Beste allemaal. Ik ben sinds een paar maanden moeder geworden van een heerlijke zoon. Iedereen is gek op hem! Mijn familie maar zeker ook de familie van mijn man. En daar zit hem de kneep... Mijn zoontje is op vrijdag avond in het ziekenhuis geboren en ik mocht op zaterdag met hem al naar huis. Na wat korte bezoekjes van mijn eigen familie (2 om 2) kwam de gehele schoonfam op zaterdagavond. Met 8 man (en vrouw) stond het langs mijn bed te schreeuwen en te kwaken. Ik begreep heus wel dat ze allemaal heel blij en gelukkig waren. Maar het werd zo druk, dat ik badend in het zweet op bed lag en de kleine al zijn net genuttigde melk uitspuugde.. Ik heb toen zelf gezegd dat "we" weer wilden gaan rusten. Na anderhalf uur gingen ze weer weg. Met de melding: "morgen komen we weer op bezoek hoor..." Ik dacht: "gelukkig is morgen de kraamverpleegster er om ze bij mijn bed weg te houden." Nu is mijn zoontje bijna een half jaar. En elke zondag gaan we naar mijn schoonouders. Vroeger zag je nooit iemand anders daar van de familie, maar sinds mijn zoontje er is, zit het hele huis vol en wordt hij zodra we een stap over de drempel zetten abrubt uit de kinderwagen geplukt en gaat hij van arm tot arm.. Als we de stad ingaan komen we "heel toevallig" mijn mans zus tegen en rukt gelijk de kinderwagen uit mijn hand en is foetsie met hem. Dan is ze hem aan het verschonen bij een warenhuis en ligt dat arme kind op een hele vieze aankleedkussen in het damestoilet.. Om dit lange verhaal kort te maken; Ik wil dat ze van mijn kind afblijven. Tuurlijk mogen ze hem even op schoot en een flesje geven. Maar het kind begind al te huilen als hij mijn schoonvader ziet, want die man denkt dat als hij nog niet kan praten mijn zoontje ook DOOF is. Dus schreeuwt hij tegen hem. Dit zijn nog maar een paar voorbeeldjes. Mijn man vind het allemaal heel normaal. Ik snap het wel; het is zijn familie en hij vind het ook leuk als ze ons mannetje zien. Maar hoe los ik het nu op, zodat ik en vooral mijn Kindje ons wat gemakkelijker voelen. Zijn er mensen die in de zelfde situatie zitten? Karola Vlaardingen
hey! ik zou heel duidelijk zijn. maar ja zoontje gaat nu op een leeftijd komen dat hij echt aan gaat geven wat hij niet wil. daarbij als een kindje huilt hoort het bij zijn moeder/vader. van hand tot hand gaan kun je voorkomen. neem hem op je arm mee naar binnen! dat heb je heb al vast en kunnen ze hem minder makkelijk pakken. wat ook een hele goede is is op een andere dag gaan of een ander tijdstip. grote kans dat de rest er nog niet zit en dan is het ook al makelijker. ik weet wat het is hoor.ik heb het alleen nooit toe gestaan waardoor ik als snel een stempel had maar ik had wel een rustig kindje (nu ook niet meer maar hij is nu 2,5 haha) nu komt de 2de strakt en ik ga het net zo doen. als ze haar vast willen houden kunnen ze het vragen uit de kinderwagen plukken gebeurd niet
Ik had hier de beste oplossing voor; een draagdoek! En eens rustig samenzitten met je schoonfamilie en uitleggen welk gevoel jij krijgt van hun gedrag. Proberen niet veroordelend te zijn en begrip te hebben voor hoe zij het zien en doen maar je mag gerust duidelijk zeggen hoe jij je daarbij voelt!
Volgens mij is de enige oplossing: het bespreken met je schoonfamilie. Dat valt vast niet mee, maar als ik alles zo lees ben je er anders voorlopig nog niet af, verschrikkelijk gewoon. Ik zou het absoluut niet prettig vinden als ze zo met mijn dochter om zouden gaan. Je staat volledig in je recht als je hier vriendelijk doch dringend actie op onderneemt!!!
Hier hetzelfde en daarom heb ik duidelijke afspraken met mijn man. Mira gaat niet van arm tot arm, wordt niet zomaar uit de kinderwagen/bed of iets dergelijks gepakt en er wordt absoluut niet druk met haar gedaan. Ze kan er echt niet tegen waardoor ik daarna 2dagen met een overprikkeld kind thuis zit. Dus hier is de afspraak; Zodra bovengenoemde dingen gebeuren wijs ik mijn eigen familie erop en mijn man de zijne. Doet hij het niet, dan doe ik het. Heel simpel.. Iedereen past zich maar aan aan Mira.
ik zou allereerst het gesprek aangaan met je eigen man. het belangrijkste is volgens mij dat jullie samen eerst op 1 lijn komen te zitten en dan dit duidelijk maken aan wederzijdse families!! ik zou het zeker wel bespreekbaar maken, want nu ben jij en je kleine de enigste die met dit probleem zitten terwijl dit toch ook echt een probleem van je man en schoonfamilie is
Euhhh....je mond opentrekken en er wat van zeggen! Praat eerst met je man over wat je dwars zit en maak goede afspraken: bv niet toestaan dat ze met je kindje aan de haal gaan, niet meer dan 1 of 2 personen mogen hem vasthouden enz.... Helaas wordt het niet altijd goed opgepakt door de schoonfamilie; wij hebben hier nu een halve familierel
Ik denk dat je inderdaad eerst met je man op één lijn moet komen. Hier hebben we de afspraak dat ik mijn familie aanspreek als we iets niet prettig vinden en hij de zijne. We zijn al 14 jaar samen, maar deze afspraak hebben we pas gemaakt na de geboorte van onze zoon. Voor die tijd was het absoluut niet nodig. Zo zie je maar dat er toch het een en ander verandert als er een baby bij komt. Ik zou echt proberen ervoor te zorgen dat je man dit aanpakt. Ze zullen het van hem makkelijker aannemen dan van jou. Je wilt (denk ik) ook niet dat er ruzie van komt binnen de familie.
Pfff... bizar! Ik zou ook heel duidelijk zijn. Naar je man én je schoonfamilie. Als je ergens komt: ik haal hem er zelf uit. En 2 of 3 mensen mogen hem op de arm en daarna is het klaar. Of gewoon helemaal niet. Bij mij is het tot op heden meestal zo: met drukke groepen, gaat simon alleen bij papa en mama op de arm. Willen mensen hem zien, dan spreken ze maar wat met ons alleen af. En ik kan me je gevoel voorstellen van: tuurlijk mogen ze hem vasthouden en een flesje geven. Ik ken dat gevoel. Maar het is niet tuurlijk! Jij bepaald en er hoeven echt niet 20 verschillende mensen jouw kind een flesje te geven. Dus hoe moeilijk ook, ik zou echt duidelijk zijn.
heel makkelijk..jij bent zijn moeder en jij bepaald! familie bezoekjes houden wij haar het meest bij ons en anders mogen opa of oma haar maar ze echt niet van de een naar de ander. flesje geven doen wij altijd zelf. ik zou daar heel kort en duidelijk in zijn. in dit geval: jouw wil is wet.
Oh, heeeel herkenbaar! Ik denk dat je het beste echt een gesprek met je schoonfamilie of schoonouders aan kunt gaan, misschien eerst even met je man bespreken! Ik zou mijn mond in elk geval niet kunnen houden. Ik ben ook een beetje bang dat, dat straks hier zal gaan gebeuren! Prima als ze na de bevalling langs komen om hun kleinzoon te zien, echt geen moeite mee... Maar mn schoonmoeder heeft er een handje van om alles naar eigen hand te draaien en dat gaat hier NIET gebeuren. Als het haar niet bevalt, dan is daar het gat van de deur. Verder kan het echt een schat van een mens zijn hoor, maar bij haar moet alles om haar draaien en zo werkt het niet.
Je laat het toch zelf gebeuren?! Wanneer je binnenkomt met de kleine en mensen schieten op de kinderwagen af ga je er desnoods voor staan, en zegt iets van "laat hem maar even" ofzo. En wanneer je iemand tegenkomt in de stad en die grijpt de handvaten van de wagen (die jij dus ook vast hebt) dan laat je toch niet los?? Niemand die er op die manier met mijn kind vandoor gaat, ECHT niet! Ik vind de tip van een draagdoek ook een goede. Wanneer mijn kindje in de draagdoek zit zeurt er echt niemand en komen ze ook niet constant voor zijn neus hangen met gagadadada geluiden enzo.
hahahaha, nou, dat kan ook tegenvallen hoor. Ik heb een hele mooie bondolino en daar zit zo'n klep op die je omhoog kan trekken. Dan gaan mensen aan de zijkant zitten snuffelen...misschien moet ik me gewoon niet douchen, zijn ze snel weer weg hahaha
Trouwens, als je het zo oplost en op kunt lossen, dan is dat de meest rustige manier en de kans dat het dan escaleerd is ook kleiner. Gewoon vast houden of ervoor gaan staan, rustig zeggen wat de bedoeling is of die draagdoek/zak. Dan heb je meer kans op vrede en kom je toch voor jezelf en je kind op.
daar heb ik zelf gelukkig een hele makkelijke oplossing voor... (heel erg hoor maar ja..) onze dochter begint te brullen als iemand anders haar op schoot heeft! ze is nog maar 4 maand maar hangt heel erg aan mijn man en mij en als iemand anders haar zomaar bij mij van schoot pakt, begint ze giga te gillen en dan geven mensen haar vaak binnen 5 sec aan mij terug! tja... ik zeg dan vaak: ze is wat eenkennig, ze houdt niet zo van andere mensen.. vaak doen ze het niet nog een keer!