Ik wist niet goed in welk forum ik het moest plaatsen of kraamtijd of na de bevalling. Maar ik was benieuwd hoeveel dagen jullie man thuis blijft na dat jullie bevallen zijn? Mijn vriend krijgt dan 10 dagen en vult die aan tot 2 weken. Bij mijn dochtertje ook gedaan was blij ook kraamhulp was zelf hoogzwanger.
Mijn man was nog bijna 3 weken thuis. Hij had een nieuwe baan die startte op 1 november (of eigenlijk 2 nov, want 1 was een zondag, volgens mij, haha), en van zijn oude werk had hij nog heeeeeeeeeeeel veel vakantiedagen staan. Die is dus heel oktober lekker bij mij thuis geweest. Was errug fijn! Zeker omdat hij van onze kraam helemaal NIETS in huis mocht doen! Kon hij ook eens écht uitrusten en bijkomen van alle heftige ontwikkelingen in korte tijd.
Mijn man werkt nogal onregelmatig (ma-middag/avond, woe 11 uur, do 9 uur school, vrijdag 11 uur) Aangezien ik op maandag beviel en hij standaard 2 dagen verlof kreeg, was hij dus t/m woensdag gewoon thuis. Hierna een half dagje naar school geweest (waarna hij toch maar naar huis kwam omdat hij zijn hoofd er niet bij kon houden hihi). Vrijdags hele dag gewerkt (mijn zusje is toen een half dagje bij me geweest) en toen dus pas maandagmiddag weer. Moet zeggen dat ik me ook gewoon erg goed voelde en alles zelf al weer wilde doen en ook redelijk deed vanaf een dag of 2 na mijn bevalling. Kraamhulp ook eerder af laten lopen e.d. dus had er geen probleem mee dat hij die vrijdag alweer aan het werk ging de hele dag. Nu hebben we besloten dat hij wat langer thuisblijft (ook aangezien er dan een 3,5 jarige rondloopt natuurlijk) en de kraamzorg wil ik gewoon korter/minder. Vond het gewoon niet echt wat, hoe lief ze ook was. Denk dat het uiteindelijk ook om een week of 2 zal gaan die hij nu thuisblijft.
Hier ook 2 dagen. Maandag om 11 uur thuis gekomen, (17.00u geboren) daarna dinsdag en woensdag nog dus.
Bij onze dochter is hij 3 weken thuis geweest ... Was wel erg cute dat hij tegen de baas zei, Ja mijn vriendin is met de bevalling heel veel bloed verloren (was ook zo) en tja ze is nog erg slapjes ... Klopte ook maaaaar zeg dan gewoon eerlijk tegen mij dat ie het heerlijk vind om ook nog even met zijn dochter te tutten Nu ben ik uitgerekend op 10 feb. dus tja weet niet hoelang ie thuis blijft hij werkt in de bouw dus hoop dat het dan gaat vriezen haha kost 't hem ook geen uren
Mn man is 2 dagen na de bevalling vrij en wil daarna nog een weekje opnemen na mn kraamtijd. Zodat hij er voor ons kan zijn.
Bij onze eerste was hij 2 dagen na de bevalling vrij, onze dochter is in nov geboren en dat is de drukste periode vh jaar op zijn werk dus in januari nam hij een weekje vrij om te tutten met zijn dochter . Bij de geboorte van onze zoon komt mijn man net uit het zkh en zal hij ca. een half jaar thuis zijn, dus mja, dat telt niet echt he....
Mijn man krijgt vijf dagen. Maar dagen dat hij al vrij is, tellen daar gewoon in mee. En bevalling op zondagavond zou dus het meest gunstig zijn. Als ik bijv. vrijdags beval, is hij t/m woensdag vrij.
Bij de oudste was hij 2 wk thuis en bij de jongste 13 weken. Dit laatste had te maken met de enorme vorst afgelopen winter. Hij had vorstverlet Dit kwam echt zeeeeer goed uit. Na een tweede sectio en met een rondhobbelende peuter kan je dat wel gebruiken
Onze zoon heeft nog bijna 14 dagen in het ziekenhuis gelegen. De eerste week was hij helemaal vrij, daarna ging hij de 2 weken halve dagen werken.
Toen onze dochter geboren is is hij 3,5 week vrij geweest (ik beviel op Woensdag) en nu neemt hij 2 weken vrij gelijk na de bevalling meer dagen heeft hij nu gewoon niet anders had hij er weer graag 3 gehad
Zo dat is super! Zeker omdat het niet door ziekte of iets anders naars kwam. Hier de wettelijke 2 dagen, maar ik heb geen ks gehad. Wel een rondhobbelende peuter, dat vond ik toch wel pittig ja. Daarentegen beviel ik wel in de periode met pinksteren en hemelvaart enzo voor de boeg, dus toch wat extra daagjes.
Hij is de kraamweek vrij geweest, toen een week gewerkt en daarna 4weken vrij (bouwvak) Vond het super om zo de eerste weken lekker met z'n 3en te zijn!
standaard 2 dagen, en nog 3 dagen vakantie. ben op maandag bevallen, de maandag daarna is hij weer aan het werk gegaan.
Mijn vriend heeft vanaf de dag dat de bevalling begon, vakantie opgenomen. En hij kreeg 2 dagen verlof. Idd erg fijn om samen te zijn die eerste spannende en leuke periode!
Als ik op de uitgerekende datum beval is vriendlief 2 weken vrij, moet dan 2 weken werken en is dan weer 3 weken vrij (kerstvakantie). Dus hoe meer ik overtijd raak, hoe meer die een langere tijd achter elkaar vrij is. Voor hem zou het dus handig zijn als ik 2 weken over tijd loop, haha, maar of ik daar blij mee moet zijn.
Hier op woensdagavond bevallen, man had toen nog vakantie. De maandag moest hij eigenlijk weer gaan beginnen, maar hij is nog t/m donderdag thuis geweest. Vanaf dat moment doe ik het hier zelf, kraamverzorgster heb ik vrijdags ook weg gestuurd (wat een piep was dat, had er niets aan). Met keizersnede (2de keer) en rondlopende peuter, gaat gelukkig prima (en bij geval van nood/vermoeidheid/etc. heb ik m`n schoonouders op 10 min. afstand). Jammer was dat manlief 4 weken dus 3,5 week van te voren aan de bouwvak vast zat. Zoon werd eigenlijk verwacht op mans allerlaatste vakantiedag. Soms kun je het helaas niet plannen.....