Hallo dames, Ik lees net dat kinderen vanaf 26 juni 2012 niet meer bijgeschreven worden in het paspoort van de ouders. Zij moeten dan hun eigen reisdocument hebben. Nu ben ik net bevallen en zit ik te twijfelen wat te doen.... Wie weet hoeveel het bijschrijven kost? En de aanvraag van een nieuw paspoort? Ik vraag me af wat voordeliger is nu met die nieuwe regeling... Bedankt alvast!
Hoi, Je kind bijschrijven in je eigen paspoort kost +/- 20,- Maar als jij je eigen paspoort laat vernieuwen en gelijk je kind laat bijschrijven kost het 8,- nog wat volgens mij. Grt Vanilia
Let op: Het bijschrijven van kinderen wordt medio juni 2012 afgeschaft. Vanaf die datum zijn de bijschrijvingen niet meer geldig. Kinderen moeten dan over een eigen reisdocument beschikken. Om de financiële gevolgen voor gezinnen zo laag mogelijk te houden, wordt de prijs van een Nederlandse identiteitskaart voor kinderen tot 14 jaar vanaf januari 2010 verlaagd tot de prijs van een bijschrijving in het paspoort ( 8,97 euro). Dit heb ik kunnen vinden op de site van de gemeente van Amsterdam. Ik denk dat het nationaal geld deze regel. Dus 8,97 valt mee.
Maar dat is alleen voor een identiteitskaart, een paspoort kost gewoon hetzelfde als voor een volwassene toch? Wij moeten ons paspoort in maart laten vernieuwen, dan laat ik er ook gelijk een voor mijn dochter maken. Dan hebben we allemaal dezelfde vervaldatum .
Ja dat geld inderdaad voor een id-kaart nu je het zegt. Maar een paspoort zal niet veel duurder zijn denk ik.. Dat is inderdaad handig om allemaal dezelfde vervaldatum te hebben .
tjee dat ga ik toch gewoon voor mijn dochter dadelijk haar eigen paspoort laten maken wat een klets eigenlijk zeg hoe verzinnen ze het toch iedere keer maar weer
wij hebben van de zomer een paspoort voor ons mannetje laten maken. bijschrijven zou in beide paspoorten moeten (stel, hij staat er bij mij in, en mij gebeurt wat, dan zou vriend niet met zijn eigen zoon naar huis mogen), en dat was bijna net zo duur als een eigen pas. dus: onze boef heeft een paspoort, met nu-al-niet-meer-kloppende pasfoto (cute!!) en een lengte die ook niet meer up-to-date is. mooiste van al: er staat op 'niet tot ondertekenen in staat'. hahahah! duhhhhh....
Ik zou een eigen paspoort doen, heb met het werk genoeg problemen voorbij zien komen omdat de ouders het kindje in één paspoort hadden bijgeschreven en plotseling met de andere ouder of met opa of oma samen moesten reizen of naar Amerika wilde waarbij het verplicht is om een eigen paspoort te hebben voor een kind.
Aangezien wij in het grensgebied wonen (in Duitsland) heeft onze dochter een eigen ID-kaart gekregen. Zo kunnen we altijd allebeide reizen met ons kindje en zou ze evt met de grootouders mee kunnen reizen. Ook bij haar klopt de foto, lengte etc inmiddels niet meer.... mja... dat is het nadeel dat er een pasfoto enzo op moet.
Bijschrijven valt mee 11.00 geloof ik? Eigen paspoort is 48.00 ongeveer. Wij hebben onze zoon bij ons allebei laten inschrijven. Tegen 2012 hebben wij zelf ook weer een nieuw paspoort nodig.