Muurschilderij voor in de tuin (geluidsmuur)

Discussie in 'De lounge' gestart door Maryam86, 25 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij wonen in een vrij ruim huis, met een, voor deze regio, ruime tuin, alleen kijken wij tegen een geluidsmuur aan. Dat dit erg lelijk en saai is spreekt voor zich, het is gewoon grijs beton waar niets op groeit.

Nu hadden wij bedacht om het te gaan beschilderen, maar hoe pak je zoiets aan? Hoe bewerk je beton voor? En ik zou qua schilderij wel iets van een landschap oid willen maken, maar hoe doe je dat? Je gaat niet ff schetsen op zo´n muur...

Iemand ideeën?

Afmetingen zijn ongeveer 5,40 bij 2 meter.

2. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand op dit drukbezochte forum die het weet of ideeën heeft? :D

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Kun je er geen gaas tegenaan spannen en klimop tegen laten groeien?
    Ik zag laatst dat ze mooie vrolijke tuinschilderijen hadden. Anders de muur wit verven met betonverf en twee van die schilderijen ophangen. Als je echt een muurschidering wil zal je denk ik het beste een kunstenaar kunnen vragen dit te doen. Ik ben zelf erg creatief en kan ook aardig tekenen maar zou het zelf niet aandurven.

Wat ik me alleen afvraag, is de geluidsmuur eigendom van de gemeente of van jullie? Als hij van de gemeente is vraag ik me af of je er wel een kleurtje op mag smeren.

4. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of ik het aandurf, tja, ik wil het gewoon proberen. Of het mag? Zou ik eens moeten informeren, inprincipe kan de gemeente er namelijk niet bij, behalve door het huis, of via de tuin van de buren ofzo ;) en is het niet zichtbaar vanaf de weg, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar nog niet over had nagedacht, ook omdat de meeste buren er hun schuurtjes enzo strak tegen aan zetten.

Groen er tegen aan is natuurlijk ook een optie, maar het lijkt me juist zo leuk om iets van "vergezicht" ofzo te schilderen, of iets met veel kleur :)

Onze buren hebben nu zo'n canvas ding er tegen aan, maar ik weet niet...een groot schilderij lijkt me gewoon mooier.

Ik heb even wat gegoogled en er wordt vaak gebruik gemaakt van een beamer, maar denk niet dat dat buiten goed gaat werken.

5. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Volgens mij moet je de muur bewerken met gesso, en kan je daar overheen schilderen. Je kan gewoon acrylverfgebruiken. En om het af te werken een laar vernish eroverheen.

Je kan met houtskool wel voortekenen op de muur, of gewoon met verf en een dunne kwast voor tekenen. Acrylverf kan je over elkaar heen verven zonder de ondergrond nog te zien. Ik zou wel de lijnen met lichte verf maken dan..

Je kan ook ipv een canvas doek kiezen voor een plat linnen doek tegen je muur nieten, of op een andere manier bevestigen. Zorg wel dat je het doek aan 2 kanten bewerkt met gesso..

Hoop dat je er wat aan hebt, en als je nog meer vragen hebt dan kan ik je misschien ook wel helpen..

6. Anders als het gaat schemeren? Dan kun je het door die beamer een beetje schetsen, en het verder uitwerken als het weer licht is?

7. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien dat dat het proberen waard is :) En idd met houtskool zou wel moeten lukken. Volgens mij moet ik het beton voorbewerken met voorstrijk, dan evt. in de grondverf en dan zou ik met houtskool een `schets` kunnen maken, evt. met behulp van een beamer.

Ik heb nog even nagedacht over het toestemming vragen aan de gemeente, maar ook het stukje groen wat er voor zit mogen we gewoon gebruiken en moeten we zelf onderhouden, veel buren hebben er dus hun schuurtjes op gezet etc. Mag allemaal, dus denk dat zo´n schildering ook kan, het is niet zichtbaar vanaf de openbare weg en de functie van de geluidsmuur veranderd er ook niet door.

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Je kan je muur in vierkante vakken verdelen en deze op de muur zetten met potlood of houtskool o.i.d.
    En dan op papier een miniatuur maken met de vakjes en dan de tekening die je op de muur wil dus tekenen.
    En dan weet je precies wat er in welk vakje getekend moet worden, daarna kan je verven.

Zo heb ik met een groep een paar jaar geleden een grote buitenmuur in Zuid Afrika geschilderd, de skyline van Johannesburg.

Hier een foto daarvan:
    http://www.mijnalbum.nl/Foto-6MA74C3D-D.jpg

9. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi! dankje voor de tip! Dat is zeker een goed idee voor als het met een beamer niet gaat lukken.

Deel Deze Pagina