Wie heeft wel eens een Utrogestan de baarmoedermond in geduwd??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 10 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Paniek hier!!

Ik bracht net mn Utrogestand (progesteronbollen) in en eentje schoot zo mn baarmoeder mond in. Hij kwam er vrij snel weer uit omdat mn vinger er nog tegen aan zat en ik zo schrok dat ik hem er weer 'uitwipte'

Heb weer bloed aan mn vinger gehad.

Uiteraard weet ik dat mn lijf nu beter doorbloed is en dat je daardoor sneller bloedverlies kunt hebben, maar heb ik mn hele MMM-carriere nog nooit met als zonder moeite een bol in mn baarmoedermond weten te stoppen!! Nu dus wel, zonder enige moeite!! Gewoon echt: floep!! En hij zat.

Nu vraag ik mij af of jullie dat wel eens hebben gehad???

Heb met de poli gynaecologie gebeld aangezien ik zwanger ben en ik vorige week al een ellendige week heb gehad ivm bloedingen ivm een hematoom dus ik schrok me nu wezenloos!!

Ik moet van de poli gyn gewoon afwachten en rustig aan doen. Nu had ik sowieso al platte bedrust dus daar veranderd niets in, maar ik hoop dat jullie mij wat gerust kunnen stellen door te vertellen dat het heel normaal is dat er eens een utrogestan bol de baarmoedermond in springt???

help.

PS wil niemand kwetsen door als zwangere hier een nieuw topic te openen, maar ik dacht hier zijn de doorgewinterde Utrogestan gebruikers te vinden...

BloempjeDahlia vindt dit leuk.
  2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nope.
    Heb echt heeeeeeel wat bollen versleten maar dit is me nog nooit overkomen.
    Goed dat je gebeld hebt. Daar heb je meer aan dan aan de verhalen van een ervaringsdeskundige, denk ik.

Relaxxxx :D

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nee ook geen ervaring mee, sorry.

Lief dat je er aan denkt dat het wel eens kwetsent kan zijn dat je als zwangere hier wat post.....maar als je die bollen nodig heb betekend het ook dat het bij jullie niet makkelijk gegaan is.

Nog gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik denk trouwens dat het geen kwaad kan hoor......maar wwe thet natuurlijk ook niet zeker.

5. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ik heb er ook heel wat ingebracht, maar altijd met een inbreng huls gedaan, dus dan zit je gewoon precies goed ..

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Offtopic: dat vond ik zo'n enorm onding! Had dan juist het gevoel dat ie bijna in mijn bm plopte ;)

7. gaby1986

oh ik vind van nie, dat was gewoon een soort van staafje waar je bovenin die bolletjes deed,... lijkt een beetje op een tampon met inbrenghuls.. k vond t wel meevallen..

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, weet hoe die eruit ziet :D

9. gaby1986

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik gebruik ook zo'n inbrengstaafje (soort van Tampax inbrenghulst ;)), geen problemen mee en ik vind het prettiger als handmatig inbrengen. Maar geen ervaring dat het de bm in zou floepen, echter ben ik geen doorgewinterde gebruiker ;)

Succes!!

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik vind het een gek iets hoor..

als je zwanger bent is je baarmoedermond toch gesloten??
    dus dan kan je er toch ook niks door duwen..

zo ben er weg van moet naar het vliegveld hahaha

xxxx

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou inderdaad, daar zeg je wat.

13. gaby1986

ja maar ik weet dat maartje der zwangerschap niet helemaal vlekkenloos verloopt en ze ook steeds bloedverlies heeft, dus dan kan het toch zijn dat de bmm niet helemaal gesloten is..

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi meiden,

Ik gebruik nooit een inbrenghuls. Heb het laatst op de Freya dag wel zo'n ding gezien bij de stand van een verpleegkundige. Zo'n ding lijkt me dus helemaal niet handig. Elke keer dat ding helemaal schoonmaken. Je handen was je toch elke keer na een toiletbezoek dus zonder staaf lijkt het me handiger. Mits je dus niet een bol in je baarmoedermond stouwt ;)

Durfde gisteren niet tijdens een toiletbezoek te checken hoe mn baarmoedermond er voor stond. Maar toen ik mn laatste bollen van gisteren ging inbrengen toch maar ff voorzichtig gevoelt. Hij leek weer iets meer dichter te staan. Had ook geen bloed aan vinger.

Ik blijf het wel iets heel raars vinden. Heb vorige week donderdag bloedverlies gehad, daarna niet meer, afgezien van dat van gisteren. Dus het lijkt me niet dat mn baarmoedermond open staat van het bloedverlies???

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Maar misschien een stomme vraag (niet kwetsend bedoeld), maar je baarmoedermond hoort toch dicht te zitten totdat je gaat bevallen?

Gebruik zelf ook Utrogestan met inbrenghuls en het is mij ook niet overkomen, maar als je al bloedverlies hebt gehad dan kan het dat ie nog een beetje open stond, of niet?

Geen idee of hij open hoort te staan, maar dacht zelf dat ie dicht moest zijn bij een zwangerschap....

Hele dikke knuffel meid!

16. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al een reactie gehad van S?

Deel Deze Pagina