Weet dat ik vanaf 11 januari 4 weken zwanger ben,dit door bloed te prikken hcg deze waarde was toen218 waardes,wat oke is,moest vervolgens 5 dagen later nog eens hcg prikken voor te kijken of die waarde zich goed verdubbeld,deze was dus vijf dagen later 310 waarde,te weinig gestegen dus en men ging er van uit dat dit geen goede zwangerschap was,dus vanaf toen was het wachten geblazen op een miskraam,mocht niks gebeuren moest ik een week later terug komen voor weer te prikken,dus een week later weer terug prikken deze keer was inmiddels 5wk en4d zwanger stond de waarde op 356,weer te weinig en weer het zelfde verhaal wachten op miskraam. Afgelopen maandag 29 januari weer prikken maar kreeg gelijk erachter een echo,hierop was volgens de infertiliteitsarts alleen een vruchtzakje te zien,volgens haar kon ik dan ook rustig afwachten tot alles zou afkomen,maar die zelfde middagkon ik bellen voor de uitslag van het hcg verwachtte dat ik te horen kreeg dat die waarde inmiddels aan het zakken was,maar hij stond nu op 658 was dus op een week 302 waardes gestegen begreep er niks meer van. Moest dan ook weer vandaag langs komen bij een gyneacoloog,had verwacht dat ik nog een echo kreeg,maar het enigste wat hij deed was de echofoto van gisteren bekijken. En kwam toen met zijn theorie de bocht om . Het zou dus eventueel kunnen dat dit een prille zwangerschap is onstaan ondertussen dat het met het andere vruchtje niet goed was,hoe ik dan vroeg waar dat eerste vruchtje was gebleven als deze eventuele theorie klopt zou zijn dat die opgelost is. Dus het komt eigenlijk op het volgende neer het zou goed kunnen dat ik onder een miskraam zonder vloeien zich een nieuw vruchtje heeft ingenesteld,maar goed dit moet nog blijken of deze theorie klopt moet nu donderdag weer prikken hcg voor te kijken,en volgende week dinsdag weer prikken en weer een echo kijken of de hcg stijgt en het vruchtzakje/ vruchtje gegroeid is. Spannend en heel verwarrend allemaal dit terwijl ik me juist bij een miskraam had neergelegd. Mijn vraag is dan ook hebben jullie van zoiets ooit gehoord of zelfs meegemaakt? Groetjes Gemma
Hmmm nee nog nooit gehoord, maar dat zal wel goed nieuws zijn iig! Wel vreemd dat hij geen echo wilde maken voor de zekerheid. Nu zit jij nog steeds in onzekerheid nl. Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen!
Ik duim voor je! Deze theorie heb ik wel eens eerder gehoord, sommige vrouwen schijnen twee keer in de cyclus een eisprong te hebben en ook schijnt een vruchtje wel 1-2 weken in de baarmoeder rond te kunnen zweven voordat het zich innestelt, wat ook een kortere zwangerschapsduur dan gedacht tot gevolg heeft. Hopelijk gaat alles goed! Neeke