Even nieuwsgierig n.a.v. een aantal topics van de afgelopen week Discussie is absoluut niet de intentie. Door de poll in te vullen krijgen we waarschijnlijk al een redelijk beeld
Zal ik maar beginnen dan? Ik heb niet gestemd, omdat geen van de opties overeen komt met mijn kind. De ene keer is hij lief en helpt hij mee met boodschappen doen, de andere keer zet hij de boel op stelten. Hij wil graag een klein karretje, maar dit mag hij alleen als we duidelijke afspraken hebben gemaakt. Hier houdt hij zich gelukkig redelijk goed aan. Houdt hij zich er niet aan, dan weet hij dat hij het karretje terug kan zetten. Met de grote boodschappen loopt hij afwisselend mee of zit hij in de kar. En nee mijn kind is absoluut geen engeltje....
Hmmm mijn zoontje is pas 11 maanden dus die zit nu nog heel netjes. Zwaar geïnteresseerd om zich heen te kijken. Hoewel hij trouwens wel steeds "vervelender" begint te worden. Probeert overal aanzitten en na een tijdje issie het zat om te zitten. Dat wordt nog wat over een tijdje
Zoonlief blijft mooi in de kar zitten. Als ik hem er al eens uithaal is het aan de beenhouwerij als we moeten wachten, maar in geen geval laten rondlopen want dan krijg ik hem niet meer in de kar... Hij gaat normaal gezien elke week mee naar de winkel en is nog maar 1x wat moeilijker geweest omdat hij zo moe was. Maar kon niet anders en papa was niet thuis, dus dan is het ff doorbijten. Wat hij reuze fijn vindt is de chips grijpen en uit de kar gooien
uhhh, mijn dochter is bijna 8 maand, maar ze herkent haar broodjes, bananen en koekjes wel al. Zodra ze die ziet gaat de sirene aan maar ik hou stug vol. Ze zit in dat zitje en probeert ook dingen van de band te trekken. Dat word nog wat straks
Hij zit in de kar en is meestal rustig. Soms helpt ie mee, soms niet. Soms wil ie allerlei dingen uit de schappen pakken, soms niet. Maar hij is nog te klein om rond te lopen en goed te luisteren.. één keertje geprobeerd met een klein karretje maar dat was nog geen succes. Hij vond het wel erg leuk trouwens, racend door de supermarkt
Ik kan hier maar één keer stemmen en heb dus voor m'n oudste gestemd. Hij loopt meestal zelf rond en is dan best rustig. (Dochter zit in de supermarkt in de grote kar en houdt zich meestal rustig, behalve als ze trek heeft, dan krijgt ze wat te eten) In andere winkels lopen ze beide los, behalve als dochter moeilijk gaat doen, dan gaat zij in de buggy (als ik die bij me heb) of op de arm.
Heb op het zitje gestemd zonder eten. Wel zitten ze niet in het zitje, maar met z'n tweetjes in de bak. Ik zet dan vaak een mandje op het krattenrekje onderaan de kar. (anders heb ik plaatsgebrek door die 2 peuters )
Ik kon ook maar 1 keer stemmen maar heb er 3. Hier lopen ze gewoon mee door de winkel en helpen hier en daar met de boodschappen in de kar doen. Ik haal 1 keer in de week de grote dingen en ga voor brood en beleg door de week nog terug naar de supermarkt in de wijk en dan nemen we een klein karretje of mandje op wielen.
mijn dochter is nu 4 en loopt dis 9 van de 10 keer rustig mee.. Geen probleem om met haar te gaan winkelen, vind het zelfs wel gezellig! Veel leuker dan alleen.. Maar toen ze 2 was werd ik gek! Wilde niet zitten.. Kon een keel op zetten.. Niks was goed (oké zwaar overdreven, maar jullie snappen wat ik bedoel)
Ik heb het maar ingevuld voor Wendy want met tieners krijg je een vertekend beeld denk ik En heb ingevuld kind loopt zelf maar is soms onrustig. Met de kant tekening dat als kind onrustig is ze in het zitje van het karretje gaat en dat kind dit weet dus zich doorgaans wel rustig houd. Maar er zijn van die dagen.... Dus soms zit kind rustig te zijn in het karretje....met de mogelijkheid er weer uit te mogen als ze zich weer kan gedragen.
nou ja zeg!! Als je het niet boeiend vind lekker wegwezen uit dit topic!!! ontopic: hier gaat het vrijwel altijd goed, we gaan vaak naar de c1000 en daar hebben ze van die autokarretjes, dat vindt ze helemaal geweldig. Ook gaat ze wel eens lopend mee om te helpen. Bij de ah wil het nog wel eens (enkele keer gelukkig) misgaan, dan krijgt ze bij de vleeswaren een boterhamworstje, tegen de tijd dat we bij de vriezer/kassa lopen is het worstje op en wil ze terug voor een nieuwe, dat mag van mij niet. Dat stort ze wel eens neer.
Mijn dochters vinden het geweldig. Ze krijgen een klein karretje en helpen mee en vinden alles interessant. Mijn zoon heeft een hekel aan winkels (genetisch bepaald?). Ik neem hem alleen mee als het niet anders kan. Hij zet de boel niet op stelten of zo, maar wil na 5min gewoon naar buiten. Een dagje shoppen is ook niet aan hem besteed, dan gaat hij standaard met opa naar t kinderboerderij.
Mijn dochter loopt telkens weg en mijn zoontje is ook regematig vervelend. In het karretje willen ze niet en met een klein winkelwagentje mogen ze niet meer omdat ze dan gaan racen etc.