrion veren ideaal passen zowat overal in.

15. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ik lees even mee.
    Heb sinds een half jaar steunzolen waarvan 1 met verhoging
    vanwege het lengteverschil in mijn benen.
    In de winter ging het prima om de steunzolen in mijn laarzen te dragen.

Maar nu is het een ramp om een paar zomerschoenen te vinden.
    Kom sowieso geen leuke tegen zonder uitneembare zool en als ik mijn steunzool erboven op leg dan komen mijn voeten boven de schoen uit lijkt het wel.
    Gympen een maat groter gaat wel maar wil bv ook een paar ballerina's.

16. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Bedankt voor de vele reacties. Maat groter is helaas wel heel lastig als je al maat 41/42 hebt. Maar ik ga nog even verder zoeken en blijf dit topic in de gaten houden!

Deel Deze Pagina