Beetje raar vraagje misschien maar mijn dochter is vanacht meerdere keren gestoken door een mug. Haar hele linkerarm zit onder de grote rode plekken. Zit een rode kring omheen. Het zijn nu plekken van 3 cm. Normaal maak ik mij daar niet zo druk om maar ze is morgen bruidsmeisje en heeft een jurkje zonder mouwen. Ik wil natuurlijk dat het bruidspaar mooie foto's heeft. Iemand een tip om te zorgen dat het minder wordt in 1 dag?
Poeh had onze dochter vorige zomer ook. Hele schijven op haar armen. Zij moest echt aan de antihitaminicum en om de huid tot rust te brengen hormoonzalf. Als het niet al te heftig is kun je Nestosyl smeren. Bevat lidocaine voor de jeuk en zink voor een indrogend effect. Koude kompressen werken ook goed tegen de zwelling en dan evt met wat natuurazijn mengen. Als het morgen nog heel opvallend is zou je misschien wat camouflage kunnen aanbrengen. Normaal zou je dan niet doen maar voor een reportage zou je het kunnen overwegen, Bij dochter duurder het vorig jaar wel zeker 4/5 dagen eer het er een beetje fatsoenlijk uitzag maar bij haar was het wel hevig. Zelfs de huisarts was onder de indruk.
Voor een paar leuke foto's? Je kind kan suf worden en het reactievermogen verminderd van deze medicatie. Bij een allergische reactie fijne medicatie, maar je krijgt het echt niet voor enkel een paar grote bulten.
Dat beoordeelt de huisarts wel. Dl heeft ook/echt ernstige reacties die haar bewegingen kunnen belemmeringen (en soms haar zicht, als het in de buurt vh oog is), en die krijgt dus wel een middeltje vd huisarts. Een erg heftige reactie kan ook pijn doen; al met al is dan de kwaal dus wel erger dan het middel.
Sorry maar de vraag van TS is toch echt; kan ik iets doen tegen die plekken voor wat mooie foto's. Dan ga je toch niet aan de medicijnen?
Ik heb trouwens nog wel een tip, als ts de huisarts niet nodig acht: zo'n prikweg/by bites setje vd apotheek/drogist. Zit een pompje in om de beet mee uit te zuigen en iets om te koelen/zwelling te verminderen.
Sorry, maar ik kan toch niet zien hoe groot die bulten zijn? Jij ook niet. Laat ts dat lekker zelf beoordelen. Als mij dochter hele grote bulten heeft, heb ik daar dus wel medicijnen voor.
Een vestje/bolero/blazertje kopen zou ik voor de zekerheid doen. Waarschijnlijk gaan ze niet zo snel weg en zolang ze er niet echt last van heeft zou ik niet naar de huisarts gaan.
Het ligt er maar net aan hoe groot die bulten zijn. Hier begon het vorig jaar met 7 speldenprikjes op haar armen na het opstaan.Toen ik haar 's middags van de creche ophaalde waren het enorme grote schijven. Ik ben zelf ook dokters assistente en ben niet snel onder de indruk maar toen wel haha. Andere dag naar de huisarts en die moest ook een aantal keren flink knipperen met zijn ogen dus hier wel een drankje gekregen en helemaal geen bijwerkingen gehad. Je hebt een verschil tussen muggenbulten en muggenbulten. Bij mijn dochter was het duidelijk een allergische reactie erop alhoewel ze niet ziek was maar om te voorkomen dat ze zou gaan krabben en daardoor lelijke infecties zou krijgen toch medicatie gekregen. Ze heeft er ook geen littekens aan overgehouden en ik kan me best voorstellen dat het niet leuk is op een trouwreportage en dat je toch iets wil doen om het minder te maken. Zou ik ook willen mits het mogelijk is en anders accpeteren en er later om lachen.
Is ook wel een goede maar in wezen heeft azijn dezelfde werking. Trekt ook viezigheid en gif uit de plekjes en voel je ook minder in je portemonnee.
tube nestosyl kopen.. dat vind dochter het fijnste op een bult iig.. en volgens mij werkt het ook vrij snel tegen de bulten
Nogmaals, bij dit soort reacties is medicatie goed, maar om als advies te geven omdat de bulten niet mooi zijn op een foto? Als het kind geen last heeft van de bulten, zou ik het in ieder geval geen medicatie geven die best wat bijwerkingen heeft.
Dat advies heb ik trouwens niet gegeven. Ik adviseer inderdaad de Nestosyl en koude kompressen met natuurazijn. Een vriendin van mij heeft vroeger weleens met krentenbaard op de schoolfoto gestaan. Ook niet schattig te noemen maar achteraf een noemenswaardige foto
Aerius heeft vrijwel geen bijwerkingen (in ieder geval geen sufheid). Maar ook daarmee is het morgen niet weg. Zou inderdaad een vestje aan doen of iets van make-up er op smeren...
Ik heb trouwens sinds kort een Aspivenin uitzuigpomp. Werkt super goed, alleen geeft nog lelijkere plekken dan de meeste bulten zelf. Wat dat betreft dus geen optie, maar wel voor de jeuk en ws. ook voor de allergische reactie (die hebben mijn oudste dochter en ik ook zo erg).