afgezien dat ik dit ook beneden peil vindt... godsamme heeft ze het nou weer gemunt op jullie wollige harige pluizebolletjes female24: de beestjes kunnen er niets aan doen dat ze zo zijn ...is nou eenmaal hun opdringerige aard :x begrijp dat dan! jammer dan van je auto...die beestjes zijn toevallig wel de "geliefde kindjes" van deze leden hoor en daar kan geen auto tegenop :x
Tuurlijk kan je dat verwachten maar wat heeft het voor meerwaarde voor TS .. ze vraagt naar oplossingen om haar katten naar BUITEN te kunnen laten niet hoe ze ze beter binnen kan laten omdat andere mensen er misschien overlast van kunnen ondervinden... als we het over overlast moeten gaan hebben dan kunnen we wel een ander topic gaan openen
nou ik vind wel dat het meerwaarde heeft.. misschien beseft ze nu dat niet iedereen erop staat te springen dat er buiten zoveel katten rondlopen en bedenkt ze zich en laat ze dus een hek om haar tuin bouwen waardoor medebewoners er geen last van hebben dus ik vind het geen zinloze opmerking
Ja maar jij kunt toch niet beslissen voor de ts waar je zelf helemaal niks mee nodig hebt? Waar je geen hinder van ondervind enz. enz. Er zijn namelijk nog wel plekken in Nederland waar het heel normaal is dat katten buiten lopen. Zoals ik al zei, is het hier juist raar dat mijn katten niet los buiten lopen. Het is maar wat je gewend bent en waar je woont en wie ben jij dan om de ts te vertellen dat zij haar katten binnen moet laten, want je hebt er geen last van en je bent geen buurtgenoot dus is zo'n reactie ook helemaal niet van toepassing.
Nee hoor je mag ( in mijn ogen ) gewoon reageren ook al ben je het er niet mee eens maar wat heeft TS daar aan ? .. Is niet echt antwoord op dr vraag .. En wat ik me afvraag he, wat voor soort katten heb jij op je auto zitten die dan zoveel krassen maken ? .. Volgens mij is het al eens gezegd maar zijn dat tijgers ofzo, heb je wel eens gezien hoe groot die nageltjes zijn van katten ? Geloof ook niet echt dat er dagelijk honderden katten op zitten die zoveel krassen maken ...
Tja en ik sta niet te springen dat al die stink pubers mijn auto vernielen of dat de honden het speeltuintje vol schijten .. Moeten wie die dan ook maar binnen houden omdat andere er overlast van kunnen ondervinden ? Zou lekker zijn, dan moeten we binnenkort allemaal binnen blijven om iedereen tevreden te stellen
onze kat hebben we gratis opgehaalt via marktplaats bij een oude vrouw.Ze was nog nooit naar buiten geweest. Ik heb onze kat naar buiten gedaan en buiten een bakje met lekker gourmet eten neer gezet en hoopte dat ze terug kwam omdat ze hier lekker eten thuis heeft.En ze is inmiddels al 2 jaar buiten.
Ik las hier trouwens nog een tip om ze met lege maag naar buiten te doen de eerste keren. Dat is een hele goede tip want dan zullen ze ook niet zo ver gaan en komen ze sneller terug als je ze roept. Met een vol maagje is ontdekken veel interessanter dan eten, hihihi.
nee is gekheid, ben het helemaal met je eens!! gewoon bij je houden, ik heb niet gekozen voor katten en dus ook niet voor hun overlast en ik hoop dat iedereen kan slagen met een diervriendelijke oplossing en anders binnen houden, gaan ze niet dood van!
Dat is idd ook een goeie, gewoon telkens een bakje eten neer zetten dan weten ze op den duur dat ze daar hun eten kunnen halen en dan komen ze wel terug ...
En..... Is dit topic al uitgelopen op 'n discussie over dat je je katten binnen zou moeten houden vs buiten moet kunnen laten lopen?
nee joh!! Gewoon lekker je mening geven, daar is een forum toch voor!! Alleen komt door jouw 1e reactie een beeld van jou naar boven wat misschien niet terecht is. (door de nogal gefrustreerde reactie waaruit blijkt dat jij nogal negatieve ervaringen hebt met katten/kattenhouders) Maar door de manier van schrijven lok je dat zelf uit. En daar reageren mensen dan ook weer op he? Kun je op wachten natuurlijk
Hier ook 2 poezen. Beiden gesteriliseerd en gechipt. Ze gaan via de achterkant naar buiten daar zijn alleen gemeente perken. Kan verder niemand komen. Die van ons zijn "te stom" om buiten te schijten, die komen netjes terug van hun wandeling, gaan op de bak en weer terug naar buiten. Soms zou ik willen dat ze t buiten deden! Eerst gewoon de deur opengezet en toen gingen ze snuffelen. Bij een hard geluid ofzo waren ze al binnen. Daarna iets verder te tuin in en nu durven ze buiten de tuin te wandelen en op t grasveld te gaan zonnen. Female: weet je zeker dat t een kat is die krassen maakt? Hier nl alleen van die stof pootjes op de auto en t raam. Kan ook een marter zijn, die maakt wel krassen. Is alleen snachts actief en dan moet je gaan opletten dat ie niet onder de motorkap gaat. Die knagen graag aan kabeltjes en slangetjes. Marters lijken savonds in de schaduw heel veel op katten, alleen kunnen ze veel meer kwaad
klopt ben ik ook niet van gediend bel ook geregeld politie voor de hangjongeren die onder mijn balkon staan te rappen! maar voor katten kan je geen politie bellen.... dat moet je maar gewoon zelf oplossen... en het zijn idd kleine krassen maar het is toch niet nodig?? het was een verdomd dure auto en ben er zelf hartstikke zuinig mee en dan kom je op n dag beneden de zon schijnt op de motorkap en je ziet er allemaal vieze krasjes op... en je kan er helemaal niets aan doen! als alleen gemeente bellen dat ze de katten gaan vangen en in laten slapen. nou voordat ze allemaal die katten gevangen hebben zijn we n jaar en 1000 krassen verder...
Is ook niet nodig maar dan denk ik er zijn wel ergere dingen .. Maar goed we zullen het toch niet eens worden dus ik hou er over op
Dit is ook heel erg asociaal inderdaad. Zegt al wel genoeg over de baasjes van die honden en de ouders van die kinderen. :x MAAR er is één groot verschil, die aso's kan je tenminste ter plekke aanspreken op hun gedrag. Als je een heel zooi katten hebt die je tuin lopen onder te poepen en/of je auto lopen te beschadigen zijn de eigenaren in geen velden of wegen te bekennen en is het ook nagenoeg onmogelijk om te achterhalen van wie die beesten zijn. :x Kortom, houd je katten binnen of zorg dat je je tuin zo afzet dat ze anderen niet tot last kunnen zijn. Nu geeft TS de indruk dat ze haar katten zelf niet meer "aankan" dus stuur ik ze maar naar buiten zodat andere mensen de overlast van ze ondervinden. Maar het zijn HAAR katten dus zadel niet andere mensen hier mee op a.u.b. Volgens mij kan ik nog altijd zelf bepalen of ik mijn katten naar buiten doe.. Jij gaat geen last van mijn katten krijgen dus waar zeur je eigenlijk over.. en je hoeft ook niet voor mijn buren te spreken.. dat kunnen ze heeel goed zelf!!! en als ik bij jou de indruk wek dat ik mijn katten niet aan kan heb je het goed mis...:x als je goed hebt gelezen merk je wel dat ik dit met pijn in mijn hart doe.. en dat ik veel voor deze beestjes over heb.. en idd ik vraag mensen hier om tips.. en niet om een mening hou die dan even lekker voor je.. Tenzij je het nog op een normale VOLWASSEN manier kwijt kan. En ik kan me ook begrijpen dat mensen overlast hebben van katten! en dat mensen dit niet leuk vinden maar voor de zoveelste keer.. Hier lopen al 10 katten op de buurt.. een erg katvriendelijke buurt dus!!!! hihi
Ik hoef mijn mening niet voor mij te houden, daar is dit een forum voor. Dus helaas niet aan jou om te bepalen..... En ik heb het netjes en volwassen verwoord, dat dat te ingewikkeld voor je wordt kan ik ook niks aan doen. Succes met je katten, hoop dat ze een lang en gelukkig leven mogen leiden!
Onze katten zijn gecastreerd en gechipt en hebben 4 jaar binnen geleefd, dit omdat we op de 2e etage woonde en aan een drukke weg. Sinds we zijn verhuisd naar een rustige wijk komen ze buiten. En ze zijn nooit lang weggeweest, als ik ze roep zijn ze vaak wel in de buurt. heb verder niets gedaan om ze weer in huis te krijgen. Het is wel zo dat als wij niet thuis zijn dat ze binnen zitten, en zodra wij thuis zijn gaan ze lekker naar buiten, die van ons slopen gelukkig niets. Ze doen hun behoefte nog gewoon op de bak en gaan dan weer naar buiten, heeft gelukkig ook zo zijn voordeel dat ze binnen hebben gezeten. Als een kat veel in huis sloopt kan dit duiden op stress. Succes met je katten, het is net als kinderen, eens moet je ze los laten en erop vertrouwen dat ze gewoon terug komen.