Ha Dames. Ben ik gek geworden of niet? Alleenstaand met een kindje van 1,5 en en ik wil mijn LOI HBO studie weer oppakken. Het kriebelt! Ik heb 1,5 jaar om nog 25 studiepunten te halen en dan is de P binnen . Het zal dus voornamelijk in de avonduren studeren zijn. Wie heeft er tips, leuke ervaringen en truucs? Het zijn echt nog de alleen de klote vakken die ik moet doen.
Ik heb afgestudeerd toen mijn dochter een jaar was. Ik vond het wel fijn! Studeerde als zij op bed lag. En bij stomme vakken is het gewoon een kwestie van stampen. Ik had een schema wat ik afwerkte.
Ik heb een dochter van twee en ik ben aan het afstuderen. Ik heb via het NTI gestudeerd dus ook veel studerende moeders om me heen gezien. Het verschilt echt per persoon hoe goed je je kunt concentreren en of je het kunt opbrengen. Ik vond het best pittig! Wat denk je zelf, hoeveel tijd en energie heb je? Heb je genoeg zelfdicipline?
Meid, doen!! Ik ben als alleenstaande moeder van 3 kindjes (zonder omgangsregeling met ex) vorig jaar met een klassikale HBO studie begonnen. Ik had geen vooropleiding maar voelde inderdaad ook die kriebels die jij beschrijft. Onder het mom van wie niet waagt wie niet wint heb ik me alsnog ingeschreven voor de toelatingsexamens, waarna ik werd toegelaten. En jawel, ik heb in juni mijn P gehaald Ik doe een voltijd studie, dus een avondstudie moet helemaal mogelijk zijn lijkt me! Je hebt het over de naarste vakken die je nog moet. Wat versta je onder naar? Saai/stampvakken Moeilijke vakken Vakken met heel veel lesstof?
Doen! Ik heb dan wel oudere kinderen, maar ben deeltijd aan het studeren. Naast mijn baan. Heb je oppas? Mensen die kunnen bijspringen? Dat is wel heel fijn als dat zo is. Verder helpt het mij enorm dat ik goed ben in plannen. En consequent zijn naar jezelf toe is ook belangrijk. Als je hebt ingepland om te studeren dan dit ook echt doen. Wat mij ook helpt is een studiegenote die net zo fanatiek is als ik en we motiveren elkaar echt.