Lekkere hapjes/gerechten

Discussie in 'De lounge' gestart door Espoir, 29 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.670
    768
    113
    Zondag gaan we met vrienden lootjes trekken voor sinterklaas.

Het idee is dat iedereen wat lekkers meeneemt. Ik ben alleen zo inspiratieloos. Het liefst zou ik iets zelf maken..

6 volwassenen en 6 kinderen.. kom maar door met leuke tips!

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik had afgelopen zaterdag op een verjaardag 2 dingen die heel hard gingen:
    - quiche met geitenkaas en spekjes
    Quichebodem met laag uitgebakken spekjes, laag geitenkaas en evt. nog herhalen. Dan een mengsel van 200ml room en 3 eieren erover.
    - bladerdeeg caprese hapjes.
    Bladerdeeg in vieren, elk kwart in een minnimuffin bakblik, half theelepeltje groene pesto erop, en een half bolletje mozzarella (van die mini bolletjes) en een half cherrytomaatje, beetje italiaanse kruiden over strooien.

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Die laatste klinkt heerlijk! Hoe lang schuif je dat de oven in? en vouw je dat bladerdeeg dan dicht?

4. tuc

tuc Niet meer actief

Nee vouw het niet dicht, zo zie je het tomaatje nog en de mozarella (die wel smelt natuurlijk) maar doordat het in zo'n mini muffinvorm gaat blijven de randen rechtop staan.
    Ongeveer 20-25 min op 230 graden.

sleutelbloem en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    - pasteitjes
    - knakworst met spek erom en dan even in de oven of frituur bakken
    - Antilliaanse Kaasbal (2 of 3 soorten kaas, eitje, beetje bloem, kneden tot een grote bal kaas en en daar weer kleine balletjes van maken. Vervolgens frituren)
    - gehaktballetjes in saus
    - filodeeg in laagjes met daartussen Turkse kaas, peterselie, normale kaas, zout en pepermengels. Soort van börek heb je dan.

Wij hebben op feestjes vaak Antilliaanse en Poolse hapjes, maar ik denk dat bepaalde hapjes niet te doen zijn om een eerste keer even te proberen....

Brinsa vindt dit leuk.
  6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Wat hier een hit is. Een ei koken in vieren snijden en elk partje omwikkelen met rookvlees. Simpel maar de schaal is hier altijd als 1e op

pietje1987 vindt dit leuk.
  7. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Speculaas cheesecake. Heb ik vorig jaar gemaakt, en was een groot succes
    Banketstaaf. Maak ik ieder jaar en wordt gewoon op gerekend hier
    Gevulde speculaas

crystals vindt dit leuk.
  8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als je iets zoets wil zou ik inderdaad gaan voor iets met speculaas. Bijvoorbeeld gevulde speculaas of speculaascake.

Voor iets hartigs, hier vallen pizzahapjes of pizzarolls altijd goed in de smaak.
    En mijn moeder maakt met Sinterklaas vaak een pan erwtensoep. Ik ben er niet zo dol op, maar zij vind het er helemaal bij horen. :)

9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

ga ik morgen eens testen, maak italiaanse gehaktballen morgen dus is een mooi hapje voor daarbij :thumup:

tuc vindt dit leuk.
  10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik maak altijd grote schaal gehaktballetjes(lekker kruiden naar smaak) en daarbij serveer ik eigen gemaakte knoflooksaus, satésaus(scheutje ketjap en sambal erdoor) en sambasaus van calvé zodat visite zelf kan kiezen welke saus hij/zij erbij wil. Die schaal is op voor ik zelf überhaupt wat kan pakken. Dus zet altijd geheim bakje aan de kant zodat ik zelf nog wat heb als visite weer naar huis is :roflmao:

Snoeki vindt dit leuk.
  11. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina