Welke (thuis)sport?

Discussion in 'De lounge' started by boannan, Aug 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik ben veel te zwaar. 3 jaar geleden was ik ruim 20kg lichter en nu heb ik een BMI van 30,5 ofzo. Categorie obesitas dus.

Hoe ik het zover heb laten komen? Eerst ben ik gestopt met roken, toen kreeg ik een scheenbeenblessure en moest ik stoppen met hardlopen terwijl ik echt lekker bezig was en vervolgens werd ik zwanger en ik ben helaas niet iemand die alleen een buik krijgt. Bovendien heb ik de helft van mijn zwangerschap bedrust moeten houden.

Mijn kleine is morgen anderhalf en ik heb me sindsdien niet goed genoeg kunnen motiveren om serieus af te vallen. Ik loop nu bij een dietiste en volg haar advies op maar val nog steeds niet af. En mijn motivatie zakt alweer naar het nulpunt.

Het enige dat ik nog kan bedenken is sporten. Zo geen zin in maar ik heb geen keus denk ik. Er zitten twee sportscholen bij mij in de buurt. De een is zo'n basic fit waar de groepslessen virtual zijn (nadeel) en de ander heeft bijna geen groepslessen op tijdstippen dat ik kan terwijl ik juist ga voor groepslessen zoals bodypump en spinning en ik zie die fitness apparaten niet zo zitten.

Ik zat ook nog te denken aan thuis sporten met een dvd.

Iemand ideeen wat ik thuis kan doen of anders buiten de deur?

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Lekker thuis sporten, is nog gratis ook. Ik ben fan van alles van Jillian Michaels. Je hebt alleen een paar gewichtjes nodig en een matje, en het kost je een half uurtje per dag. Ze heeft een paar programma's, 30 Day Shred is erg populair, vergelijkbaar is Ripped in 30, en ik doe nu Body Revolution (is 90 dagen).
    Zoek maar eens op Youtube naar Jillian Michaels.

3. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Is dat ook te doen voor iemand die al 3 jaar niets heeft gedaan en veel te zwaar is?

4. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Denk het wel. Ik begon als compleet onervaren sporter (mét 11 jaar rookervaring...). Het is natuurlijk wel zwaar in het begin, maar je bouwt rustig op qua niveau.

5. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ok. Thanks. Thuis is wel lekker want idd gratis, geen reistijd, m'n eigen douche en ik hoef m'n te dikke lijf niet op de sportschool te laten zien :)

6. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Goed dat je bezig bent met je lijf! Jammer dat de tips van de diëtiste (nog) geen resultaat mogen hebben. Vooral doorgaan met gezond eten en laat de moed niet zakken! Je hebt er een tijd over gedaan om je overgewicht te kweken en het zal dan ook echt een tijd duren voordat je op streefgewicht bent! Sporten is inderdaad supergoed voor je. Ik heb echt geen zin om naar de sportschool te gaan, dus ik doe de 30 day shred van Jillian Michaels elke avond voor de tv. Benodigdheden: yogamatje, gewichtjes (of flesjes water) en de (gedownloade) dvd. De eerst keer denk je: dit houdt niemand vol! Op dag 3 moet je jezelf de trap opslepen (spierpijn!), maar het resultaat: super! Voordeel is dat je -naast cardio-oefeningen- ook spieren kweekt, waardoor je meer energie verbrand, ook in rust.
    Hopelijk vind je snel iets dat bij je past en waar je lol in hebt.
    Succes!

7. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Ha! Pickle, je was me voor!

8. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Er is trouwens ook een apart topic en club (met foto's) :D

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik ben momenteel op zoek naar een crosstrainer, heb gewoon na het werk enz geen energie meer om naar de fitness te gaan, daarnaast werkt man veel dus moet ik dan oppas regelen voor de kids. Veel te veel gedoe, vandaar de beslissing crosstrainer, misschien ook wat voor jou?

10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Hier ook! Gewoon beginnen! In het begin is het niet leuk (en nogal pijnlijk :)) maar na een paar dagen/weken ga je resultaat zien en dan wordt het min of meer een verslaving.

11. Roxy1985

Roxy1985 Niet meer actief

Insanity is goed, ff downloaden.
    of weer gaan hardlopen schrijf je in voor bv een color run om een stock achter de deur te hebben.

wii kan ook
    wielrennen ook leuk.

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    had een topic van mij kunnen zijn...

ik heb op zolder een crosstrainer staan gewichtjes en ding voor buikspieroefeningen, maar het gaat me best vervelen, dit is net iets voor mij! ik ben huismoeder en savonds echt te moe om nog de deur uit te gaan, dit lijkt me leuk om te doen!
    ideaal, je hoeft de deur er niet voor uit, en kan daarna gelijk onder de douch.

bedankt ts, voor het starten van dit topic :D

13. joanna13

joanna13 Actief lid

Apr 1, 2013
    287
    2
    0
    honden en boswandelingen en huisvrouw zijn
    Arnhem centrum
    Ik probeer 3x per week op de xbox kinect twee dansnummers te doen...

So you think you can dance :D :(
    Nou dat denk ik heus niet maar t hupsen en zwaaien met je armen en schudden met je heupen heeft wel resultaat op mn lijn.

Danwas de keuze voor mij makkelijk.
    Want vriendlief had dat ding aangeschaft enna twee weken was t nieuwe eraf dus stond zinloos in de kast. En een vriendin had een nieuwe variant sytycd aangeschaft want kende deze dansjes allemaal uit dr hoofd.

Veel succes. En t belangrijkste is doorzetten...

14. wheelie

wheelie Bekend lid

Apr 11, 2013
    782
    0
    0
    ik ben zelf 10 kilo te zwaar en zwem tussen de 50 en 60 banen per week. zwemmen is helaas de enige sport die ik kan en mag doen maar het werkt wel. alleen val je de eerste weken nog niet zoveel af omdat je spieren kweekt en die wegen ook veel. maar aan mijn kleding merk ik dat het werkt ik heb nu 2 maten kleiner :)

15. momentje

momentje Bekend lid

Feb 5, 2008
    587
    0
    0
    België
    De Wii fit. Spelletje excerbeat. Als je echt je best doet, verbrand je daar een hoop mee. En dit combineren met hometrainer. Ben zo ook mijn zwangerschapskilos kwijtgeraakt.

30 day shred heb ik ook gedaan en kreeg toch last van mijn knieen. Deed het wel in combinatie met hardlopen en fietsen, dus misschien enkel overbelast..

16. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Ten eerste wat goed dat je er voor gaat!!!!
    Heb he al met je diëtiste besproken hoe het komt dat je niet afvalt? UK vind dat toch wel vreemd dat als je zo goed wordt begeleid je niets afvalt.zij behoort je toch daarin de goede adviezen en begeleiding te geven?

Ik sport wel in de sportschool, eentje buiten ons dorp.
    Heb er voor gekozen omdat er een breed aanbod is in de groepslessen. Inmiddels een vast clubje met elkaar waardoor je indirect word gemotiveerd te komen als je eens een keertje geen zin hebt.
    Het zit inmiddels in ons weekschema ingebouwd thuis. Man legt zoontje 2 keer per week op bed en ik heb 2 avonden sporten voor mezelf. Ik doe 5 groepslessen in de week.
    Op veel sportscholen. Heb je ook personalia training die je begeleiden je doel (wat dat dan ook is) te bereiken.
    Hoop dat je kan vinden wat je zoekt, alvast veel plezier

17. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

Jan 27, 2011
    810
    1
    18
    Heel goed dat je idd ervoor gaat om naast je dieet ook te gaan sporten, pas dan gaan de kilo's er voor langere termijn af.
    Ik zou je aanraden om idd eens hier te komen meelezen http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/432593-30-day-shred-wie-doet-mee.html
    30 Day Shred van Jillian Michaels is naar mijn idee echt wel goed te doen voor mensen met overgewicht en de resultaten ga je zeker zien, vaak al na een week of 10 dagen! Ik zou dit eerder doen dan Insanity of hardlopen want dat kan met jou gewicht echt funest zijn voor je knieen!
    Heel veel succes en ga ervoor!

Share This Page