Dit moet toch wel een miskraam zijn?

Discussie in 'Miskraam' gestart door BeetjeMama, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb nog nooit een miskraam gehad, dus weet er niet alles van. Maar ik denk genoeg te weten om toch echt van een miskraam uit te gaan nu. Hoor graag wat jullie denken.

Ik heb sinds gisteravond bloedverlies. Gisteravond en ook snachts stroomde het er gewoon uit, eigenlijk alleen als ik ging plassen (dus enigsinds druk). Zodra ik gewoon lag geen bloed.

Nu vandaag tot en met net geen bloedverlies, behalve bij het afvegen iedere keer een veeg. Net kwam het weer eruit lopen.

Daarbij heb ik ook nog eens buikpijn. Dit kan toch eigenlijk niets anders zijn dan een miskraam toch? Ik ben 5 weken zwanger....
    Heb het heel goed in de gaten gehouden en ben nog geen vruchtje verloren.

Liefs, BeetjeMama

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Beetjemama, ik snap dat dit je heel ongerust maakt. Bloedverlies in combinatie met buikpijn is vaak geen goed teken. Maar heb je constante pijn of komt het in golven? Heb je ook last van stolsels? Heb je de vk al gebeld, misschien dat je even langs kan komen? Het kan echter ook een geknapt vaatje zijn. Ik duim voor je dat alles goed zit! Ik zou wel even bellen, want daarvoor zijn ze!
    Sterkte!

3. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ik sta onder behandeling van een gyn. Gisteravond heeft mijn vriend gebeld en ze zeiden dat we langs mochten komen voor een echo, maar dat ze waarschijnlijk niets konden zien omdat het nog zo vroeg is. Morgen hebben we sowieso een echo, dus dat wachten we even af. Maar ook dan kans dat er niets te zien is.

Geknapt vaatje lijkt me sterk, het bloed komt er echt uitgelopen in redelijke hoeveelheden (en dan weer een hele tijd niets). Ik heb constant buikpijn.

Ik heb wel een heel klein stolseltje gezien, maar niet veel. Het is een vrij donkere (maar heldere), slijmerig bloed.

4. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Jeetje, spannend hoor. Zijn het krampen of is het constante pijn?
    Hopelijk krijgen jullie morgen toch een duidelijke echo en kan de gyn je gerust stellen.

5. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Je naam is toepasselijk!

Het voelt een beetje als mentruatiepijn maar dan echt constant precies hetzelfde gevoel.

6. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Het klinkt niet heel hoopvol. Hoop op goed nieuws voor je morgen. Sterkte.

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Bij een miskraam komt de pijn meestal in golven. Mijn miskraam is met tabletten opgewekt en deze kwam in heel duidelijk, pijnlijke golven.

8. logo

logo Niet meer actief

Hallo beetjemama,

Ik las je berichtje en vindt het erg vervelend voor je.
    Het klinkt inderdaad niet goed, al heb ik ook een collega gehad die ook bloedverlies had en buikpijn en daar is alles helemaal goed gegaan. Het hoeft dus niet fout te gaan.
    Wel moet je er rekening mee houden.
    Zelf heb ik ook 2 miskramen meegemaakt. Ik had in het begin wat bloedverlies en rugpijn. Later ook buikpijn en na een aantal dagen zette het ook echt door.
    Ik las in je bericht dat je 5 weken zwanger bent. Bij 5 weken zie je geen vruchtje en kun je dus niet echt zien dat je iets bent verloren. Wel had ik stolsels en wat andere rommel (laat ik het maar netjes houden).

Heel veel sterkte de komende tijd.

Liefs
    Petra

9. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Als het goed is zou je wel een klein 'vochtblaasje' moeten kunnen zien toch? Heb echt alleen maar gewoon vloeibaar bloed gehad tot nu toe. Geen stolsels en geen vochtblaasje.

Pijn niet in golven, echt constant zelfde pijn. Soms iets meer of iets minder, maar op zich wel constant. Geen heftige pieken of enorme dalen.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Het klinkt nieg goed helaas....
    Ik begon ook zo om 2 weken later pas ons kindje te verliezen dus het kan dat het nu nog niet gebeurd.
    Maar eerst morgen je echo afwachten.....sterkte met wachten.

11. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Nee ik ga er ook vanuit dat ik het vruchtje nog ga verliezen...

12. Jootje123

Jootje123 Actief lid

3 feb 2013
    131
    0
    0
    Hoi meid,

Helaas heb ik vorige week hetzelfde meegemaakt. Woensdag begon met licht bloedverlies en een beetje buikpijn. Werd richting de avond meer buikpijn echt als een ongesteldheidskramp die aanhield constant en een uur of 6-8 heeft geduurd. Bloeden werd wat heftiger. Ik ben de hele dag wel beetje bloedstolseltjes verloren maar niks grootst. De volgende ochtend was bij mij het eerste stolsel eruit ( ik was 6-3 zwanger ) en de VK wist vrij zeker dat dat het vruchtzakje was. De dag erna nog een flink stolsel verloren. Verder bloeding als een middelmatige menstruatie en na de eerste dag buikpijn ook geen buikpijn meer gehad.
    Verloopt dus bij iedereen anders maar je verhaal klinkt me helaas erg bekend in de oren :(
    Ik ga duimen voor je dat het goed is! Sterkte!!!!

13. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Toen ik een mk had, kwam de pijn in golven en dat hoor ik vaker, maar ik lees nu hier dat er ook vrouwen bij zijn die continu wat pijn hebben.
    Aan de andere kant is het volgens mij wel weer hoopvol dat je geen stolsels verliest.
    Ik hoop voor jou echt dat het een bloedvat is; vooral als ik je onderschrift lees. Heel veel sterkte.

14. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Het is helaas toch een miskraam.
    En het is raar om te zeggen, maar ik ben opgelucht!

We hadden maandag avond al naar het ziekenhuis gebeld voor de zekerheid en die zeiden dat we langs konden komen, maar dat ze waarschijnlijk niets konden zien/zeggen. Dus we hadden zoiets van, we wachten wel tot woensdag dan.

Gisteravond werd het erger en kreeg ik veel meer pijn aan de linkerkant van mijn onderbuik (eisprong deze keer ook links gevoeld) dus dat maakte me wel ongerust. Dan denk je toch alweer aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ofzo...dus dat vond ik geen prettig idee. Uiteindelijk toch besloten naar het ziekenhuis te bellen en die zeiden dat ik maar even langs moest komen. Om 09:10uur op het ziekenhuis en uiteindelijk om 00:40uur weer thuis.

Eerst een arts die even wat op mijn buik geduwd heeft enzo en daarna eindelijk doorgestuurd naar de verloskamers voor een echo. Ook nog even bloed afgenomen voor de HCGwaarde. Duurde een eeeeeeuwigheid en toen eindelijk de echo. Er was al geen vruchtje meer te bekennen. Eierstokken vond ze er prima uitzien en HCG was veel te laag dus ze zei dat het duidelijk een miskraam was.

En gezien we al bang werden voor een BBZ (hoewel we wisten dat die kans niet zo heel gigantisch is) was het een opluchting om te horen dat het 'slechts' een miskraam was. Je begint toch al alle ergste scenario's in je hoofd te halen, stel ze moeten je eileider of iets verwijderen... enz enz. Dus met dit nieuws waren we zo waar nog blij ook! Kon veel erger.

Achteraf gezien denk ik dat ik het vruchtje direct verloren ben de eerste keer dat ik bloed voelde. Ik dacht altijd dat je eerst ging bloeden e.d. en uiteindelijk het vruchtje verloor, maar volgens mij is het bij mij met de buikpijn direct eruit gekomen (de enige keer dat het echt aanvoelde alsof er iets uit mijn baarmoeder gevallen kwam).

Nu dus gewoon weer naar poging 3!
    Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes!!

15. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Beetjemama,

Dikke knuffel!

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah sterkte meid....ik snap je gevoel ... Als het een bbz was had je toch een groter risico gehad. Nu is het eigenlijk alweer voorbij.

Heel veel sterkte en ik ben blij voor je dat het zo gelopen is...want het kan idd heel anders gaan :(

17. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ja dat maakt het wel iets makkelijker te accepteren moet ik zeggen. Toen ik zo veel bloed begon te verliezen en ook nog eens buikpijn had wist ik eigenlijk direct dat het een miskraam zou worden. Toen heb ik me de ogen uit de kop gejankt....

En nu denk ik 'gelukkig was het maar een miskraam'. Wel heel raar eigenlijk, maar wel fijn.
    Vruchtje waarschijnlijk niet goed geweest, dus dan is het maar beter zo! Blijkbaar is mijn lichaam wel goed in alles eruit te werken! Dat is het enige dat hier makkelijk gaat blijkbaar.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou zo voelde ik het precies hetzelfde dus ik snap je helemaal. Moet wel zeggen dat de echte verwerking later kwam.
    Omdat bij mij het nog een lange nasleep kreeg moest ik wachten met weer zwanger worden. Maar hierdoor heb ik het goed kunnen verwerken en hoop ik dat ik nu met een nieuwe zwschap beter kan omgaan zonder te veel angst.

19. Jootje123

Jootje123 Actief lid

3 feb 2013
    131
    0
    0
    Heel veel sterkte meis!

20. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ja door wat we hiervoor hebben meegemaakt valt die sowieso een beetje in het niet.
    Hoewel we het wel echt super erg vinden dat het wéér niet zo mocht zijn...

Deel Deze Pagina