Wie heeft ook wel eens ruzie gehad met een ouder die in de klas van je kind zit ? Dat dat kind niet meer mag afspreken met jouw kind? of mag spelen buiten schooltijd, bijv? En hoe heb jij het opgelost, ben je naar de juf gegaan, en gezegd ivm de band van de kinderen anders ten koste gaat en dat wil je dan ook niet , of heb je het anders gedaan? en is het ooit goed gekomen?
Nee. Alleen was er vorig jaar een moeder die misschien iets tegen mij had. Ze geoette me nooit terwijl ik haar eerst wel steeds groette. Toen heb ik we besloten niet meer te groeten want de rest van de ouders die ze tegen kwam groette ze wel. Misschien had het te maken met dat ik een paar keer over haar zoontje bij de juf heb geklaagd omdat hij vanaf dag 1 meerdere keren mijn zoontje had geduwd/geslagen. Van de juf mocht ik haar niet zelf aanspreken omdat ze liever had dat dingen via de juf zelf gingen. Maar ik had dus niet het probleem van bij elkaar spelen omdat ik mijn zoontje nooit bij hem thuis zou laten komen. Zoontje was trouwens net nieuw, deze jongen groep 2 en mijn zoontje had heel erg veel moeite om te wennen, erg verlegen etc en dan kwam dit kindje even vanaf de eerste week vervelend doen...
Hmm ik weet niet of het relevant is, maar er zit wel één kind van een ouder in de klas bij mijn zoon waar ik niets mee heb. Ze komen regelmatig bij mijn buren over de vloer en ik maak ze dus ook "prive" mee. Ik zou mijn kind nooit aan haar toe vertrouwen/daar laten spelen. Ik heb er geen ruzie mee maar zeg niets tegen die vrouw (liever ook niet tegen mijn buren, die sporen ook niet) Tegen de kinderen doe ik wel gewoon normaal al wil ik niet dat zoonlief nog met de buurjongens speelt aangezien zij agressief tegen hem zijn om niets. Gelukkig zitten die jongens nu op het speciaal onderwijs anders had de jongste bij zoonlief in de klas gekomen en dan had ik echt niet happy geweest en had ik zeker naar de juf gestapt.
Nee, maar wel in de kindrol gezeten met een vriendinnetje waarbij onze ouders dikke ruzie hadden en wij dus niet met elkaar mochten spelen. Ook niet van de leraren trouwens; maar daar hadden wij maling aan (en zij trouwens ook). We waren elkaars beste vriendinnen. Ik belde haar op met "hallo, met *naam klasgenoot*. Is M. thuis?", waarbij haar moeder dan altijd zei: oh wat een beleefd meisje ben jij, veel beleefder dan Joycey :x En dan zei ik: ja mevrouw, maar daar ga ik niet mee om, ik vind haar niet zo prettig in de omgang. En als mijn vriendinnetje belde, belde zij dus ook met dezelfde naam als de klasgenoot met éxact hetzelfde verhaal. Ondertussen zaten we samen op school die ene klasgenoot straal te negeren. Totdat het ouderavond-tijd werd. Dan liepen we af en toe uit noodzaak met haar te spelen en leuke dingen te doen zodat ze serieus even een paar vrienden had - en haar ouders er vooral over vertelde - zodat de boel niet verlinkt werd. Jeetje wat een constructie was dat, zeg. Elke keer die pijn & moeite vol met liegen en bedriegen. Het was in het begin moeilijk maar het wende. Doe gewoon normaal als ouders zijnde; ruziën doe je maar in de tweede kamer! Get a life. Kinderachtige figuren
Nee wel veel (ruzie )in mijn leven gehad maar dit nog gelukkig niet. Ik kan soms gek reageren. En hopelijk blijft dat zo. Lijkt mij trouwens niet prettig ruzie hebben met een andere ouder op school. Dat trekt een soort weerslag in de hele groep en kan de sfeer aardig verpesten denk ik. Ik zeg hopelijk blijft dat zo maar ik zal altijd voor de kids opkomen.
Als leerkracht heb ik er wel eens mee te maken. Als de kinderen elkaar ook ècht niet mogen en steeds in de clinch liggen, wil ik er nog wel eens een beetje rekening mee houden. Maar als het echt iets tussen de ouders is en niet om de kinderen zelf gaat, heb ik er maling aan.
Ja en nee, Onze zoon zat in groep 1 vanaf februari vorig jaar,na de zomervakantie ging ruim de helft naar groep 2 maar hij moest blijven ivm late leerling, daar had 2 vriendjes gemaakt en zijn buurmeisje die ook naar groep 2 mocht , dus hij was echt verdrietig dat hij niet naar groep 2 mocht, maar we hebben nog regelmatig afgesproken, samen met die andere drie moeders een groeps app begonnen, regelmatig appen, samen skeeleren samen naar de info avonden op school, Ouder 1 was onze buurvrouw, ouder 2 en 3 hebben we via school leren kennen en onze zonen waren dus vriendjes geworden, afgelopen mei zouden we samen uit eten gaan met de mannen, maar geheel last minute konden we op vakantie naar Turkije en wij kozen er voor dit te doen, dus hebben ruim 2 weken van te voren af gezegd, de Anderen zouden wel gewoon gaan en daar hadden we ook geen problemen mee, Vanaf november 2013 tot april 2014 is onze zoon flink gepest, geschopt geslagen met de neus over de grond geschuurd, dit door een ander jongetje uit groep 2, mijn zoon huilde zichzelf in slaap plaste opeens 4 keer per dag in zijn broek opnieuw en op nieuw aangegeven bij de juf, niemand leek wat op te vallen, ze zouden het in de gaten houden maar weken later viel nog steeds niemand wat op. Na 4 maanden ( mijn fout !!! Ik had achteraf veeeel eerder in moeten grijpen en de juf niet zo moeten laten aanmodderen ) heb ik een gesprek met de directeur geëist, deze haalde het betreffende jongetje erbij en gaf alles toe, hij zei dat hij niet wist waarom maar hij moest gewoon schoppen of slaan en duwen en pijn doen, de directeur liet hem en mijn zoon weten dat geweld niet getolereerd werd als hij onze zoon nog 1 keer pijn deed mocht/moest hij een keer een schop terug geven en daar zou onze zoon dan geen straf voor krijgen, ( ook in overleg met die andere ouders) hij heeft mijn zoon nooit meer aangeraakt dus gelukkig heeft mijn zoon ook nooit iets terug hoeven doen, hoewel ik niet geloof dat hij dat gedaan zou hebben maar toch, Maargoed ik wijk te ver uit op de app kreeg ik een week nadat alles afgerond was bij de directeur een app van ouder 1 dat haar dochter nu de lul Bij dat jongetje, en dat zij in de nacht weer in bed plaste en bang was om naar school te gaan, ik zei in de app dat het net afgerond was bij mijn zoon en dat als ik haar was het maar 1 keer aan zou geven bij de juf en daarna de directeur erop zetten, niet alleen voor haar kind Maar ook voor het andere kind, zo maakt hij ook geen vriendjes, ouder 2 en 3 waren dit absoluut niet met mij eens, dat ik zon pieperd was hoefde niet te betekenen dat zij ook maar met traantjes in de ogen naar de directeur hoefde te gaan, Ik heb me er verder afzijdig van gehouden, heb mijn mening geuit en liet hun in de waarde wbt hun mening, ouder 2 keek me af en toe nog aan en praatte soms met me bij gebrek aan beter, ouder 3 heeft me niet meer aangekeken, ik bleef vriendelijk hallo zeggen maar nooit wat terug, Nog voor dit speelde hadden we afgesproken met de directeur dat onze dochters bij elkaar zouden komen ( er zijn 3 groepen1) die zouden dit jaar Beginnen, dit omdat onze zonen zo goed met elkaar konden en dochters dezelfde leeftijd hadden we weleens een ruil deden om het maar zo te zeggen dus ik hun zoon hun mijn dochter zodat de kinderen allemaal wat te spelen hadden In de groep app moest ik toen lezen van ouder 3" dochter vind jou dochter niet leuk meer, ik haal haar can de lijst qua bij jou dochter in de klas, ze vind de dochter van ouder 2 nog wel leuk dus die blijven wel bij elkaar als dat nog kan, Een week later komt het meisje naar me toe, mag ik met jou dochter spelen ( ze zei de naam wel ) toen zei ouder 3 lieverd jij gaat met kindje van ouder 1 spelen, dat wou jij zo graag, zegt het kindje, niet waar mama dat moet van jou ik wil met ......spelen maar dat mag van jou niet meer ! Toen heb ik maar gezegd dat het die dag niet uit kwam en dat ze bij altijd welkom is. Onze zoon is er sinds juni niet meer geweest, en mijn dochter ook niet, ook zijn zij niet meer hier geweest, Bij ouder twee zei het mannetje dat hij nog wel bij onze zoon mocht spelen maar dat zijn moeder niet wou dat onze kinderen nog bij haar speelden Tijdens de zomervakantie klassenlijst gekregen en indd stond mijn dochter niet op de lijst bij hun in de klas, op het school plein 1 van de eerste dagen praatte ze tegen mij hoe N. het vond en of ze het erg vond dat ze niet bij hun dochters in de klas zat, ik zei dat ze er niets van mee kreeg en ik eigenlijk wel blij was hoe het gelopen is, Dat ze ruzie kunnen maken om zoiets kleins, dat een mening niet gerespecteerd kan worden, en daarmee de kinderen de dupe laat worden, dat als onze kinderen samen gezeten hadden zij onze kinderen niet samen liet spelen en dat ik hoop dat ze bij andere moeders nu wel die eerlijke kans krijgt Belachelijk eigenlijk maargoed, ik blijf netjes hallo zeggen, ook tegen hun kinderen, en als ze vragen of ze een keer mogen spelen blijf ik zeggen dat hier de deur altijd voor ze open staat en wie weet kan er ooit op een dag nog weer een hallo vanaf, en zo niet vind ik het ook goed,
Dat gaat echt nergens over zeg. Erg triest hoe zij daarmee omgaan en dat ze de kinderen erbij betrekken. Zou met zulke lui echt klaar zijn zeg. Ik snap niet waarom ze jou raar aan zouden moeten kijken,je hebt niks verkeerd gedaan.
Ik deel haar mening niet, ik zei in die app tegen ouder 1, als ik jou was zou ik het 1 keer bij de juf aan kaarten die weet ook wat er gaande is geweest met mijn zoon zie jij binnen 1 week geen verbetering qua blauwe plekken waar ze mee thuis komt dan zou ik naar de directeur gaan aangezien hij bezig is met afronden van het pesten omtrent mijn zoon, nu kan het nog makkelijk opgepakt worden En daar waren ze het niet mee eens, van ouder 2 en 3 moest ze het gewoon bij de juffen laten en niet meteen zo piepen als mij Terwijl ik juist zo dom was om het bij de juffen te laten ! 4 maanden lang terwijl hij weer in de broek plaste terwijl hij zichzelf in slaap huilde Terwijl hij zei dat hij school niet leuk meer vond. Ik heb er Zo'n spijt van dat ik niet eerder naar de directeur gegaan ben, want daarna was het meteen afgelopen ! En dat heb ik ouder 1 alleen maar proberen te vertellen, wacht niet te lang ! Kinderen onderling kunnen het niet altijd alleen oplossen ! Maar goed ook na uitleg van ouder 3 deelde ik haar mening niet, heb heel netjes gezegd dat iedere ouder zo Goed mogelijk probeert te doen en dat ik haar mening erover respecteer maar of ze dat dan bij mij ook wil doen, maar goed dat lukt dus niet, verder is er gewoon echt niets aan de hand, geen lelijke woorden of opmerkingen of steken onder water, ze zei via de app dat ze mijn mening ook respecteerd maar heeft daarna nooit meer tegen me gepraat behalve toen ze me vroeg hoe onze dochter haar klas vond Vind het erg jammer, ik hoef niets te hebben met moeders van school maar vind het jammer dat de dames er de dupe van worden, haar dochter is echt een schat die het altijd Goed kon vinden met mijn dochter maar ze mogen niet meer samen spelen ... Ik wil er zelf niet teveel energie in stoppen ik vind het wel best als mijn dochter zou vragen waarom ze niet meer samen spelen zou ik gezegd hebben dat dat soms best moeilijk is als je niet in de zelfde klas zit en niet he dicht bij elkaar woont maar zij vraagt er niet naar dus ik laat het zo
Wat een verhaal! Heb je verder nog gehoord of die ouder van dat meisje dat na je zoon werd gepest je advies heeft opgevolgd en hoe dat verder is gegaan?
Zij is naar de juf gegaan en heeft inderdaad gezegd dat ze de juffen eerst de kans willen geven dit op te lossen zo niet dat ze dan naar de directeur zou gaan dat ze binnen een week wel verbetering wou zien De juffen zijn zelf naar de directeur gegaan en deze hebben gezamenlijk een gesprek met de ouders gegaan, het jongetje bleek op zwemles ook zo te goed, maar dan was de zwemjuf de pineut het jongetje weet niet waarom maar hij heeft een onbeheerst gevoel dat hij moet schoppen en slaan Meer weet ik ook niet, hij zit nu in groep 3 en dat is op het andere plein dus ik krijg er nu niets meer van mee en mijn zoon ook niet Mijn zoon zit al wel sinds februari op voetbal hier hebben we voor gekozen omdat het een team sport is en hij zich alleen voelde hij vind het super leuk ! Nu zit dus dat ene jochie ook op voetbal en daar waar wij roepen kom op schat of kom Klaas en kees ( andere teamleden) en het wel team aan moedigen staan hun aan de zijlijn kom op tackelen !! Duw aan de kant anders kun je niet winnen ! Je moet winnen ! Duwen dan kom op ! En daar heb ik zo vreg als ik ben wel wat gezegd, dat kind is net 6 het is een team sport, op deze leeftijden zijn wedstrijdjes nog niet om te winnen maar om gevoel voor de bal te krijgen en dat tackelen niet bepaald op prijs word gesteld, een week later kan hij nl maar zo in een ander team zitten en dan word er niet samen gevoetbald " want hij tackelde mij " Maar qua school weet ik nu dus weinig, en die moeders ouder 1 ja die praat nog wel met mij dat is de buurvrouw maar we hebben het niet over ouder 2 en 3 die nog steeds niet tegen mij praten, Ja belachelijk vind ik zelf ook, maar ik wil ook niet steeds staan praten voor jan lul en dat hun dan in zichzelf denken hallo zijn we niet duidelijk genoeg dus ik hou het op hallo
Mijn zoontje heeft enkele maanden op een Nederlandse school gezeten en ik werd knetter van die schoolpleindynamiek. Nu gaan ze met de schoolbus en zie je de andere ouders prive als je ze kent en bij schoolactiviteiten maar dus niet meer op het schoolplein. Heerlijk hoor. Ze worden netjes opgehaald en afgezet voor de deur. Moet ook eerlijk zeggen dat bij ons op school geweldsconflicten onmiddellijk worden opgepikt omdat de klassen zo klein zijn (maximaal 15 tot 17 kinderen).
In het verleden gingen we met elkaar om, pretpark hier en daar, , maar merkte dat het steeds van 1 kant kwam, met afspreken , het ging niet leuk, toen heb ik een beetje op een niet leuke manier wat van gezegd, later ook mijn excuses voor aangeboden, daarna nooit meer goed gekomen. Nu zitten onze kinderen op dezelfde school, De moeder doet erg afstandelijk , het negeren, en mijn kind mag niet bij haar spelen elke keer een smoesje van kan niet enzovoorts, hoor ik later van der vader o die heeft bij ons gespeelt, en die, dat raakt toch wel!! Ze zijn goede vriendinnen in de klas . Want ik wil ook niet dat ze niet bijelkaar mogen spelen, best wel sneu voor ze, dat ze met een probleem worden geconfronteerd, waar ze niks aan kunnen doen. Heb dit ook tegen de juf gezegd, dat het niet zo lekker gaat tussen de ouder van dat meisje en mijn kind, en dat ik wel bereid was , om normaal te doen, en dat het dus weer elke keer van mijn kant kwam, maar dat ik geen respons van haar kreeg, dat ik het niet leuk vindt dat de kinderen er de dupe van zijn. Want haar moeder, dus oma woont bij ons in de straat , en daar was ze laatst spelen, ze schreeuwde naar onze dochter door het raam, dat raam moest gelijk weer dicht, het spook huis, mocht niet naar buiten toe, om mee te spelen met onze dochter, later zag ik haar met oma naar speeltuin gaan en ze wilde helemaal niet , zo zielig, dat koppie, dus toen dacht ik ik ga dit aan de juf vertellen , dat is de druppel, niet alle details, maar dat het niet zo lekker loopt tussen ons ! . Nu heb ik me van de goede kant laten zien, en zei in het begin wel elke keer hoi, maar nu heb ik ook zoiets, blijft niet van 1 kant komen, dus nu beetje klaar mee, laat haar nu maar eens komen. Ik doe gewoon leuk tegen haar kinderen, maar daar blijft het ook bij, tegen mij of mijn kind zegt ze helemaal niks. Maar dat moet ze zelf weten, ik zeg wel wat tegen haar kind als die wat wil zeggen tegen mij! Daar heb ik lak aan.! Ze zoekt het maar uit, als ze met elkaar willen spelen , doen ze dat lekker op school, en als ze later ouder zijn zoeken ze mekaar toch wel op, dat kan ze toch niet tegen houden, pech voor der !! De groeten met haar !
Ow wat erg dit zeg! Zelfs als het voetbalteam uit volwassenen zou bestaan, doe je dit niet als supporter. Zo is er hier in de wijde omgeving ook een grote groep supporters van een bepaalde club die regelmatig over de schreef gaat en het plezier voor de tegensupporters en de voetballers verziekt. @Jmm ik denk dat je nu niet veel meer kan en moet doen, daarmee forceer je het alleen maar en wordt het er niet beter op. Blijkbaar wil die moeder het zo. Ze komt er vanzelf wel een keer achter dat haar negeergedrag nog eens tegen zich gaat werken als haar dochter zelf gaat bepalen met wie ze om wilt gaan.