Zwanger worden na een miskraam

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Hannes, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    #1 Hannes, Oct 7, 2010
    Last edited: Oct 7, 2010
    Nou bij deze (nog een keer) het topic voor meiden die een miskraam hebben gehad en zwanger willen worden!

2. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Meiden (Siri, Juul, Mosa, JustMo, Puella, Angiebaby, Ospiri, Machtelt, Lautjep, Lex, Dieni) zijn jullie er nog? Anderen in dezelfde situatie uiteraard ook van harte welkom!

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

Jul 19, 2008
    11,130
    1
    0
    Gelderland
    Jep, ik ben er :)

Raar zo, een hele maand aan berichtjes weg, maar ja, kan gebeuren!

Ik weet even geen naam meer, maar iemand (Juul 75?) heeft morgen een curettage toch? Heel veel succes en sterkte, hopelijk valt het mee!

4. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    @mosa ah gelukkig je bent er nog!

Ja Juul had inderdaad volgens mij ook morgen een curettage (we duimen meid dat het hardstikke goed gaat en dat het geen pijn doet)

Puella had vandaag bloedprikken en morgen de echo (en de uitslag)...

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

Jul 19, 2008
    11,130
    1
    0
    Gelderland
    Dat is waar ook, van Puella! Succes morgen, hopelijk ziet alles er goed uit!

6. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Fijn dat we weer online zijn!
    Ik ga nu slapen, dikke kus! Tot morgen?

7. Adore

Adore Niet meer actief

Hallo.. gelukkig heb ik jullie weer gevonden :D:D:D

Wat een gedoe hier, ik schrok, want ik had zelfs in mijn handtekening staan dat ik 9 weken zwanger zou zijn :(
    Ik heb maar gelijk die mooie banner weggehaald ;)

Hoe gaat het met jullie?

Liefs Puella

8. lautjep

lautjep Niet meer actief

ik was gisteravond even heel erg verdrietig ik ging even terug naar 4 september wat was ik toen verdrietig.
    Ik zal zo even mijn onderschrift weer aanpassen.
    Gelukkig kunnen wij weer verder.

Hannes was super dat nu ook het bloeden gestopt is dan kan je nu verder.

9. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    ik schrok ook, er stond 10w5d zwanger, was wel even confronterend...

@lautjep ja het lijkt erop dat we voorzichtig aan kunnen gaan denken aan weer opnieuw beginnen, maar ik wil nog een paar dagen wachten voor de zekerheid dat alles in mn lijf weer in gereedheid is...

10. lautjep

lautjep Niet meer actief

dan zie je opeens hoe lang je zwanger was. Dat was best heel lang.

Ik ben nog niet echt bezig met opnieuw beginnen omdat ik deze ronde nog niet aan de clomid ben begonnen. volgende maand is voor mij een nieuw efin van kan ik verder gaan dromen.
    zet ook nog geen banner neer omdat ik nog geen idee heb hoe lang het nog gaat duren deze ronde tussen de 21 en 49 dagen en je kunt er helaas maar 1 neerzetten

11. Adore

Adore Niet meer actief

Fijn dat het bloeden gestopt is en dat je geen buikpijn meer hebt :):)
    Hier is het ook zo goed als gestopt.. ben dan ook benieuwd wat de gynaecoloog te zeggen heeft straks ;)
    Ik wil ook verder :D:D:D en ik wil weer zo'n mooie banner hebben :)

12. Adore

Adore Niet meer actief

Ik ben net terug van de gynaecoloog ;)
    Bloeduitslag was goed.. binnen 10 dagen van 4.930 HCG naar 78.2 HCG.
    Hij heeft het slijmvlies opgemeten, dat was 5 mm dik momenteel.
    Echo gehad, er was nog een restje bloed, maar het zag er goed uit zei hij.
    Hij adviseerde om 1 menstruatie af te wachten.. ik vroeg naar de reden hiervan :D ik vroeg of de reden was, dat het makkelijker is om te tellen hoelang je zwanger bent, hij zei nee... dat zien ze wel op de echo, maar zijn reden was: dat men als je gelijk weer zwanger wordt meer kans hebt voor nog een miskraam.

Ik ben blij dat alles er goed uitzag :):)

Groetjes,
    Puella

13. Siri

Siri Fanatiek lid

Mar 16, 2010
    1,600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ik ben er!!!!

14. Siri

Siri Fanatiek lid

Mar 16, 2010
    1,600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Fijn Puella dat alles er zo goed uit ziet... ik zou gewoon mijn gevoel volgen wat betreft zwanger worden. maar dat is al uitgebreid besproken he. Ik geloof niet dat de kans op een miskraam groter is.... volgens mij is het precies net zo groot...

Had ik nog gemeld dat ik volgende week al terecht kan voor een laperoscopie. op mijn NOD
    Ik ga volgende week wel nog even bij de HA een bloedtest doen om zeker te weten dat ik niet zwanger ben, want de laatste test was van voor de eisprong! Je weet maar nooit en ik heb de laatste dagen zulke gekke verschijnselen die ik niet helemaal kan plaatsen.

Ik kan me voorstellen dat het confronterend is als je ineens je banner ziet van een maand geleden. Ik heb ook nog regelmatig dat ik bijvoorbeeld een reply op een e-mail krijg die ik rond 25 mei heb gestuurd en dan feliciteren ze mij met de zwangerschap bijvoorbeeld.... ik had het net aan iedereen gemeld.... of nu krijg ik uitnodigingen voor op mijn uitgerekende datum.... dan denk je er wel weer aan.....

Ben benieuwd hoe dat is als we weer zwanger zijn... is het dan weg? of blijf je dat houden?

Ik ga nu maar eens kijken of ik wat kan sporten, ff lekker hoofd leegmaken en de werkweek van me afgooien, het is weekend!!!!!

15. Adore

Adore Niet meer actief

Siri ja je had dat hier nog gemeld dat je eerder mocht komen ;) fijn dat je eerst een bloedtest mag doen.. ik hoop dat de operatie niet nodig zal zijn en je lekker nu zwanger bent van een kleine plakbeeb :)
    Welke kwaaltjes heb je? ik word nieuwsgierig :D

Ja, natuurlijk volg ik mijn gevoel, haha..
    Ik wil meteen er weer voor gaan.. Mijn mening is net als de jouwe, als je lichaam er niet klaar voor is, wordt je nog niet zwanger ;)
    Ook denk ik dat het in het voordeel kan werken als er nog een restje HCG aanwezig is.. kijk maar naar moeders voor moeders, die halen ook HCG uit de urine en gebruiken het voor het vruchtbaarheidsmedicijn Pregnyl (Pregnyl = HCG, dus dan wordt je toch ook HCG ingespoten) :):)
    Dan zal een restje HCG in ons lichaam ook wel eens positief kunnen werken ;)

16. Siri

Siri Fanatiek lid

Mar 16, 2010
    1,600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Het zijn kwaaltjes die ik helemaal niet verwacht had omdat ik de vorige zwangerschappen hele anders kwaaltjes had. Maar het zijn wel de typische zwangerschapskwaaltjes... Misselijk, gevoelige borsten, kramp, duizelig enzo. Het is wel verwarrend, want dit had ik helemaal niet de vorige keren. ik weet ook wel dat je geen 2 zs kunt vergelijken, zelfs niet je eigen. Maar ik wil mezelf ook niet valse hoop geven....nog een tegenslag kan ik niet gebruiken!

Ik weet het, het is wel vroeg voor kwaaltjes en dit kan Van alles betekenen... Kan ook zijn dat ik eindelijk ongesteld ga worden of gewoon stress en slecht slapen.... Of een verkeerds garnaal ;)

Dus uiteindelijk maar gewoon afwachen. Inderdaad wel fijn dat ik in aanmerking kom voor een voege test... Hoef ik niet zolang te wachten....

17. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik verwacht eigenlijk dat ik het blijf voelen (dat gevoel van confrontatie met herinneringen aan deze zwangerschap als je dat bedoelt), ook al ben ik weer opnieuw zwanger. het schijnt dat je de uitgerekende datum ook niet snel meer vergeet...

@puella fijn dat je de echo goed was! ik vind het een beetje eng dat de gyn het afraadt om meteen weer te proberen, dan maakt mij weer aan het twijfelen, maar ik probeer maar te vertrouwen op mijn gevoel en daarop af te gaan! Goed van je dat je dat kan!

@siri ik hoop dat je kwaaltjes betekenen dat je zwanger bent! Fijn dat je bij de huisarts mag testen!

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

Jul 19, 2008
    11,130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Hannes, fijn dat het bloeden nu gestopt is en dat je geen buikpijn meer hebt!

Lautjep, hopelijk krijg je een niet al te lange cyclus zodat je weer kunt beginnen met clomid!

Puella, fijn dat alles er goed uitzag!
    Wij zijn er ook meteen voor gegaan, maar afgelopen week dus ongesteld geworden. Ik denk ook dat je alleen zwanger raakt als je lichaam er aan toe is, en blijkbaar was mijn lichaam er nog niet aan toe ;)

Siri, fijn dat er volgende week actie ondernomen word, en verstandig om wel eerst een bloedtest te laten doen bij de HA, wie weet :)
    Ik duim in ieder geval voor je!

Ik denk ook nog wel regelmatig, nu zou ik zo en zo lang zwanger zijn, ik denk dat dat ook nog wel een tijdje blijft. Maar ik denk bij een nieuwe zwangerschap dat het dan weer meer naar de achtergrond verdwijnt. Het lijkt me wel heel rot als je nog niet zwanger zou zijn op het moment dat je anders uitgerekend zou zijn ;) Maar hopelijk is iedereen dan weer opnieuw zwanger :)

19. Adore

Adore Niet meer actief

Juul ik ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag?
    Ik hoop dat je niet al teveel last hebt *knuffie* ;)

20. dieni

dieni Actief lid

May 17, 2010
    113
    0
    0
    Hey Puelle, fijn dat het goed uit zag..alleen twijfel ik nu aan hetgeen je gyn zei...haha!
    Maarja zo kun je blijven discussieren en iedere gyn zegt weer iets anders, we zullen het vanzelf wel zien allemaal!!

Share This Page