Mijn dochter is sinds haar eind 2e/begin 3e zowel dag als 's nachts zindelijk. Dit is minstens een half jaar zo goed als perfect gegaan. De laatste maanden gaat het 's nachts niet meer goed met de zindelijkheid. Wij zetten haar voordat wij op bed gaan nog een x op de wc. Maar vaak is dan haar bed al nat en kunnen we dan al haar complete bedje verschonen. 'S ochtends vaak wederom een doorweekt bedje. Ik ben 32 weken zwanger. We vermoeden dat de terugval in haar zindelijkheid hiermee te maken heeft. Overdag blijft haar zindelijkheid wel gewoon. Dit speelt nu al maanden. Ik ben het eigenlijk wat zat om dag in dag uit 2 zeiltjes, 2 onderlakens, 2 lakens en 4 wollen dekens te moeten wassen. De opvoedkundige sites geven aan dat je het beste niet weer opnieuw een luier kunt om doen. En we houden het nu toch al een poos vol... Maar ik ben het nu echt zat... En baal enorm: ze kon het nl wel! Medisch lijkt er dus ook geen oorzaak te zijn. Gemiddeld heeft ze de laatste tijd eens in de 2 a 3 weken een droge nacht. Wat zouden jullie met deze situatie doen? Dochterlief geeft zelf aan geen luier meer te willen want ze 'is geen baby'... (Wij laten haar goed plassen voor het slapen gaan en krijgt 's avonds niet veel drinken meer)
Ellendig maar ik zou zeker wel een luier aan doen. Je geeft aan dat ze 's avonds weinig drinkt en dan alsnog 2 keer nat is op een nacht. Vriendin van mij heeft ook de luier weer terug aan gedaan bij haar zoontje die voorheen al maanden nacht zindelijk was. Over een poosje gewoon weer eens proberen dit is voor niemand leuk.
misschien een potje op haar slaapkamer zetten? onze dochter plast bijna iedere nacht op het potje. (soms heeft ze een droge nacht), maar plast nooit in bed.
Bedankt voor het meedenken. Een potje hebben we ook al geprobeerd, maar daar gaat ze niet op. Dan toch maar een luier?? Dat voelt zo als een mega stap terug.... Maar elke dag zoveel wasjes is ook niet fijn..