Heb een echo gehad gisteren en de beentjes, buikje en hoofdje lopen 1 tot 3 weken verder met de groei. De vk zegt dat dat niet veel uitmaakt maar nu ik erover nadenk lijkt het me toch niet fijn om langer dan 41 weken door te lopen. Zou het kwaad kunnen om gewoon tot na 40 weken door te lopen?
ik geloof niet dat bijv het hoofdje nog groeit t is meer alleen nog vet en dat is er niet zo moeilijk uit te krijgen denk ik hihih. maar ook niet veel meer nu
Bij iedere echo bleek dat ons meisje zo'n 2 weken voor op groei lag. Ik moest er niet aan denken om overtijd te lopen want was bang voor een reuzenkind.. Uiteindelijk bevallen met 40+3 en ze was maar 48 cm en 3370 gram. Ze houden jullie goed in de gaten (neem ik aan) maar als je er bang voor bent dan zou ik het wel even met de vk bespreken, zij kan je waarschijnlijk wel geruststellen.
Mijn buik en baby lopen ook ongeveer 2-3 weekjes voor op groei. Met name de afgelopen vier weken ben ik ineens té snel gegroeid. Daarom ben ik gisteren gecheckt door de gyn en is er suiker geprikt i.v.m. een vermoeden op zw. suiker. Ik neem idd aan dat je vk je goed in de gaten houdt en als je kindje niet ineens enorme groeispurten maakt, maar gewoon gestaag groter groeit dan gemiddeld, kan het allemaal niet zoveel kwaad. Het zegt ook allemaal niet zoveel over de bevalling. De schattingen kunnen wat afwijken en wie weet komt de kleine wel eerder. Dat weet je nooit. Mocht je vk zich zorgen maken, dan verwijst ze je echt wel door! Succes!
ons meisje liep 3 weken voor op de groei. dit is plotseling ontstaan na de 28 weken want toen liep je nog maar een half weekje voor op de groei met een groeiecho. met 34 weken doorgestuurd naar de gyn om daar is te laten kijken en toen bleek ze dus ruim 3 weken voor te lopen op de groei en ik had extreem veel vruchtwater. met 34 weken woog Loys al tussen de 2900 en 3200 gram. door de lichamelijke klachten die erbij kwamen kijken hebben ze besloten me in te leiden met 38+6 weken omdat ik niets meer kon. met de laatste controle bij 38+3 weken werd ze rond de 4 kilo geschat.. en ze was indd bij de geboorte 3925 gram. dus hier klopte de groei echo's wel. maar de grote van het kindje wil indd iets zeggen over hoe de bevalling zal gaan.. sommige vrouwen scheuren heel erg in met een kindje van 6 pond en hebben een hele zware bevalling en vrouwen die een kindje van 10 pond krijgen hebben een hele makkelijke bevalling en komen er zonder scheurtjes vanaf.
Wel goed dat je groei-echo's kreeg. Ik heb nu de laatste echo gehad. Ik ben niet echt bang voor inscheuren met de bevalling maar meer dat het niet goed is om lang door te lopen en als hij toch wat groter is dat ik dan helemaal te lang door loop..
Hier een kindje die 4-5 weken voorloopt. Gisteren werd hij al op 4000 gram geschat. Ik heb aangegeven dat ik het niet ga trekken, ook door andere klachten, wanneer ze me tot 41 weken laten doorlopen. Ze wilden wel een compromis sluiten en ik word met 39 weken ingeleid indien onze zoon zich voor die tijd nog niet gemeld heeft. Dit geeft mij toch wel wat rust, alhoewel hij indien hij zo doorgroeid als hij de laatste twee weken heeft gedaan hij dan nog tussen de 4500 en 5000 gram zit. Ik probeer me er niet te druk over te maken, maar onbewust doe ik dat toch wel merk ik.
@Ster27: Heb je een groei-echo gehad? Hoe schatten ze het gewicht? Mijn vk heeft het gewicht nog niet geschat.. Wel fijn dat je kan worden ingeleid.