Wij hebben geen rolluiken, maar screens aan de buitenkant. Voordeel is dat ze het licht temperen en de warmte deels buiten houden (in tegenstelling tot gordijnen), maar dat je nog wel redelijk naar buiten kunt kijken (in tegenstelling tot rolluiken). Voor verduistering heb ik in de babykamer een verduisterende duette (dat is aan de binnenkant). Haar raam zit niet op de zonzijde.
Wij zitten ook aan rolluiken te denken.. wij hebben in de slaapkamer altijd de gordijnen dicht (verduisterend) en dat houdt op zich goed de warmte tegen, maar echte hitte met 30 graden natuurlijk niet. Maar beneden, pff de zon schijnt zo fel de woonkamer in en het wordt gauw heet en het blijft dan ook lang heet. We hebben wel een groot raam dus zal niet goedkoop worden. Maar ja een nieuwe airco kost ook geld
wij hebben net rolluiken besteld, we hebben zonwerende rolgordijnen, maar de zon bakt van smorgens tot in de middag op mijn zoon zijn kamer. Ondanks koelsysteem in huis vond ik het benauwd en te warm. We hebben rolluiken besteld. We krijgen ze over week of 2. gr brebnda
Rolluiken zijn ideaal. Wij hebben ze overal hangen met motoren op afstandbediening maar nu heb ik het geluk dat ik bij zon bedrijf werkzaam ben.
wij hebben vandaag de offerte ondertekend voor rolluiken voor onze slaapkamer (op het zuiden) En moet zeggen de prijs viel me mee 150 euro minder en zoveel kostte 2 vouwgordijnen zonwerend voor mijn dochter haar slaapkamer........... Nu ook electrische motor gratis als aanbieding!! levertijd 3 tot 5 weken, dus wel zullen zien. vond het verschil in prijs minimaal dus ben voor de rolluiken gegaan. Goede screens of gordijnen kosten toch ook veel....
ligt eraan, die van ons heeft er een verklikker opzitten, zodra alle stroom weg is gaat ie it zichzelf nog omhoog.
Hier ook rolluiken, echt ideaal!! Wel een tip ... bestel ze op tijd!!! Er zou bij ons maar een paar weken levertijd op zitten, maar het duurde al bijna 2 weken voor ze eens een keer tijd hadden om ze in te meten, dan komt de levertijd er nog overheen, en je bent vast niet de enige die een vorm van zonwering nog voor de zomer wilt hebben ...
screens zijn voor beneden ideeaal omdat ze de zon tegen houden maar je kunt wel naar buiten kijken en hebt nog licht inval. Rolluiken hebben wij boven, en dat werkt prima! We zijn er erg blij mee.
Werken rolluiken ook als je ze aan de binnenzijde van het raam plaatst? Mijn man en ik hebben toevallig vandaag gekeken voor nieuwe zonnenschermen, maar bij het raam van het kamertje van Julian kunnen we aan de buitenzijde geen scherm of rolluik plaatsen vanwege ruimtegebrek boven het raam (met als resultaat dat het raam dus niet meer open kan).
Eefje, Wat is jouw woonplaats? Ik zou maandag even op mijn werk kunnen kijken naar een dealer bij jou in de omgeving die eventueel een bepaald type rolluik verkoopt die misschien wel bij jullie aan de buitenkant past. Je mag mij ook een pb sturen.
Interessant topic, wij zitten er ook over te denken om op Lars' kamer een rolluik of screen te doen, want de hele dag staat de zon in zijn kamertje en is het er echt te warm. Nu is hij nog erg klein en slaapt hij s middags (vooral bij hitte) in de box of kinderwagen, maar volgend jaar wil ik dat hij zijn middagslaapje gewoon in zijn eigen kamertje doet...
Hier ook rondom rolluiken (wonen in een jaren 70 huis, dus veel glas, en dus net een sauna boven!). Ik zweer er echt bij! Afgelopen zomer met 35 graden lag ik op mijn kraambed , nou het was er prima uit te houden! tussen 5 en 7 alles losgooien (scheelt dat we toch al niet sliepen, onze kleine meid huilde dag en nacht). Er zaten aan de achterkant al rolluiken op, maar die waren handmatig, de hebben we elektrisch laten maken, en aan de voorkant een nieuw rolluik (ook elektrisch) totaal waren we 800 euro kwijt, inclusief plaatsen (ook de 2 die we al hadden, die hebben we met plaatsen van dubbel glas eraf gehaald). En het nieuwe scherm is 1,20 hoog en 3,60 breed! Ook in de winter is het ideaal, als er een "straffe" wind echt op de kamer staat. Je houd de warmte veel beter vast (wel blijven ventileren natuurlijk) dus ook in de winter scheelt het stookkosten boven! Als je het geld kunt "missen" zou ik het zeker doen! Het is ook een goede meerwaarde voor je huis!
bij ons achter is het ook laag, maar kan je de bak erin bouwen zeg maar. Ja moet wel zeggen dat mijn vader uitvoerder is en mijn man interieurbouwer, die maken overal een oplossing voor. We hebben gekozen voor rolluiken op afstandbediening.
Wij hebben ook een rolluik en bevalt er goed. Het houdt zeker warmte tegen in de zomer en kou in de winter. Ook houdt het veel geluid tegen. Ideaal!!
Hey !! Nou hier in Limboland heeft IEDEREEEN rolluiken .... behalve ons huis... die zaten er niet op hier hebben oudere mensen gewoont. maar wij zijn druk aan het sparen voor deze toch wel duur grapje. Mijn ouders hebben ook rolluiken er op zitten en echt in de zomer is het daar zooooo lekker koel he !!! Het helpt zoiezo in de winter ook nog een voor extra isolatie. dus je bespaar zoiezo nog eens gas. En in de zomer hoef je geen airco of ventilator aan te zetten aangezien het al koud genoeg is in huis. Dus kijk eens wat je extra kwijt ben aan stroom en gas doordat je die dingen ( ventilator, kachel meer aan zetten, airco ) gebruikt en kijk dan eens naar de kosten die je er dan zo eigenlijk uit heb. Je kan ook kijken op marktplaats misschien dat daar nog goede rolluiken te koop zijn die er nog goed uit zien. Ik zou als ik jou was wel dan electrische rolluiken doen. want je trekt je een ongeluk als je een groot raam heb met rolluik. die dingen zijn enorm zwaar !
Hierbij even een bouwkundige noot Het wordt warm in huis omdat de zon ook warmte met zich mee brengt. Wanneer de zon buiten geweerd wordt dan zorg je ervoor dat er dus minder warmte het huis binnenkomt. Oplossingen hiervoor zijn uitvalschermen, rolluiken (aan de buitenzijde), screens (deze zijn niet 100% werend) en wat natuurlijker bomen oid Elke andere oplossing dat binnen in het huis wordt geplaatst zorgt ervoor dat er toch warmte in het huis komt. Een deel wordt wel gereflecteerd dus dit scheelt wel iets maar je houdt toch dat er eerst al wat warmte binnen komt en niet wordt gereflecteerd en dus in het huis blijft zitten. Oplossingen hiervoor zijn in de categorie gordijnen, binnenzonwering ed Overigens zijn het wel enorm lelijke dingen aan de gevel die rolluiken, maar dat is de architect in mij Ik snap ook dat comfort toch ook heel belangrijk is!
rolluiken zijn lelijk! maar als de zon de hele dag op het raam staat bij je kind tja dan is een keus hier snel gemaakt hahha
Ik vind rolluiken dus echt niet lelijk. Je hebt ze ook echt in veel kleuren en soorten en met een schuine, vierkante of ronde kast. Maarja ik werk dan ook bij een bedrijf die ze maakt. Markiezen vind ik wel lelijk.
als je een diep raam heb kan je ene IN het raamkozijn doen dus als ze naar beneden zijn dat ze gelijk met de gevel zijn. wat al gezegt word mega veel kleuren en matrialen zijn ze te krijgen. ik vind de bruine met beige die heel vaak heir te zien zijn ( dat is echt geloof ik uit de '90 tijd of eerder helemaalin geloof ik iedereen heeft die heir. die vind ik dus lelijk. maar er zijn ook alluminium en houten. OF hout look. heel mooie kleurtjes vind zelf het wit met muis grijs erg mooi voor ons huis. heb ik ook naar gekeken maar dan kom je ook echt op een mega bedrag uit, als je ieder raam een rolluik wil maken. ( wil het natuurlijk wel helemaal goed doen in 1 keer ) geen half werk. is geloof ik ook nog eens diefstal werend he. De "dieven" die denken ook dat huis sla ik wel over want daar moet ik eerst een rolluik naar boven zien te schiuven en dat maakt lawaai voor ze aan het slot kunnen beginnen ben jij al wakker. ik zie er veel voordelen in. en ook al heb je dan zo lelijk ding aan je muur hangen. kou blijft buiten in de winter, zomer blijft warmte buiten. en de dieven hou je ook buiten veel voordelen dan voor zo'n lelijk ding.