UK family warn of dog danger after baby death

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by MariekeV, Feb 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    UK family warn of dog danger after baby death

Mon Feb 9, 2009 3:18pm GMT Email | Print | Share| Single Page[-] Text [+] LONDON (Reuters Life!) - The family of a British baby boy killed by two dogs warned other parents on Monday to take care, saying pets could never be totally trusted.

Three-month-old Jaden Joseph Mack died in hospital of injuries he suffered after being mauled by a Staffordshire bull terrier and a Jack Russell at a house in Ystrad Mynach in south Wales in the early hours of Saturday morning.

Police said his parents were not at the address at the time and the attack took place at the home of a family member, who media reports said was his grandmother.

She was taken to hospital and treated for shock while police said the dogs had been destroyed.

"We would like to stress to all families with young children and pet dogs that no matter how much trust you have in your dog, something like this is always possible," the family said in a statement.

"We never thought it could happen to us, but we are now grieving the loss of our 'little man' who will always be in our hearts and loved very much by all of his family and friends."

(Reporting by Michael Holden; Editing by Steve Addison and Paul Casciato)

© Thomson Reuters 2009 All rights reserved.

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Oh, wat verschrikkelijk :cry:
    Ennuuuh, DUH! Tuurlijk laat je je kind niet alleen in dezelfde ruimte met een hond, of welk huisdier dan ook :(
    Arm kindje...

3. Lyst

Lyst Bekend lid

Aug 29, 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Stom stom stom.
    Het is niet de schuld van de dieren, het is de schuld van de ouders / grootouder / whoever was in charge.
    Je weet dat je een dier niet alleen kunt laten met zo'n ukkie. Die grijpende knijpende handjes die pakken wat ze pakken kunnen...

Wordt die grootmoeder dan ook "destroyed"?
    Nope. :p

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Wat ontzettend onverantwoordelijk van die oma,vreselijk!
    Natuurlijk laat je een baby niet alleen met 2 honden!
    Wat een in- en intriest verhaal...

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,269
    4,508
    113
    pffffffff wat erg.
    En dan vinden mensen het nog steeds raar dat ik de hond opsluit zodat hij niet bij Kylian kan (en Kylian niet bij hem) als ik even naar de wc moet (of Kylian gaat met me mee).

Groetjes Anita

6. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Krijg er kippenvel van...

Hier nog wat achtergrondinformatie... Kan er niet uithalen of de oma het kind nu alleen gelaten had of niet... Ik ben gek op beesten maar no way dat ik mijn zoontje alleen zou laten bij een hond. Sowieso laat ik hem eigenlijk niet in de buurt van een hond komen totdat hij geleerd heeft om 'netjes te aaien'.

7. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Bah, ik krijg er kippenvel van!

8. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ben niet echt goed in engels kan iemand het vertalen?

9. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    De korte samenvatting: Verbeter me waar maar nodig.

Een drie maanden oud jongetje is overleden aan zijn verwondingen nadat hij was aangevallen door een Stafford en een Jack Russel. Zijn ouders waren er niet bij, het was bij iemand anders thuis, vermoedelijk zijn oma.
    Oma is in shock naar het ziekenhuis gebracht.
    Ze hadden nooit gedacht dat het kon gebeuren en treuren om het verlies van hun zoon en willen anderen waarschuwen dat je je hond nooit alleen kan vertrouwen met een kind.

In de achtergrondinfo staat:

Een buurvrouw hoorde paniek bij de buren en snelde toe. De honden kwamen naar buiten rennen en ze tilde de jack op en joeg de stafford van de straat. Ze wist nog niet wat er gebeurd was. Oma kwam schreewend naar buiten. Ze riep " de baby is dood, hij is dood". De buurvrouw zag dat baby Jaden erg gewond was in zijn nek. Een andere vrouw zei dat de oma hysterisch was.
    In het ziekenhuis is hij doodverklaard.

In het laatste stukje weiden ze nog uit over historsiche gevallen met ernstige afloop met " gevaarlijke vechthonden".

10. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    :confused: jeetje zeg :cry:

11. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Omdat het schokkend nieuws is, zet ik deze op slot. Zie het topic van Josien.

Share This Page