Wie heeft ook zo'n moeite met stoppen met roken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door xxlindaxx, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Tsja...of ik je kan oppeppen?

Ben vandaag 12 dagen gestopt, en echt niks meer aangeraakt. Maar moeilijk vind ik het wel hoor. Heb nog vaak momenten dat ik me zo klote voel en het liefst een sigaret rook. Maar...ik doe het niet!!!

Ik ben sterker dan die klote sigaretten!!!

Je moet zorgen dat je geen sigaretten bij je hebt, dus niks koopt. Asbakken weg, zo wordt je er niet constant mee verleid. Bedenk hoe slecht het is voor je baby. Het stinkt en kost een hoop geld.

Ik ben niet zwanger, juist omdat we al 2 jaar bezig zijn en het maar niet wil lukken dacht ik "NU moet je stoppen, wie weet ben je minder vruchtbaar door het roken"!!! Dit adviseren ze ook in het ziekenhuis!

Heel veel succes, en als je echt wilt kun je het!!!

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik heb het geprobeerd..
    helaas mislukt
    ook omdat mijn vriend rookt
    en mij dus echt niet steunde en gwoon bleef roken
    zucht
    dus ik ben wel door blijven roken en rook nogsteeds
    i voel me echt schuldig..
    en echt dom !

dus meid doe nu het kan !!
    en zet door suc 6

3. happy76

happy76 Lid

8 okt 2010
    26
    0
    0
    das hier ook een probleem...vriend rookt ook...die 1e stoppoging vond ik dat niet zo erg maar nu wel eigenlijk omdat ik dan ook een rookvrij huis wil hebben en niet meer tegen die stank kan, staat wel onder afzuigkap maar toch bah...jammer dat het je niet gelukt is joh, blijf het proberen he, ik ook, lukt het niet jammer dan, volgende x beter!!!Er komt een dag...... ;)))

4. chriss2010

28 nov 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik rookte al jaren lang 1 a 2 pakjes per dag tot ik zwanger was ik vond het ook heel erg moeilijk om gelijk te stoppen met roken ik heb een paar weken lang het per dag beperkt met 3/4 sigaretten op een dag en zelfs daar voelde ik me nog heel schuldig bij toen ik me eerste echo kreeg ging er bij mij een knop om dat ik echt moest stoppen en voila resultaat ik rook nu 2 maanden niet meer de eerste 2 weken nog wat moeilijk gehad en daarna niet meer en ik ben zo blij dat ik ervan af ben ik voel me veel fitter en gezonder en het belangrijkste me kleintje heeft er geen last van

5. Lizzy1984

Lizzy1984 Lid

10 okt 2010
    90
    0
    0
    Ik ben inmiddels bijna 20 weken en met 8 weken gestopt met roken. Ik heb in de eerste 3 weken dat ik wist dat ik zwanger was flink geminderd. Tot ik op 1 sigaret zat en dacht waar ben ik toch mee bezig, de hele dag die vermoeiende strijd! Helaas heb ik vanaf het begin van mijn zwangerschap last van een depressie, waardoor ik eigenlijk nog steeds momenten heb dat ik het moeilijk vind om niet te roken. Maar tot nu niet gedaan...ik zeg steeds tegen mezelf...als ik er nu 1 rook neemt dat niet het gevoel volledig weg, want als ik weer begin komt dat gevoel van willen roken nog vaker terug! Weet niet of ik dit na de bevalling vol ga houden, dat zie ik dan wel weer. Wil eerst maar de komende 20 weken rookvrij de zwangerschap doorkomen. Voor alle meiden met goede voornemens heelveel succes! En laat je niet gek maken door die rot verslaving!

6. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    Oh wat een fijn topic. Ik dacht echt dat ik enige was die met die probleem liep. ( lekker naief) Ik ben nu 9 weken zwanger. Had met mij zelf afgesproken dat ik 2 januari zou stoppen met roken. Ik had dan geen excuses meer en zou er gewoon voor gaan.
    Helaas heb ik op zondag morgen 2 januari een ongeluk gehad. Ik ben gevallen en kon alleen maar denken niet op mijn buik. Ik wil het kindje niet kwijt. Daarbij heb ik een rare draai gemaakt waarbij ik mijn voet gebroken heb. En daar lig je dan thuis. En ja wat ga je doen als je je verveelt. precies... roken.
    Bij elke sigaret voel ik me zo schuldig. Elke avond zeg ik weer en nou is het klaar. tot de volgende dag begint en ik aan het eind van de middag lig te janken omdat ik een peuk wil. Die stomme sch**t verslaving. Vanmorgen weer een nieuwe poging gestart. Het moet toch een keer lukken. Maar nee hoor, rond drie uur stort ik in en wil ik een sigaret. Ik verveel me zo en wou dat ik kon wandelen of wat dan ook op het moment dat ik zo;n sigaret wil. Maar in plaats daarvan lig ik al 3 weken op bed in de woonkamer en voel ik me alleen maar afgrijselijk. Ik voel me een slechte moeder en WEET dat het slecht is. Maar ik weet gewoon niet meer hoe ik het aan moet pakken.
    Wordt een beetje gek van mijzelf! Dus ik ga morgen weer een poging doen en blijf hier gewoon meelezen. Misschien dat dit me wel helpt.

7. Brace

Brace Lid

13 jan 2011
    42
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook gestopt met roken, niet meteen na de eerste test. Pas na test 4 ofzo :p

Eigenlijk was het zo dat ze me steeds minder gingen smaken. En op een gegeven moment toch dat schuldgevoel en de sigaret maar half op krijgen. Nou, toen vond ik het mooi geweest en ben ik gestopt.

Ik heb nog wel een paar keer die neiging naar een sigaret gehad, en er wordt om mij heen ook gerookt. Maar, bij iedere sigaret die een ander op stak vroeg ik mezelf, wil je dat nou echt? Voel je je zometeen weer schuldig. Want het brengt wel degelijk schade aan het kind, al is het alleen maar een verminderde weerstand tegen ziektes.

@Tamaardb1984: Meid, ook jij kan stoppen. Maar je zal de reden voor je stoppen wat duidelijker moeten maken voor jezelf. Print een plaatje van een foetus uit en leg die bij je sigaretten, plak er een bij de asbak. En elke keer dat je denkt dat je er toch een wilt, bedenk dan hoe jij eruit zou zien als je je sigarettenrook boven de babywieg uitblaast over je baby heen. Want effectief is dat precies wat je doet als je rookt tijdens de zwangerschap. En stil zitten is inderdaad een ramp, weet je, koop een zwangerschapsboek en ga dat lezen, maak voor jezelf lekkere salades klaar en vreet die lekker op :p. Ga desnoods haken of punnicken.. maar doe iets anders. Na een paar dagen gaat het weer weg. JE KAN HET!!

Groetjes
    Brace

8. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    was ook en roker na de tweede test gestopt en ook de eerste week nog wel eensde neiging er 1 op te steken nu totaal niet meer
    ik was een echte roker 3 pakjes marlboro in de week ga er ook niet meer aan beginnen na de bevaling ik vind het nu stinken

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn eerste test was op 21 december 2007... Ik ben gestopt op 22 december 2007.. Vandaag is het 27 januari 2011.. en nooit meer gerookt.. Als ik het kan (pakje per dag) dan kan iedereen het. Stop met de waardeloze excuses en pak je zelf aan. Roken is dodelijk voor jou en je kind!

10. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ook ik ben gestopt gelijk toen ik een positest had... Dit is mijn 3e zwangerschap en nog steeds niet gerookt... En ik rookte ook een heleboel (pakje per dag?)
    Geen sigaretten meer kopen helpt echt,gewoon dat je ze niet in huis heb en denk aan je baby... Ik weet echt wel dat het moeilijk is maar jullie kunnen het! echt waar!! Succes!

11. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Is dat de reden dat jouw kindje relatief klein was bij de geboorte?

En je weet dat sigarettenrook 1 van de grootste oorzaken is voor wiegedood he?

12. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu 3 weken gestopt.. En vind het af en toe flink tegenvallen. Zoals nu bv , kopje koffie , laptopje whaaaaa mis die sigaret. Stop maar weer een koekje of een appel in mijn mond inde hoop dat de trek wat voorbij gaat.
    Maar pfjieuwww sommige momenten wil ik zo graag naar die sigaret graaien.. Maaaar ik doe het NIET !

13. xxlindaxx

xxlindaxx Lid

3 dec 2010
    51
    0
    0
    Ik had een tijdje niet op het topic gekeken! maar wat een boel reacties zijn erbij gekomen!! Goed dat jullie in ieder geval allemaal proberen er zijn zat mensen die hun hele zwangerschap door roken en echt het schuld gevoel is het halve werk! Ik heb ontzettend geluk gehad dat ik sigaretten ontzettend vind stinken sinds ik gestopt ben. Maar geloof me echt echt echt het kan ik ben destijds in dit topic gestopt en niet meer begonnen en ook ik heb besloten niet meer te beginnen als de baby er is.. Ik wens jullie allemaal heel erg veel succes en doorzettings vermogen!! dikke knuffel

14. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    ik ben 7 jaar geleden toen ik mijn eerste positieve test had gelijk gestopt met roken...maar ik was bevallen en een maand later wilde ik toch weer een peuk...maar dat kwam ook omdat mijn man wel gewoon rookte...niet binnen maar ik rook het toch..

nu ben ik er net achter gekomen dat ik weer zwanger ben...en ben en dit is me derde rookvrije dag:D heb het soms wel moeilijk maar kan het gewoon niet over me hart krijgen om te gaan roken. me man is nu ook een poging gestart om te stoppen...maar hij heeft het heel erg moeilijk...maar ja wat wil hij rookt al 22 jaar ofzo en zware shag. maar heb respect dat hij het probeerd en ik steun hem, ook al heb ik het zelf ook moeilijk denk dat het voor hem moeilijker is.

15. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik heb gerookt tot de dag na de positieve test, vond het zo onwerkelijk. Maar nu alweer een week gestopt! Moeilijk vindt ik het wel, maar er is gewoon geen andere optie. Ik ga niet roken met dit kindje in mijn buik.:)

Het scheelt dat er hier niet in huis wordt gerookt

16. xxlindaxx

xxlindaxx Lid

3 dec 2010
    51
    0
    0
    daanquinty dat gaat het je gewoon weer lukken! misschien een idee voor je man om bij de dokter te kijken voor hulpmiddelen die worden vanaf 1 januari volledig vergoed.. en Natas23 als je die week voorbij bent dan ben je er al :D volhouden he? :D

Deel Deze Pagina