Wie heeft succesverhalen IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ijskippetje, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijskippetje

23 jan 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij zijn bezig met IUI in eigen cyclus (dus ook geen pregnylspuit voor de eisprong). 1e IUI is mislukt en een week geleden de 2e IUI gehad.

Wie heeft nog meer IUI in eigen cyclus gehad en is daardoor zwanger geworden?

Zijn er uberhaubt wel meiden die zwanger worden van IUI, en dus een succesverhaal heeft? Ik hoor ze graag!

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zwanger geworden van IUI in eigen cyclus, na de eerste behandeling. Bij mij is er is wel pregnyl gebruikt, dat is standaard in het ziekenhuis waar ik ben behandeld om de eisprong precies te timen.

3. ijskippetje

23 jan 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie chocochick! Succes met de laatste loodjes! Nog even en je kunt je dochter vasthouden!

4. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    ik lees even mee...wij gaan in februari beginnen met iui of icsi....

5. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    ik doe ook iui in eigen cyclus maar ook wel met pregnyl. De eerste is helaas niet gelukt, maar we gaan nu vol goede moed voor de 2e...
    Waarom gebruik jij trouwens ook geen pregnyl? Ben je allergisch/ daar principieel tegen?hoe timen ze dan je inseminatie/ eisprong?
    Sorry, ff nieuwsgierig! :D

6. ijskippetje

23 jan 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vasca,
    Tsjaa....waarom geen pregnyl? Geen idee!
    In het ziekenhuis waar ik loop doen ze eerst 3 iui's in eigen cyclus, en daarna 3 iui's met hormonen.

Mijn cyclus is erg regelmatig dus weet ongeveer wanneer mijn eisprong is. Rond dag 8 ga ik naar het ziekenhuis voor een follikelmeting. Vaak heb ik op dag 10 mijn eisprong. Dus de andere dagen test ik zelf thuis met ovulatietesten en zodra die 's ochtends positief is dan bel ik het ziekenhuis. Ze plannen dan de iui in voor de volgende dag.

Onze 1e iui was in principe al mislukt voordat wij de inseminatie gehad hadden. Mijn eisprong viel in het weekend en in het ziekenhuis was toen op zondag geen plek meer!! Dus kon toen pas die maandagmiddag terecht, veel te laat dus!

Onze 2e iui viel net voor de kerstdagen. Omdat mijn ei dit keer sneller kwam dan verwacht hadden we mazzel dat we nog voor de kerst de inseminatie konden hebben.

Mijn arts had het toen tijdens de follikelmeting op dag 8 wel over pregnyl omdat ze dan toch wat meer kunnen plannen wat betreft je eisprong. Ook omdat het ziekenhuis de week na kerst dicht zit. Maar dit is dus niet nodig geweest. Eigenlijk heb ik ook liever gewoon een pregnylspuit. Heb ik toch het idee dat je wat meer op het juiste moment de iui hebt.

We zitten nu op het wachtbankje, maar heb er niet echt veel vertrouwen in dat deze iui gelukt mag zijn. Dus hopelijk wordt 2012 een vruchtbaar jaar voor iedereen.

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wij zijn van de 1e IUI-D in eigen cyclus zonder Pregnyl zwanger geworden.
    Bij ons doen ze ook de eerste 3 rondes zonder hormonen.
    Normaal doen ze het puur op ovulatietesten, maar omdat die bij mij niet altijd goed werken heb ik er follikelmetingen bij gehad.
    Op dag 10 en 12, dag 13 was mn ei.

8. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Tja, helemaal zonder hormonen kan natuurlijk ook. Lijkt me wel lastig timen, zoals uit jouw verhaal wel blijft. Vooral als het ZH ook nog bepaalde dagen dicht is. Ik zit in het vu, waar ze ook 3x zonder (maar dan wel met pregnyl en echo's) doen.
    Ze zijn bij ons erg op de timing. Ze plannen de iui en de pregnyl tot op het half uur. Gelukkig is t vu nooit dicht, dus dat scheelt wel stress vind ik.
    Maar uit het vorige verhaal blijkt maar dat het gewoon kan in eigen cyclus! En ik moet bekennen dat ik me met pregnyl ook wel zorgen maak, of je ei wel rijp genoeg is. Ze laten hem toch iets eerder springen dan normaal.
    Nou ja, we moeten het maar doen met de procedure van het ziekenhuis aar we zijn. Ik probeer er maar op te vertrouwen dat zij mij ook graag zwanger willen maken.

Veel succes allemaal!

9. mimi87

mimi87 Actief lid

16 mrt 2011
    456
    281
    63
    Hoi allemaal,

Ik lees ook even met jullie mee. Wij krijgen in april onze eerste iui behandeling en ook zonder hormonen (Komt omdat ik een dubbele baarmoeder heb en ze het risico niet willen lopen dat ik zwanger raak van een tweeling) maar ik weet niet of ik die pregnyl spuit krijg? Heb in oktober een hsg gehad dus nu tot maart even zelf proberen. Maar ben zeker benieuwd naar positieve verhalen!

10. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Ik heb Iui gehad met chlomid en pregnyll deze zouden ze 6x doen daarna nog 3x Iui met puregon en pregnyl, gelukkig was dat niet meer nodig!
    Op dag 10 fm meting en soms dag 11 of 12 ook nog, dan pregnyl zetten en 1.5 dag de inseminatie
    X6was raakpunt zwanger van een tweeling!

11. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hormonen gespoten en pregnyl gebruikt!
    En was na IUI poging 2 zwanger!!!!!!!

Lieve meiden, blijf positief! Het kan echt lukken!!!!

12. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Super Wila, dat is goed om te horen!!! Gefeliciteerd!!

13. sesa

sesa Niet meer actief

Ik ben blij positieve verhalen te lezen Dat geeft me weer hoop. Ik heb nu de 6de IUI gehad met diepvrieszaad. Ik doe het zonder hormonen maar wel met pregnyl. Ik krijg echo's ipv LH-testen. Ze worden niet pos. bij mij.

14. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is ook diepvrieszaad gebruikt. vond ik op de een of andere manier toch extra spannend, of het ontdooien wel goed was gegaan enzo.

Mijn cyclus is ook erg regelmatig maar ze nemen hier geen enkel risico. Dus geen LH testen of temperaturen maar echo's en pregnyl om het zeker te weten.
    Al moet ik bekennen dat ik van die pregnyl wel onzeker werd, dacht ook dat ze de IUI te laat hadden ingepland en dat m'n eitje uit zichzelf al eerder zou springen.... Maar het blijkt toch dat de gyn wel weet wat ie doet ;)

Deel Deze Pagina