Hoi hoi, mijn zusje is nu 5 maanden zwanger en ik ben een verrassings babyshower voor haar aan het plannen. Heeft iemand misschien nog leuke tips wat betreft versiering of dingen die we kunnen doen? We zijn met 11 meiden in totaal en ik wil het bij mij thuis doen. x
Ik heb laatst mijn babyshower gehad.. Paar leuke dingetjes, vond ik: Tijdscapsuke, iedereen neemt iets kleins mee wat kenmerkend is voor dit jaar ( bv cd met nr 1 hits). Met een briefje erbij en uitleg. Gaat in een doos tot het kindje groter is.. En dan heb je leuke herinneringen van dit jaar. Een poulle wanneer de baby geboren wordt en dan op een lijst schrijven. Vragen van de ouders over elkaar ( als ze er beide zijn)! De buik versieren en fotos van maken. Uiteraard een cadeautjes ronde.. Veel Plezier!!
Hoi, Dit is wat wij voor een vriendin hadden gedaan: -iedereen moest opschrijven welk geslacht,naam,kilo en wanneer geboren in een boek. -iedereen moest een wens in dat boek schrijven voor de kleine/ouders. -de zwangere moest bij een pop een aantal luiers verschonen. Met een blinddoek op,arm op je rug,telefoon in hand. -luiers met snicker,pindakaas en chocopasta besmeren. Zij een blinddoek op en dan uit de luier proeven en zeggen wat het is. Iedereen had wat lekkers gemaakt zodat we een soort high tea hadden. En uiteraard veel cadeaus.
- Wensbeer: koop een leuke grote knuffelbeer en laat iedereen op een papiertje (bijv uitgeknipt in de vorm van een hartje, roze of blauw) een wens opschrijven voor de baby of danwel de ouders en dan met veiligheidsspelden deze briefjes aan de beer vastspelden! Staat super leuk op de babykamer! - een echt babyshower taart mag niet ontbreken - beetje cliché maar iedereen neemt n babyfoto van zichzelf mee en de mommy to be moet raden wie het is - ook leuk: vragen stellen in t kader van t aanstaande ouderschap (bijv. Wat is de ideale temperatuur voor het babybadje) en als ze het goed is mag ze n cadeautje open maken, fout=ronde overslaan! - iedereen iets roze of blauws aan laten trekken Hoop dat je hier wat aan hebt! Veel plezier!
Afgelopen december bij mijn vriendin de eerste babyshower van mijn leven meegemaakt: - topje van de lange vingers in vloeibare, witte chocolade dopen en dan muisjes erop. Laten drogen en op een schaaltje leggen. - Spa rood aanlengen met een kleurstofje tot het de keur van het geslacht van de baby wordt (alcoholvrije bubbels ) - voor de rest hadden ze er een soort hogh-tea van gemaakt - i.p.v. een luiertaart hadden ze er een luierbakfiets van gemaakt. Knuffelbeest bovenop de fiets. Opdrachten: - babyfoto van jezelf meenemen, daarna moest a.s. moeder raden wie het was. Als het antwoord goed was, kreeg ze het cadeau van die persoon aangeboden. - verschillende potjes babyvoeding gekocht, waarvan ze - geblinddoekt - moest raden wat het was. Iedereen kon als ze wilde nog een hapje proeven (Gatver.... ) - luier verschonen op een pop En voor de rest een heleboel gezelligheid. Slingers hebben ze volgens mij bij de Hema, V & D en via internet gekocht. Omdat ze al wist wat het zou worden, was alles aangekleed met blauw.
Babyvoeding raden ging bij mij helemaal mis. Ik werd geblindoekt en moest proeven en alles kwam eruit, dus ik geef je als tip mee doe dat niet en ik zelf ben niet zo van de spelletjes maar als je toch spelletjes doet doe ze niet te lang. Ik vond het ook leuk om gewoon met iedereen te kletsen en gezellig te zitten. En natuurlijk cadeautjes uitpakken
Bij mij lagen er veel babyfoto's ik moest raden welke foto bij welk persoon hoorde (van de vriendinnen enz) als ik het goed had mocht ik een kadootje open maken. Ook moest ik vragen goed beantwoorden om een kadootje te mogen openen.
Bij mij hadden ze een high tea gedaan. Allemaal lekkere hapjes en taartjes. En natuurlijk cadeautjes. Ik vond het fijn om gewoon gezellig met zn allen te zitten en lekker te kletsen. Ik was al 36 weken met de shower en ik had echt zo'n bleaaghh dag . VL had netjes zn mond dicht gehouden en het was dan ook een super verrassing dat al mn vriendinnetjes op de stoep stonden. Maar ik vond het genoeg om alleen te zitten
Bedankt voor alle reacties! Dat met die foto's ga ik zeker wel doen! En ieder mag een berichtje voor de baby in een fotoboek schrijven. Voor de rest niet al te veel spelletjes of knutselwerkjes denk ik. De lange vingers met witte chocolade en muisjes ga ik met mijn dochtertje maken leuk idee! De taart gaat er uit zien als een heel groot beschuitje met muisjes (mijn man is chefkok dus een soort high tea is ook wel een optie ). Ben me nu nog wezenloos aan het zoeken naar geschikte blauwe versiering en vooral ecard uitnodigingen (echt nergens te vinden!) Kan weer even aan de bak iig!