Kleine man heeft vorige week (6 dagen geleden) zijn BMR prik gehad en is nu ook snipverkouden en een wat lodderig oogje. Hij werd net wakker met 38.6 , maar lijkt daar verder niet veel last van te hebben. Weet ook niet of de koorts van de prik of van de verkoudheid komt. Nu is het zulk mooi weer, vraag me af of het verstandig is om nu met hem naar buiten te gaan... Er staat wel een aardige wind en we wonen in de "polder" dus echt beschut is het niet overal. Zelf ben ik altijd wel graag buiten als is verkouden ben...Wat denken jullie?
Volgens mij huisarts kan een kind gewoon naar buiten wanneer hij koorts heeft. Een frisse neus halen kan nooit kwaad denk ik.
Ja hoor je kan gewoon naar buiten Je word niet zieker/minder ziek van buiten zijn he, ziek word je van virussen e.d. Niet van buiten lopen
Ja hoor, zolang een kind speelt, kan het ook buiten spelen Voldoende warm aankleden, (niet te warm uiteraard ) en spelen maar. Je kunt gewoon hanteren wat je voor jezelf ook doet: als je zo beroerd bent dat je alleen nog maar op bed ligt, ga je niet naar buiten. Als ze spelen willen, kan dat ook gewoon buiten en kijk je gewoon wat ze volhouden
Niet helemaal mee eens. Als iemand mij in een buggy rond zou rijden wanneer ik ziek zou zijn zou ik altijd wel naar buiten willen hoor. Als ik echt ziek ben heb ik alleen niet de energie om te lopen, maar frisse lucht vind ik altijd fijn. Ik ga altijd even met ze naar buiten, zijn ze heel ziek dan lekker in de buggy.
Mijn meisje is al 4 weken ziek! Oa. dubbele oorontsteking en een longontsteking. Ze had eerst bijna 41 graden koorts en te ziek om uit dr oogjes te kijken. (Ging ook niet want die zaten dicht geplakt doordat ze zo ontstoken waren!) Maar toen de koorts wat zakte, ze weer iets levendiger werd en t wat warmer buiten mocht ik dr gewoon mee naar buiten nemen. Wel warm aankleden!