Ik drink heel erg slecht. als het meezit dan drink ik hooguit 3 a 4 bekers drinken. al is dit een grote uitzondering, vaak kom ik niet verder dan 2. Ik krijg het er gewoon niet in! Het nadeel is dat ik er veel last van heb. Heb veel last van krampen in mn voeten en kuiten. Volgens de arts komt dit door te weinig vocht. Ook heb ik als het echt heel slecht gaat heel erg last van mn darmen omdat het niet goed doorspoelt. Nu probeer ik elke keer weer beter te drinken, maar aan het einde van een werkdag staan er soms wel 4 halve bekers omdat ik het gewoon niet op drinkt. Ik heb al geprobeerd volle flessen met water neerte zetten en mezelf verplichten om het leeg te hebben aan het einde van de dag. Dt lukt dan 1 a 2 dagen en daarna lukt het niet meer. Mn man en collegas zetten steeds wat voor me neer, maar dit blijft gewoon staan. Ik heb ook geen dorst. Heeft iemand tips over hoe ik meer ga drinken?
Jezelf belonen. Ik noem maar iets, je gaat alleen eten als je eerst 2 glazen water hebt gedronken. Of gewoon echt een schema maken
Ik vind het wel herkenbaar. Ik ben ook een hele slechte drinker en ik vergeet soms ook echt wat te nemen. Ik lees ook wel ff mee voor wat tips.
Hier ook een hele slechte drinker. Als ik thuis ben kan het zo gebeuren dat ik s'ochtends 1 beker drinken neem, en s'avonds pas weer. Ook wel eens gehad dat ik mijn eerste glas drinken pas om 15 uur nam. Ik heb gewoon nooit dorst!
ik krijg altijd hoofdpijn als ik niet genoeg drink, dus dan drink je wel, haha Maar een tip: Neem flesje van een halve liter, en zet die de hele dag in je zicht. Is eerder op dan je denkt. Neem af en toe eens een kopje thee ofzo, vult allemaal weer beetje aan. En sowieso bij elke maaltijd wat drinken.
bij mij is het nog erger! er zijn dagen bij dat ik niets drink! dat ik sochtends wakker word en dorst heb, als ik dan ga denken wat ik gisteren gedronken heb is het antwoord: 0ml! ik drink alleen als ik dorst heb! of als ik iets in huis heb wat ik super lekker vind: chocomelk of fristi! dan drink ik liters maar dat is ni goed voor de lijn wat bij mij wel helpt zeker met dit weer!!! is een thermoskan met lekkere thee meenemen! ik werk in een supermarkt en is dus altijd koud daar... dan gaat die thermoskan wel leeg! voor de rest savonds voor tv nog een bak thee of koffie of warme chocomelk... het hoeft niet perse water te zijn.. vocht is vocht! maar ik snap je probleem volledig! mensen zeggen al niets meer van mijn drink gedrag want ze merken dat dat toch niet helpt. alleen 1 voordeel bij mij: ik heb nooit ergens last van! niet vna mijn darmen, niet van krampen in mijn benen,...
Ja, dat ken ik ook! Drink ook super slecht, ken hier ook dagen dat ik niets drink, of op 3 dagen maar 2 glazen ofzo. Voel me dan ook echt slecht, hoofdpijn en last van darmen en het gevoel alsof ik aan een elastiekje hang ofzoiets..vreemd iig Sinds kort drink ik weer meer thee, en dwing mezelf 's ochtends in ieder geval een glas melk/nep fristi te drinken zodat er toch wat in zit. De tip om voordat je iets eet te drinken is ook goed trouwens! Leg overal halve liter flesjes neer, doe daar drinken in wat je lekker vind en drink die leeg vóór elke maaltijd! Tijdens mijn 'dieet' ook gedaan en ga dat nu ook weer proberen
als je gewoon water uit de kraan niet lekker vind kun je je water filteren dmv een Brita kan of gewoon pakken bar le duc kopen (per 6 kopen is bijna 1 gratis) en je hoeft niet meteen 2 liter te drinken maar alle beetjes meer helpen. En idd een flesje van een halve liter meenemen en naast je neerzetten en proberen die 's ochtends leeg te drinken en zo dan 's middags ook nog een keer...
Bedankt voor de tips! Ga maar weer beginnen aan de flesjes, wie weet lukt het nu wel. Mn man heeft het ook opgegeven om mij meer te laten drinken. Al baalt hij er wel van! Zo nu en dan een kopje thee is wel lekker, maar koffie gaat er zoizo niet in. Als ik drink is het thuis meestal cristal clear en op mn werk siroop. As ik op mn werk moet eten, dan drink ik altijd een beker melk mee. moet toch het goede voorbeeld geven aan de kinderen, maar eet maar 1x in de week op mn werk...
Hier ook een hele slechte drinker, heb ook nooit dorst. Heel maf. Wat redelijk helpt is zo'n klein flesje water (0,33 liter?) vullen met ranja. Die gaat vaak wel op en zelfs nog wel een 2e flesje.
ook ik drink absoluut niet genoeg, dus ik lees ook even mee! als je mij een spa blauw flesje geeft kan ik daar zo 3 dagen mee doen! ik denk er nu aan hoe moet ik dat gaan doen als ik (ooit) zwanger ben, want zo weinig drinken kan niet goed zijn voor een baby'tje... enne een flesje drinken voor mn neus zetten werkt niet, want dan laat ik gewoon vol staan en neem er geen slok van zolang ik iig geen dorst heb...
ik drink bijna 7 liter per dag, 9 keer een 750 ml spaflesje. Ik heb ALTIJD flesje bij me, zorg dat je dat altijd hebt en neem gewoon elke 5 min een slok.
Hier een ex slechte drinker. Ik begon de dag altijd met koffie. En als ik dan om 5 uur t eten opzetten en me afvroeg wat ik nu gedronken had....dan was dat dus die eene mok koffie... Dit is er in geslopen bij mn eerste zwangerschap. Of eigenlijk erna. In eerste instantie dronk ik veel ivm borstvoeding. Maar toen dat stopte en ik druk(ker) was als voorheen met alles door mn zoontje (die nogal bewerkelijk was door wat later bleek dat hij PDD-NOS heeft). En ik was normaal om thee te drinken voor de zwangerschap. Maar dat verdroeg ik toen ineens niet meer! (en theeine vrij kenden ze toen nog niet). Hier onder hoe ik het zo ongeveer gedaan heb, want ergens moet er ook n knop zijn die je omzet en dat je tegen je zegt "en NU is het genoeg!". Want zonder die knop om te zetten gaat t niet lukken. Net zoals met stoppen met roken. Je moet het WILLEN! Ik ben iig begonnen met iets te drinken wat ik lekker vond. En dat was cola light cafeine vrij. Light vanwege de suikers, cafeine vrij vanwege dat ik niet teveel cafeine binnen wilde hebben ivm depressie. En t gekke is, hoe meer je drinkt hoe vaker/sneller je weer dorst krijgt! Ik denk dat je lichaam aan de regelmaat van vocht gewent raakt en het fijn vind. Alles gaat immers beter (mensen die zeggen er geen last van te hebben...je merkt soms pas dat je er last van hebt als je n tijdje WEL genoeg drinkt!) En dus krijg je het seintje dat je vocht te kort hebt als er minder is dan dat ze gewent zijn en DUS heb je dorst. Andersom werkt dan natuurlijk ook. Hoe minder je drinkt hoe minder je lichaam gaat vragen om vocht! (=gewenning) Voor de dames die af willen vallen (die zijn er nogal heb ik zo aan de topics gezien En ja ik ben er daar een van!)...dit werkt met ALLES! (En dit zeg ik uit ervaring van 6 maanden) Met gewoon eten (hoeveelheid dus), met vettig eten en HEEL erg met suiker! EN drinken = afvallen! Dus als je even een paar weekjes door zet met drinken zal het als maar beter gaan! En hoe te beginnen en door te gaan. Elke keer als je van een bezigheid verandert neem je een glas drinken. Maakt niet uit wat. Water/thee/cola/sap. Boeit even niet of er callorieen in zitten en of het gezond is (alleen geen alcohol uiteraard en liefst geen koffie want de hoeveelheid cafeine daar in droogt juist uit) Moet je eens kijken hoeveel je dan op 1 dag al drinkt. Aankleden > drinken Ontbijt gezet > drinken Ontbijt opgeruimt > drinken (huishoudelijk) werk > drinken pauze > drinken (huishoudelijk werk) > drinken Weer thuis (van boodschappen of werk) > drinken avond eten gekookt (onderwijl) > drinken klaar met eten > drinken savonds iig 1 glas drinken (pauzes genoeg tussen alle programma's op tv!) En buiten als je tv kijkt en kookt Echt even tijd nemen voor dat drinken anders blijft het idd staan! (gebeurt me ook nog wel eens maar ik drink liters thee nu en die drink ik net zo makkelijk koud...en uiteindelijk kom ik mn glas wel weer tegen ) Dat zijn bij elkaar 10 glazen a 200 ml drinken = 2 liter
ik drink ook erg slecht, ik vergeet het gewoon! als ik drinken inschenk drink ik het wel, maar ik vergeet altijd als ik alleen ben om wat te pakken. als ik ergens ben en mensen bieden me wat te drinken aan dan komt t wel op. helaas ben ik op het moment sowieso door de week veel alleen, net verhuisd naar een nieuwe plaats en nog helemaal aan het settelen dus NOG niet al teveel ondernomen... ik moet ook echt meer gaan drinken. misschien dat dit typen helpt om me er vanaf morgen ochtend aan te herinneren!!!
Hier nog een slechte drinker. Vaak drink ik overdag maar 1 glas water tijdens de lunch, en 's avonds een kop thee. Veel te weinig natuurlijk, maar ik heb gewoon echt geen dorst! Wel merk ik dat ik (waarschijnlijk) hierdoor snel een droge huid krijg. Ik probeer dus ook meer te drinken, maar ik vergeet het gewoon steeds.
@beep; dat van die drge huid ken ik. Heb ik ook heel erg last van. Ik weet dat ik gewoon een knop om moet zetten. Heb heel vaak een poging gedaan en dan hou ik het een weel goed vol, maar dan sluipt het eral snel weer in om niks te drinken. Ik ga dat schema eens uitproberen en ook maar eens noteren wat ik op een dag allemaal drink. Want met een zwangerschap moet ik toch echt goed drinken.
Zet flesjes water op sommige handige plekken in je huis. Desnoods leuke flesjes zodat het er aantrekkelijk uitziet. Wissel water af met een kop kruidenthee, bv. eentje in de ochtend, en eentje in de middag. Als je een grote mok kan drinken, is dat zo meer dan een halve liter water.
Wat bij mij hielp: een pot thee op mijn bureau zetten en dan steeds mijn theekopje volschenken. Dan was er vaak zo een liter op. En inderdaad zoals hierboven ook al gezegd is, steeds een slokje helpt ook wel, ongemerkt krijg je dan toch veel binnen. Succes!