Wie heeft "Ria Blom methode" succesvol toegepast?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dot, Jan 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    TIP!!! ga naar een osteopaat heeft hier echt heeel erg goed geholpen verder ben ik een voorstander van Rust en Regelmaat :)

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
  3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik was toen al bij een osteopaat met haar geweest.

4. Redhead

Redhead Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    2,652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Hier had ik exact hetzelfde! Hij wilde continu bij mij zijn en het slapen wat hij voorheen in eigen bed deed, deed hij alleen nog maar bij ons en zelfs bij ons in bed. Het wiegje naast het bed zetten was ook niet goed genoeg voor hem. Het ging uitstekend en ineens was het bal. Het heeft drie weken geduurd en nu lijkt het over te zijn!

In het "Oei, ik groei" boek las ik veel herkenbare dingen. Doordat ze een groeisprongetje maken en ineens veel meer zien, horen en ruiken zoeken ze de veiligheid bij mama. Ze leren zoveel nieuwe dingen, dat lijkt me ook best beangstigend.

Nu begrijp ik wel heel goed hoe je je voelt hoor, ik vond het ook vreselijk om elk moment van de dag met hem bezig te zijn en je daar dan ook nog schuldig om te voelen. Het vraagt heel veel energie.

5. Redhead

Redhead Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    2,652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Ik zie nu pas dat er al heeeel veel reacties waren.

Wat goed dat je je eigen ritme aan het maken bent nu! Dat heeft hier ook heel goed gewerkt. Rust, Reinheid en Regelmaat :D.

6. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Heb de methode van Ria Blom ook gelezen en enigszins toegepast met succes. Vooral het ritme van wakker worden/flesje/spelen/slapen heeft hier heel goed gewerkt. Merkte dat mijn dochter erg gevoelig op prikkels reageerde, zij had echt regelmaat nodig. Ze sliep/slaapt ook alleen in haar eigen bedje. Ze heeft nooit in de box geslapen of bij mij op de arm. Dan krijgt ze teveel prikkels, ze wil dan alles zien.
    Heb ook een draagdoek geprobeerd maar dat was geen succes. Niet elk kindje krijgt dus de rust in een draagdoek.

Het laten huilen heb ik hier trouwens ook niet gedaan.

Share This Page