Ik ben dol op het maken van brood, maar zit vaak met het kneden met de hand, vooral omdat ik vaak meer wil maken en ik dan toch een flinke tijd bezig ben met kneden om een goed deeg te hebben. Kost ook veel inspanning en meer tijd. Helemaal nu met dikke duik is t niet handig. Ik heb wat proberen te zoeken op internet, veel forum post zijn begin 2013. Er zullen vast daarna nog machines uit gekomen zijn. Hoor dat kenwood veel herrie maakt, maar kitchenaid vind ik te duur. Over bosch machine heb ik ook goede revieuws gelezen. Ik hoef geen uitgebreid ding want blende en zo heb ik, het is puur voor brood. Het bakken van taart en koekjes ed doe ik maar zelden. Als iemand een aanrader heeft, een machine die wel zeker 2 kilo deeg makkelijk aankan..
Je handen zijn wel het beste eigenlijk omdat je dan voelt of je deeg goed is. maar ik heb een kitchenaid maar die is best prijzig. je zou ook voor zo'n ding kunnen gaan wat je gewoon vast hebt. Bij sommige zitten ook deeghaken. Maar of dat fijn is weet ik niet. Maar denk ik wel de goedkoopste oplossing.
ik heb gewoon een broodbakmachine van marktplaats. 5 euro. maakt wat geluid maar komt niet boven het geluid van de centrifuge uit, daarnaast is het relatief kort dat er geluid gemaakt word. de rest van de tijd is rijzen.
ja maar je kan altijd en stuk eraf plukken en voelen hoe het deeg is. Ik wil t liefst een paar keer per week vers brood bakken maar daar zie ik nu dus echt tegen op iedere keer weer dat kneden, ook ni handig straks met de baby. Gaat het huilen zit je daar met het deeg aan je handen . kitchenaid vind ik inderdaad duur, je betaald ook veel voor t design denk ik