wie heeft raad of wie herkent dit, misselijk!! bah!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happy27, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    hallo dames
    weet dat er veel topics al geopend zijn over misselijkheid maar wil mijn verhaal even kwijt
    ben nu 12 weken en vanaf 7 weken misselijk.
    bij mijn eerste zwangerschap had ik hier helemaal geen last van.
    wel had ik nog steeds hormonen in mijn lichaam van de eerste zwangerschap (ruim 2jaar na de bevalling) dit weet ik doordat ik uit 1 borst af en toe nog een druppeltje melk had
    nu zat ik te denken kan het zijn dat ik mss erger misselijk ben doordat ik nog hormonen in mijn lichaam had en het nu dubbel is of is dat heel raar :)
    vorige week had ik echt een goede week en dacht ik, het is gezakt, aangezien het bij 10 weken begint af te nemen, maar nu dus weer sinds gister misselijk en duizelig erbij incl overgeven. heb emesafene zetpillen, heb ook wat anders gebruikt maar daar werd ik onrustig van. zijn er nog meer variante medicatie...
    wie heeft raad of herkent dit.
    dank je wel alvast

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je had echt geen hormonen van je vorige zwangerschap meer in je lijf hoor. Als je namelijk nog HCG in je lijf hebt, krijg je geen eisprong en wordt opnieuw zwanger raken wel erg lastig... ;)
    Je borsten kunnen wel echt nog heel lang na zwangerschap en/of BV melk hebben, dat verschilt gewoon per vrouw.

Dat je nu zo misselijk bent, ligt daar dus ook niet aan. Mogelijk zit je wel hoger in je HCG nu, dat je misselijk bent, maar dat hoeft echt niet. Misselijkheid wordt bijvoorbeeld ook veroorzaakt door een tekort aan vitamine b12 of ijzer, (beide te checken met bloedprikken), of door een lage bloedsuikerspiegel.

Ik weet niet hoe je eetpatroon is, maar het is vaak handiger om allemaal kleine porties verspreid over de dag te eten, dan de 3 normale maaltijden zoals je ze gewend bent.
    Daarnaast is het handig om producten te eten die je bloedsuikerspiegel stabiel houden, en dan moet je dus letten op vezels, (volkorenbrood, volkorenpasta en zilvervliesrijst) en weinig geraffineerde suiker, (let ook op koek en snoep, dat barst daarvan).

3. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    dank je wel voor je snelle reactie
    en over de hormonen, daar zit idd iets in, niet over nagedacht, dank je
    mijn ijzer en b12 is goed, heb juist enorm veel b12 is gebleken
    zal eens gaan letten op voeding voor de bloedsuikerspiegel

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wat vervelend dat je zo misselijk bent. Is het zo erg dat je medicatie nodig hebt? Die bestaat wel namelijk, al werkt het niet bij elke vrouw. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap voortdurend overgegeven, kreeg daar Emesafene tegen maar dat hielpt niet. Tijdens mijn tweede zwangerschap moest ik ook af en toe spugen, maar niet zo extreem. Later bleek dit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Nu ben ik weer (pril) zwanger en begon het spugen weer met ruim 5 weken. Ik heb direct aan de bel getrokken en kreeg andere medicijnen (Primperan zetpillen). Die helpen wel tegen het spugen (ik spuug nog maar 2-3 keer per dag nu ipv 20-30 keer) maar het misselijke rotgevoel blijft wel.
    Overigens hoeft zwangerschapsmisselijkheid niet af te nemen na de eerste tien weken hoor!
    Ohja, ik had ook bij elke zwangerschap een lage bloeddruk en een lage bloedsuikerspiegel. Ik viel tijdens mijn eerste zwangerschap regelmatig flauw - is nu gelukkig nog niet voorgekomen.

5. Marije1981

Marije1981 Actief lid

21 jun 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    Vermoeidheid maakt het extra erg, dus pak je rust.. en probeer je maag vol te houden met eten. Beschuit en crackers enzo..

Ik heb precies hetzelfde gehad deze zwangerschap, thuis geweest van mn werk en alles.

Had emesafene maar ik bleef nog wel misselijk. Vreselijk!

Bij mij was het na een week of 16 over.

Succes !

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Vervelend zeg! Ben je de hele dag misselijk. Ik werd vanaf 10 weken misselijk en dit bleef tot het einde van mijn zwangerschap. Zelf tot er even na was is snel misselijk.

Bij mij hielp rustig aan doen erg goed, als ik te snel opstond of bezig was werd ik enorm misselijk. En dan moest ik echt rustig aan doen, anders moest ik overgeven.

Zeer vervelend! Verder heb ik er nooit iets op gevonden en artsen en de verloskundigen hadden ook geen tips.

Maar nogmaals.. misschien helpt rustiger aan doen bij jou ook :)

7. Tante Pol

Tante Pol Actief lid

7 nov 2009
    128
    0
    0
    NULL
    flevoland
    hoi,

wat ontzettend vervelend voor je. Ik ben zelfs vanaf 6 weken echt verschrikkelijk misselijk geweest. Voelde me echt hondsberoerd de hele dag door. Ik kreeg ook emasafene maar daar werd het bij mij alleen maar erger door.

Vorige week dinsdag was ik 13 weken en het was ineens spontaan weg! Ik kon het bijna niet geloven. Ik heb er sindsdien niet veel last meer van gehad, als ik erg honger heb of moe ben aan het eind van de dag voel ik het weer een beetje. Iedereen zei tegen mij het gaat echt weg en ik dacht ja dat zal wel maar nu voel ik me echt super beroerd maar ik ben heel blij dat het uiteindelijk weg is gegaan want er is bijna niets zo erg als de hele dag beroerd zijn. Hou nog even vol en ik hoop voor je dat het bijna voorbij is!

sterkte en liefs,

8. mello

mello Lid

18 mei 2011
    8
    0
    0
    opticien, nu fulltime huismoeder
    Amsterdam
    Klinkt een beetje raar, maar bij mij hielp iets eten meestal tegen de misselijkheid, ik voelde me goed misselijk en me lichaam gaf aan niets te willen eten, maar ik maakt desnoods een geraspte appel met suiker klaar en een maria koekje erna en voelde me meteen lekkerder, rustig aan doen helpt zeker, merk het verschil, met mijn derde zwangerschap allemaal jongens trouwens, ben ik gewoon thuis en voel me heerlijk!!

9. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties en zalzeker iets met de tips doen
    @tante pol wat een lieve reactie en bedankt dat je me hoop geeft, ik zal zo blij zijn als ik me weer goed ga voelen!

Deel Deze Pagina