Titel klinkt wat heftig haha Maar ik heb volgens de tandarts over beet en mijn kaken sluiten niet goed op elkaar. Nu was ik ooit bij een kaakchirurg voor mijn verstandskiezen en de reactie die ik kreeg was "wat zou ik graag jou kaak breken" dus ik zei "pardon??" Maar volgens hem was dat noodzakelijk ivm klachten die ik later zou kunnen krijgen. Ik dacht nou dat zijn dan zorgen voor later... Maar nu een paar jaar later begin ik steeds vaker pijn aan mijn kaken te krijgen niet heel extreem maar wel flink storend.. Heeft iemand ervaring daarmee? Hoe was het herstel en nog belangrijker was je daarna van de pijn af??
Er zijn wel wat topics terug te vinden over kaakoperaties. Als je Googled op osteotomie kun je ook veel ervaringen lezen en voor en na foto's enzo! Ik ben nu aan t beugelen en er staat nog een kaakoperatie aan de onderkaak op de planning (die wordt dan iets naar voren gezet)
Mmmmm kom niet veel goeds tegen... Waar ik dan ook wel benieuwd na ben is of je wel mag werken enz in die weken?
Hier 2 jaar terug een kaakoperatie gehad. Ik had een kleine onderkaak en linksonder stond scheef. Je zag het zo niet maar met de jaren kreeg ik er steeds meer last van. Uiteindelijk een beugel genomen en de kaakoperatie gedaan. Viel mij echt 100% mee!! Zou het zo weer doen. Ik ben er heel tevreden mee en heb eindelijk nergens meer last van
Ik heb t laten doen toen ik 16 was. Net na mn eindexamens, want ben wel ff tijdje uit de running geweest. Mijn overbeet is weg, had een flinke die alleen maar erger zou worden als ik niets liet doen. Maar t herstel duurde lang, ook omdat de operatie niet vlekkeloos verliep.
Ik krijg in september de operatie dan word mijn onderkaak gebroken en naar voren geplaatst. Loop nu een jaar met een beugel boven en onder
Een ex-kennis van mij heeft dit gedaan. Zijn gezicht is er toen erg mee opgeknapt en hij heeft er een mooi gebit aan overgehouden. Hij was inderdaad even een tijdje uit de running en net na de operatie was zijn gezicht zó opgezwollen als Eddie Murphy in the nutty professor. Maar dat trok natuurlijk wel weer weg en uiteindelijk is het heel mooi geworden. Jammer dat ze zulk soort dingen niet met zijn persoonlijkheid hebben kunnen doen (oké, het is soort van een ex-scharrel). Hij heeft een blender aangeschaft en een tijdje vloeibaar gegeten; ik kreeg achteraf niet erg de indruk dat hij het als heel naar heeft ervaren. Maar goed, dit was een niet-zo-spraakzame man; wellicht vond hij het verschrikkelijk - aan de hand van de 4 woorden per dag die hij uitsprak viel het in ieder geval niet op te merken tijdens die periode.
Mijn tante heeft het laten doen. Ze heeft er een mooi gebit aanover gehouden en een mooier gezicht. Weet wel dat ze op vloeibaar voedsel zat voor een tijdje en ze kan haar mond niet meer zo ver open doen dan dat ze voorheen kon.
Mijn zus heeft 2 operaties gehad aan haar boven kaak. Eerste x gebroken om te verbreden en daarna gekanteld omdat ze een open beet had (weet niet of het zo heet ) Zij vond de operaties en napijn reuze meevallen, ze heeft uiteindelijk meer last gehad van de beugel. Ze is er erg tevreden mee en zou het je zeker aanraden als het helpt. Uiteraard kun je niet gelijk aan het werk, maar zei was na 2 weken alweer werkzaam in de thuiszorg. Succes!
Ik mag over 8 weken. Dubbele kaak operatie en kinplastiek. Heb er nu al zin in... Klinkt raar maar na een tijdje groei je daar naartoe. Ik loop bijna een jaar met een beugel. en die mag er over een half jaar uit. Donderdag ga ik zien wat ze ervan gaan maken
Maar ik lees hier allemaal verhalen over een beugel ? Daar is bij mij verder helemaal niet over gesproken.. Dus dat is wel normaal dan eerst een beugel of erna? Voor mij zou het puur zijn vanwege overbeet en die kaakchirurg gaf toen aan dat ik daarvoor mijn kaak moest laten breken
Voor zover ik weet is een beugel bijna altijd noodzakelijk voor je een kaakoperatie krijgt, en vervolgens ook nog een tijd daarna (hier zeiden ze na de operatie nog ongeveer een half jaar)
Mijn bovenkaak is dmv en beugel "gebroken". Elke dag een stukje verder uit elkaar draaien tot het gewenste resultaat. Weet niet of dit hetzelfde is als al die operators die ik hier lees.
Ik reageer niet voor mezelf maar mijn zus. Zijn heeft eind vorig jaar haar kaken laten breken, en heeft echt 3 maanden alles daarna door een rietje moeten slurpen. Toen ik haar na de operatie voor het eerst weer zag vond ik dat best wel heftig en schrok heel erg, ze was helemaal opgezet, blauw en zag er echt toegetakeld uit. Niet zoals ik haar kende. Ze kan de meeste dingen nu weer eten na 6 maanden maar er zijn nog steeds dingen die ze moet vermijden, als drop en lolly's bijvoorbeeld. Ze vond het verschrikkelijk pijnlijk en heeft hele weken op bed gelegen. Het eind resultaat is dan weer weer hartstikke mooi, maar dat is ook deels omdat d'r beugel er nu uit is dus d'r tanden en kaken ineens allebei weer helemaal recht staan, dat verdubbelt het beeld natuurlijk helemaal.
Als ik een beugel zou moeten dan doe ik het denk ik niet want 1 dat zie ik totaal niet zitten en 2 dat wordt volgens mij niet vergoed ? Zal eens overleggen met de tandarts
Ik had vroeger een kleine overbeet en daarnaast kraakte mijn kaak af en toe heel erg en dat was dan ook pijnlijk. Ik was 16 toen ik kon kiezen tussen een kaakoperatie of een beugel. Uiteraard voor het laatste gegaan en nu geen klachten meer gelukkig! Geen ervaring met m'n kaak breken dus, maar heb er een tijdje terug wel een flinke kopstoot tegen gehad van mijn zoontje waardoor m'n kaak flink gekneusd was en dat heeft wel een paar weken geduurd voor het hersteld was. Nu is dat dus geen bewuste breuk geweest, maar kan mij indenken dat het herstel van zo'n operatie best wel even duurt.