chocoladepasta en brownie..NEE!

Discussie in 'Voeding' gestart door mango1985, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mango1985

mango1985 Lid

17 okt 2012
    32
    0
    6
    Hallo allemaal

afgelopen week ging ik mijn zoontje van 7 maanden ophalen bij mijn ouders ..grote lach ze hadden hem een stukje brownie gegeven! Ik heb gezegd dat ik het niet wil hebben als tegenargument kreeg ik te horen dat het een heel klein kruimeltje was. Ik heb gezegd dat ik niet denk dat hij er bijvoorbeeld in zou stikken maar dat ik het gewoon niet wil hebben. Prima dat zouden ze niet meer doen.

maar wat ik me nu afvraag ..is chocolade in welke form dan ook gevaarlijk of niet goed voor babys ? Ik kan er eigenlijk niets over vinden en ben benieuwd hoe dat zit.

:)

2. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of het gevaarlijk is op deze leeftijd, maar ik zou dit ook echt niet leuk gevonden hebben.

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Staat me iets bij van dat de hartslag er hoger van kan worden. Maar dat weet ik niet zeker.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Er is niks gevaarlijks aan chocola of iig cacao.

Aldus proff. Dubois van het UMCG.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Misschien niet gevaarlijk, maar kom op! Chocoladepasta aan een baby?? :). Mijn dochter is 16 mnd bijna en heeft onlangs 1 keer een klein stukje brood met een likje pasta gehad.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Volgens mij is het alleen gevaarlijk voor de smaakpupillen, krijgen ze het vaak dan lusten ze andere dingetjes niet meer want chocola is zooooo lekker :D

Maar nee, met 7 maanden zou ik ook allesbehalve blij zijn.
    Hier voor het eerst chocola op zijn verjaardag gehad, chocoladetaart.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

vanaf 6 mnd mogen ze (bijna) alles... nodig is het natuurlijk niet. Geen zorgen

En je moet heel veel cacao binnenkrijgen om je hartslag te verhogen (caffeine)

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nee, zou het ook niet aan een baby geven, maar om nou te zeggen gevaarlijk, nee dat niet.

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    gevaarlijk is het niet maar ik zou het ook niet willen hebben hoor. opas en omas snappen niet altijd even goed dat zo'n soort dingen echt niet nodig zijn.
    mijn zoontje is bijna 16 maanden en zolang hij tevreden is met een droog maria koekje mag hij het daarmee doen ipv een lux koekje of wat dan ook.
    wat ie niet kent mist ie ook niet toch?;)

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Hahha dit dus. Mijn dl krijgt nooit suiker. Nou ja nooit?? 1x per maand ofzo een keer iets waar suiker in zit. Hahaha. Ze vindt het niet eens lekker :D.

Deel Deze Pagina