wat moet ik nou?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happynienja, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik ben gisteren ontslagen uit het ziekenhuis op voorwaarde dat ik bank/bedrust zou nemen.
    Vandaag is dat gelukt. kids zijn bij mn schoonmoeder.
    Maar morgen is er dus niemand die op de kids kan passen.
    Mn vriend en zn werk nemen mij voor Mn gevoel niet serieus want hij krijgt geen vrij.
    Mn ouders wonen in frankrijk.
    Mn schoonouders moeten werken.
    Mn oppas ligt zelf in het ziekenhuis.
    En een vriendin van me die weleens oppast kan ook niet.
    Ik vind dat als ik niet voor de kinderen kan zorgen. de volgende verantwoordelijke Mn vvriend is. (zijn niet getrouwd).
    Ik kan op dit moment echt niet voor de kinderen zorgen.
    Ik heb de constant pijn. harde buiken/weeen. bekkeninstabiliteit, duizelig, overgeven.
    De harde buiken zetten ook niet door dus daar baal ik ook van.
    Wat moet ik nou?
    Het ziekenhuis bellen?
    Ik zou me zo weer op laten nemen als ik daar Mn rust kan krijgen.
    Ik vind het ook zo klote voor mn kids.
    Ze worden hier ook zo onrustig van.
    Mn vriend zegt. laat je maar op nemen in het ziekenhuis dan heb ik tenminste een reden om thuis te zijn.
    Dat is toch niet normaal?
    En stel ik word opgenomen dan kan hij morgen ook niet werken.
    Het liefste beval ik vandaag nog. dan ben ik van het gezeur af.
    Mn hele zwangerschap gaat al klote.
    Ik kan amper genieten.

Sorry voor het warrige verhaal. ik kan bij niemand terecht..

2. Dana

Dana Niet meer actief

Och jee, ik weet eigenlijk niet wat je nu moet, heeft je vriend echt geen recht op zorgverlof? Ik proef ook een beetje uit je verhaal dat hij het niet echt probeert om vrij te krijgen?

In ieder geval heel veel sterkte en anders inderdaad het ziekenhuis maar bellen!

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ha meid wat een lastige situatie ik persoonlijk vind dat je vriend ook zijn verantwoording moet nemen en zijn baas moet bellen en zeggen dat hij voor zijn gezin moet zorgen want heg zijn ook zijn kids en het gaat om jou gezondheid maar goed dat is mijn mening....

Sterkte iig

4. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Je vriend heeft als het goed is gewoon recht op zorgverlof. Ik vind het een beetje raar dat hij wel vrij kan krijgen als jij in het ziekenhuis ligt maar niet als je met bedrust thuis bent..

Sterkte in ieder geval en ik hoop dat je snel je rust kunt nemen.

5. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Jeetje, wat een rot situatie zeg!! Ik heb helaas geen advies maar wil je wel heel veel sterkte wensen en hopelijk vinden jullie een oplossing!!

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik vind het ook stom van zijn werk.
    Hij heeft ook recht op zorgverlof maar kennelijk alleen als het hun uit komt.
    Of mn vriend doet zn best niet genoeg.(wat best kan want hij is een onzeker type die niet goed voor zichzelf op kan komen).
    Of zn werk neemt alles niet serieus.
    Of samengang van allebei.
    Ik probeer al ongeveer twee maanden tot ze door te dringen dat ik het niet red en nog is hij onmisbaar..
    Ik snap het niet.. niemand is onmisbaar.
    Waarom hij dan wel?
    Ik zei ook al, stel ik breek mn been? Zegt ie, ja dat is wat anders.
    En wat nou als vannacht of morgenochtend mn vliezen breken? Zegt ie, ja dan kan het natuurlijk wel.
    (mn kids kunnen dan naar een vriendin van me, maar ze kan morgen alleen in uiterste nood als dus bijv. mn vliezen breken)
    En het principe is gewoon dat hij thuis moet zijn voor de kinderen.
    Pffff ik kan alleen maar huilen..

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Meid, ik weet ook niet zo goed een advies, maar wil je even veel sterkte wensen!
    Dikke diginkuf!

8. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Dank je wel.
    De kids zijn gelukkig goed gemutst vandaag. maar wel snel hangerig.
    Logisch ze gaan steeds van hot naar her door de ziekenhuis opnames enz.
    En ze zijn gewend om met mij thuis te zijn.
    En ik lig als het kan in bed. dus zien me een stuk minder.
    Ben gewoon blij als ik bevallen ben en alles weer 'normaal' is.

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Je krijgt juist alleen zorgverlof als je thuis bent, niet als je in het ziekenhuis ligt, want dan ben jij al verzorgd namelijk!

Dus je man even zijn baas bellen en zeggen dat hij niet kan komen omdat jij zorg nodig hebt.

10. OnsSproetje

3 apr 2012
    17
    0
    0
    Ik werk met mensen met een verstandelijke handicap
    Den Haag
    In het ZH zeggen ze niet voor niks dat je goed voor jezelf moet zorgen en rust moet nemen...pas goed op jezelf.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Inderdaad, je vriend krijgt geen zorgverlof als jij in het ziekenhuis ligt, want dan wordt er al voor je gezorgd. Je hebt 2 opties: het ziekenhuis bellen, situatie voorleggen "Neem me maar op, want ik kan thuis geen bedrust houden als ik voor de kinderen moet zorgen" of je vriend verlof op laten nemen.

Sterkte!

12. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik zou je vriend nog 1 kans geven om het te regelen en anders zou ik zelf zijn baas bellen. Is toch niet normaal? Jij moet bedrust houden hebben ze gezegd. Dan kun je niet voor 2 kinderen zorgen! Dat snapt hij toch ook wel?

13. me83

me83 Niet meer actief

ik vind zeker dat je vriend vrij moet krijgen om voor de kids te zorgen.. anders kan hij zich toch ziekmelden ofzo?

miss is er een buurmeisje die kan helpen met je kindjes bezig houden en spelletjes ... gewoon bij jou in huis zodat je dan wel overzicht hebt en kan zeggen wanneer en wat ze meoten eten ed? is iig al iets dan.. al is het maar voor een paar uurtjes

14. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind ook dat je vriend vrij moet kunnen krijgen...

en stel zijn baas blijft weigeren, dan gaat hij toch gewoon niet werken? Ok, dan is dat onbetaald verlof, maar nog altijd beter dan jou alleen met de kindjes laten.

15. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb contact gehad met het ziekenhuis en kon gelukkig mn verhaal kwijt. maar ze kunnen nu niks voor me betekenen behalve een nachtje slaap daar aanbieden. maar aangezien ik thuis beter slaap gaan ze me van die slaapmedicatie opsturen via de apotheek. dat ik vannacht hopelijk goed kan slapen.
    Verder vinden ze het heel rottig voor me maar bijv inleiden doen ze nog niet omdat de kleine het nog goed doet en ik een keizersnede heb gehad.
    De kans is nu gewoon groot dat het inleiden niet lukt. of dat de kleine zich niet goed warm kan houden. of nog niet goed kan drinken.

Wat betreft zorgverlof, dat heeft hij gekregen en hij heeft nog uren staan maar dat kan hij kennelijk alleen opnemen als het hun uit komt.
    Hij werkt bij defensie voor de admiraal en ze hebben niemand in zijn plaats.
    Ik vind het echt idioot want ik ben al twee maanden bezig dat hij thuis kan zijn. dan zouden ze toch wel iemand kunnen vinden.
    Stel hij breekt zn been. of ik. Dan moeten ze hem ook missen.
    Maar denk ook dat mn vriend niet voor zichzelf en mij op durft te komen.

Al met al moet ik gewoon mn tijd uitzitten en met mega pijn rondlopen..

Wel fijn om hier mn verhaal kwijt te kunnen.

Ik ben de afgelopen jaren veel (zogenaamde) vrienden kwijt geraakt en ook vanwege verhuizing.

Ik hoop gewoon dat bijv mn vliezen snel breken of de weeen doorzetten en ik heel snel ons meisje in mn armen heb.

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik heb het laatst nog opgezocht ivm mezelf en de baas van je vriend mag geen zorgverlof weigeren tenzij het wegblijven van je vriend er voor zorgt dat het bedrijf in financiele problemen komt of failliet dreigt te gaan. (zoiets was het)

Maar als ze best zonder je vriend kunnen (al is hij natuurlijk onmisbaar:D) dan mogen ze niet weigeren!

Zet hem op meid!!!!

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Oh zie nu je laatste berichtje...

Maar hij heeft nu dus zorgverlof?! Dat zou geweldig zijn!
    Sterkte!

18. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hij heeft zorgverlof gekregen en heeft het een paar keer gebruikt maar hij kan het alleen opnemen het van hun uit kan.
    Hij heeft nog genoeg zorgverlof uren staan maar kan ze dus niet gebruiken.
    Krom toch?

En dan zeggen ze dat stress niet goed is voor je kind, nog ik heb de hele zwangerschap al stress..

Dit is ook echt niet goed voor je humeur en je relatie.
    Mn vriend heeft al maanden een pokkehumeur door dit gedoe.

Echt balen want we waren net uit een enorme relatiedip aan het komen.

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Maar ze mogen dat echt niet weigeren hoor. Lees dit stuk maar eens:

Kortdurend zorgverlof

Kortdurend zorgverlof is bedoeld om enkele dagen noodzakelijke zorg aan (pleeg)kinderen, de partner of ouders te kunnen geven. De werkgever betaalt minstens 70% van het loon door.
    Voorwaarden kortdurend zorgverlof

Door het recht op kortdurend zorgverlof kunnen werknemers inspringen op situaties waarin (pleeg) kinderen, de partner of ouders tijdelijk zorg nodig hebben. Een ouder hoeft niet op het adres van de werknemer ingeschreven te staan. Dat geldt wel voor de partner en het kind. Voor pleegkinderen geldt dat er een pleegcontract moet zijn.
    De werkgever is verplicht het zorgverlof te geven. Ook moet hij 70% van het loon doorbetalen. Hierdoor wordt voorkomen dat werknemers geen zorg kunnen geven omdat het financiële consequenties heeft.
    Opnemen en duur van kortdurend zorgverlof

De werknemer moet kortdurend zorgverlof schriftelijk of mondeling aanvragen bij de werkgever. Het verlof kan alleen worden opgenomen als de werknemer de enige is die deze zorg kan verlenen.
    Werknemers kunnen meerdere keren per jaar kortdurend zorgverlof opnemen. Er geldt wel een maximum aantal uren kortdurend zorgverlof per periode van 12 maanden. Voor bijvoorbeeld iemand met een 36-urige werkweek is dit maximaal 72 uur per 12 maanden.
    Als de werknemer zelf ziek wordt kan het kortdurend zorgverlof in overleg met de werkgever worden stopgezet.

20. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    En dit vond ik ook nog:

Vraag en antwoord
    Hoe vraag ik kortdurend zorgverlof aan en mag mijn werkgever dit weigeren?

U vraagt kortdurend zorgverlof aan bij uw werkgever. Dit kan mondeling of schriftelijk. Uw werkgever kan het kortdurend zorgverlof alleen weigeren als door uw verlof het bedrijf of de organisatie in ernstige problemen komt.

Deel Deze Pagina