Druk druk druk hoe gaan julliej er mee om?

Discussion in 'De lounge' started by Jaimy en remco, Sep 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

Mar 14, 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj meiden julliej kennen het vast wel DRUK DRUK DRUK.
    Werken, boodschappen, schoonmaken, kids, man/vriend, feestdagen, verjaardagen, noem alles maar op.
    Nou is het zo ben sinds een maand geleden verhuist naar een veel groter huis dan eerst. Eerst was ik in 2 uur klaar met schoonmaken en dan had ik ALLES gedaan. Nu woon ik in een erg groot huis en heb nu zoveeeeeeelll Huishoudelijk taken en een kleine van bijna een jaar. druk dus maar nu ga ik vanaf morgen (na een jaar) weer voor eerst partime werken 2 volle dagen. Hoe doen julliej nou alles? Kijk ik ben een beetje pietje presies en wil elkedag heel me huis aan kant hebben :p Kan natuurlijk niet altijd. Nu komen ook nog eens de feestdagen er aan en Lorenzo(Mijn zoontje) word volgende maand 1 jaar. Hebben julliej een planning of ....... ben de heledag zelfs in wekend altijd bezig? NOu bedankt voor lezen. xx Jaimy

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik ben ook het type dat alles strak aan kant wil hebben. En werk 3 dgn. Op de dagen dat ik werk ,doe ik 's avonds als de kleine man op bed ligt poetsen, wasgoed etc. Als ik vrij ben ,doe ik het tijdens het middagslaapje en 's avonds.

Mijn planning:
    Wat betreft de vloer etc beneden die doe ik dagelijks ( soms dus zelfs 2x)
    Wasgoed/ strijkgoed houd ik elke dag bij anders stapelt het zich alleen maar op.
    Bedden verschonen en boven poetsen doe ik elke week op dinsdag :D
    Wc beneden doe ik op dinsdag en vrijdag.

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Oja en succes met je baan :D

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    vraagje: waarom schrijf je jullie met een J erachter??

maar idd, om op je vraag terug te komen, ja een eigen huis met gezin kan genoeg tijd in beslag nemen.

5. Jaimy en remco

Mar 14, 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Oh ja sorry die J is echt iets van mij weet niet automaties. Sorry

Oh ook een fijne drukken weken dus. haha bij mij word ook idd standaard 2x de vloer van de woonkamer gedaan heb zwarte vloerbedeking dus dan weet je het wel.
    Ik ben namelijk soms zo erg dat ik gewoon altijd bezig kan zijn met opruimen en schoonmaken. Lorenzo zijn kleding kast is altijd zo strak vind ik ook gewoon leuk hoor hahah al die leuke en mooie kleertjes zo. Hahaha:p Wat jou planning betreft is wel een goede denk ik. bedankt voor je tips meid. Suc6 morgen weer Maandag

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Haha, ja is het niet ook iets wat we zelf deels doen? Ik betrap mezelf er ten minste wel op hoor, alles moet netjes en geordend en zo.... Kijk tuurlijk heb je je schone kleding nodig en moet je gezin eten en zo, maar bij mij zijn de ramen bijv. niet kraakhelder en ook ligt er wel eens stof...... 1 keer in de week poetsen = genoeg, en dan als de vloer vies is even een stoffer en blik pakken werkt ook.

Maar hee als je ook werkt, een kindje hebt (of meer dan 1) en een sociaal leven hebt.... je kunt niet alles! Gelukkig doet mijn man ook geregeld wat (samen werken, samen huishouden!) en als je er t geld voor kunt missen dan missch. een schoonmaakhulp? Hebben wij ook even gehad, nu niet meer ivm financien.... Wij hebben prioriteiten gesteld in wat moet er iedere dag/week/,maand in ieder geval. En dan dus verdelen.

Groetjes!

7. Jaimy en remco

Mar 14, 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    bedankt voor je leuke reactie. haha naja schoonmaakster is denk ook niet nodig ik denk als ik klaar ben met werken allen even stofzuige en eten maken en idd de dagen die ik vrij ben lekker aan de slag gaan bedankt

8. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Goed plannen scheelt al een hoop.
    Heb zelf gelukkig geen stress meer gehad sinds we uit NL vertrokken zijn.

9. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Die feestdagen duren nog wel even hoor.. ;)
    Verder zou ik je een hulp aanraden!
    En succes met je baan!

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Je moet gewoon een dagindeling maken op die dag doe ik dit op die dag doe ik dat.
    Ik ben ook zo iemand die altijd iedere dag wil dat alles gedaan schoon en aan kant is. Ik heb sinds kort een nieuwe dag indeling ivm de drukte heb ik wat laten vallen haha.
    Maandag. Woonkamer WC keuken wassen en alles stofzuigen
    Dinsdag. De slaapkamers en doche WC
    woensdag wassen bedden verschonen WC en de woonkamer
    Donderdag Woonkamer WC alles stofzuigen
    Vrijdag de Keuken goed aanpakken en doche uitschuren
    Zaterdag Woonkamer WC alles stofzuigen boven en benden wassen
    Zondag wassen wassen en de vloeren enkel.

Ik neem iedere dag wel even de vensterbanken en tafels af als ik die woordkamer niet doe. Ik ben zo'n poetsen tut omdat we hier 2 meensen met huisatof hebben dus ik zal wel moeten alles een paar keer doen iedere week, de woonkamer doe ik meestal als de kids op bed liggen zo heb je een beetje eer van je werk en ben je zo klaar.
    Wij gaan ook binnenkort verhuizen naar een veel groter huis dan moet ik weer me planning veranderen.

Ik doe iedere dag de wc omdat Daan zinnelijk is en er nog wel eens een spetter kan vallen

Share This Page