Hi dames. Ik weet net een paar dagen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Kunnen jullie me helpen, wanneer moet je contact opnemen met de verloskundige? En wanneer heb je de eerste echo dan normaal gesproken?
Gefeliciteerd!! Je kunt ze vanaf morgen gaan bellen en dan zullen zij met jou een afspraak inplannen. Vaak is er eerste echo rond de 7-8 weken. Succes!
Gefeliciteerd! Je kan inderdaad al meteen verloskundige bellen. Hier krijg je de eerste echo en afspraak met verloskundige met 10 weken.
Ik heb gelijk gebeld. De eerste keer stond de eerste afspraak gepland met 10 weken, dan was het echo+intake. met 5 weken kreeg ik een miskraam. De keer erna kreeg ik daarom een echo met 7 weken om te kijken of alles goed was en voor me eigen geruststelling. De eerste afspraak is verschillend. De ene vk-praktijk doet standaard een vroege echo en bij de ander moet je wachten tot de termijnecho (10 weken ongeveer)
Gefeliciteerd!!! Ik zou meteen bellen, niet alleen zodat je zeker weet dat er plek vrij is maar ook als je vragen heb kan je bij haar terecht en mocht het misgaan, dan kan zij je doorsturen naar een ziekenhuis of een vroege echo plannen, we gaan hier gewoon niet vanuit, maar alles kan gebeuren. Hier is het normaal intake gesprek rond de 6 weken en de eerste echo rond 10 weken, succes!!
Hier is een eerste intake normaal gesproken met 8 weken en de eerste echo met 10 weken. De eerste keer had ik ook een mk, en toen met 6 weken een echo de keer erop. Gefeliciteerd trouwens !
Dank jullie wel voor de felicitaties en de hulp. We zijn heel blij maar natuurlijk inderdaad ook meteen heel spannend. Ik ga dan morgen gewoon even de verloskundige hier bellen