Wat geven jullie je kindje te drinken. Wij appelsap en diksap omdat mevrouw geen thee of water lust ... Hoevaak poetsen jullie de tandjes per dag? Wat hebben jullie met de eerste geknipte lokken van jullie kindje gedaan?
Bij ons is het water, thee en melk. Af en toe wat diksap. Poetsen elke avond tanden. De eerste geknipte haren zitten in het plakboek.
Water en melk. Ik wil niet te kritisch zijn, maar water moeten ze echt leren drinken (zeggen ze). Ik zou altijd eerst water of zwaaaaar verdunde diksap aanbieden. Ons streven is twee keer per dag poetsen, maar regelmatig ook maar 1 keer. Eerste lok hebben we in een speciaal doosje gedaan.
Thee, water, melk en soms diksap! Elke avond tandjes poetsen. Eerste lok zit nog op zijn hoofd, hij heeft nog niet zoveel haar dat het geknipt moet worden
Op die leeftijd melk, water en thee. Water niet lusten geloof ik niet in, als ze niks anders krijgen gaan ze het vanzelf drinken. Op die leeftijd 1x per dag tandjes poetsen. Haarlokje in een doosje
Melk water of diksap (een paar druppels) ik doe echt dik een maand met een flesje diksap 1x per dag poetsen Haarlok in een doosje
De oudste dronk op die leeftijd melk en zeer verdunde diksap. De jongste drinkt vooral water en sinds kort weer melk (uiteraard dronk hij als baby ook melk, maar uit een beker wilde hij nooit, tot een paar dagen geleden) Tandenpoetsen 2x vanaf 2 jaar. Haarlokjes hier niet bewaard..
Hier 16 maanden en ze drinkt voornamelijk thee, melk en water. In het weekend krijgt ze heel fout weleens een pakje fristi, dat vind ze geweldig hahaha en soms wat sap maar dan flink aangelengd met water. Haar haartjes worden voorlopig echt niet geknipt! Oh en tandenpoetsen als ze niet naar het kdv gaat, 's avonds na het eten. De dagen dat ze wel naar het kdv gaat doen ze het ook daar na het middageten dus dan gebeurt het twee keer.
Hier is water ook niet favoriet maar als ik hem alleen dat aanbieder drinkt hij het wel. Haarlok bij de kapper in de prullenbak. Ik heb het in mijn eigen babyboek en vind er zelf echt niks aan om dat te hebben.. begrijp de waarde daarvan niet echt...
Water, melk en 1x per dag krijgt ze crystal clear (uiteraard zonder prik) Wij poetsen 1x per dag voordat ze naar bed gaat Ze is nog niet bij de kapper geweest en mochten we der haar laten knippen verdwijnt ie in de prullenbak
Hier alleen water, thee en melk. Hij krijgt soms wat honing in zijn thee, maar dat is het wat betreft zoete drankjes. Zoete sapjes drinken ze altijd maar water leren ze drinken, dat vond ik heel belangrijk. Poetsen tot 2 jaar een keer per dag. Eerste haarlokje zit een klein doosje
Ik snap t idee inderdaad van "niet lusten" zeker! Maar als die kleine druif niet genoeg drinkt krijgt ze makkelijk keiharde poep die ze met gillen en veel pijn eruit moet duwen .. je geeft dan toch wat makkelijker iets wat ze graag lust. Ik ga maar eens een nieuwe poging doen morgen met thee en water!
Water, thee en sojamelk met een smaakje. Water niet lusten snap ik nooit. Je moet dat gewoon de tijd geven. Tandjes 1x per dag, als ze 2 wordt gaan we naar 2x per dag. Haar gewoon in de prullenbak bij de kapper. Vind het zo'n onzin om te bewaren.
Alleen water, en borstvooeding. Tandenpoetsen 1x per dag. Haarlokjes zitten nog in een zakje in de luiertas, weet nog niet wat we ermee gaan doen, ze is inmiddels 3x geknipt. Een doosje is wel leuk, misschien met een foto erop van toen ze een maand of 10 was (daarvan is het eerst geknipte lokje).
Hier ook voornamelijk water, heel soms thee, en melk. Scheelt misschien dat mijn zoon graag water drinkt omdat hij mij de hele dag door water ziet drinken. En hij wil altijd persé wat mama heeft. Tanden poetsen doen we 1x per dag Zijn eerste lokje heb ik in een doosje bewaard, er staat ook op "eerste lokje"
Hier drinkt hij water, thee, melk en roosvicee/limonade. Tanden poetsen deden we tot 2 jaar 1x per dag en soms deed hij 's morgens even zelf poetsen als ik ook m'n tanden poetste. Sinds 2 jaar 2x per dag goed poetsen. Haarlokje niet bewaard.
Mijn zoontje is net 1 jaar. Tot zijn verjaardag dronk hij BV. Daarnaast bood ik hem water en gewone melk aan. Maar dat drinkt hij bijna niet. Ik geef hem nu ook slappe limonade, dat drinkt hij beter. Je kunt wel zeggen dat ze dat moeten leren, maar als je kind anders niet drinkt ga je toch wat anders aanbieden. Ik ben al blij als hij per dag 1 beker leeg drinkt. Dat is dus 175 ml! Erg weinig, dus dan maar liever iets gezoet als niks. Soms drinkt hij een beetje van mijn thee, dat is ongezoet. En haarlokken heb ik niet bewaard.
Gewoon dagelijks blijven aanbieden ook al drinkt ze maar er paar slokjes. Hier ook gedaan, en water is nu favoriet. Daarnaast drinken ze melk, thee en soms aangelengde appelsap. Poesten doen ze 2x, smorgens en voor t slapen Haarlokje niets mee gedaan.