man zzp-er en nu zonder werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Dyja, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyja

Dyja Actief lid

2 sep 2009
    151
    0
    0
    full time mama van 2 heerlijke zoons
    ergens in Nederland
    Hoi meiden,

Mijn man is januari van dit jaar voor zichzelf begonnen. Hele jaar eigenlijk werk gehad tot 3 weken geleden. Nu heeft hij dus helemaal geen werk i.v.m. recesie. Ik maak me eigen er best wel zorgen om want ja als je voor jezelf werkt en je hebt geen werk dan heb je ook gewoon geen inkomsten. Hij heeft ook al geprobeerd om gewoon in loondienst te gaan maar ook dat lukt niet:(. Ik zit in de ziektewet i.v.m een overbelaste rug dus ik kan ook niet meer gaan werken. Wie van jullie heeft een goeie tip of iets?

Liefs Dyja

2. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Kan hij niet via het uitzendburo gaan werken, ook al is het niet in zijn werksector? Kranten rondbrengen brengt ook wat geld in het laatje en als hij weer werk krijgt kan die daar mee stoppen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja inderdaad.

Eerst ander werk aannemen en hopen dat het straks weer aantrekt.

Hoe lang kunnen jullie nog zonder opdracht? Meestal is er toch wel een buffer toch?

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Allereerst hoop ik dat je een buffer hebt opgebouwd... verder denk ik dat je man nu werk moet aannemen wat misschien onder zijn niveau ligt, maar beter iets dan niets lijkt me. Wij hebben ook een eigen bedrijf dus ik weet hoe het kan lopen. Veel succes!

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wij hebben ook altijd eigen zaak en wij kunnen bv niet werken met vorst (of in elk geval minimaal) dus wij moeten zoiezo altijd een buffer opbouwen, daarnaast moeten we een buffer hebben van 2 maanden want als mijn man ziek word krijgt ie pas na 2 maanden uitbetaald (arbeidsongeschiktheidverzekering) dat is zwaar om in het eerste jaar op te bouwen want je krijgt straks ook nog de belasting achter je kont aan.

Ik ben dan misschien bot om te zeggen maar nummer 1 wat IK zou doen zijn condooms gebruiken (babies kosten een hoop geld en dan MOET je echt een nog grotere buffer hebben) maar goed qua werk moet je idd alles aanpakken zelfs werk wat je normaal nooit zou doen, misschien inpakwerk ofzo je hebt deze tijd een hoop medewerkers nodig om kerstpakketten in te maken / maken, dat werk heb ik wel eens gedaan..

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst

idd dit is erg bot om te zeggen, waar bemoei je je mee? ;)

Een zwangerschap duurt negen maanden, wie zegt dat haar man over negen maanden geen werk heeft en wie zegt dat TS meteen zwanger raakt. :(

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Als je al geen buffer hebt om makkelijk minimaal 2 maanden op te vangen kan je beter daar je energie op richten en wachten tot alles wat stabieler is en misschien ook wel handig om te wachten tot je rug beter is en je baas niet betaald omdat je ziek bent (als je echt ziek bent en daar echt last van hebt word je meestal niett zwanger denk ik zo) anders vind ik het een beetje misbruik maken van de situatie..

Eerst een goede basis opbouwen financieel en lichamelijk lijkt mij dan even belangrijker...

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ok hier ben ik het dan wel mee eens. ALS ze al geen buffer hebben idd. Ik zou als ik die man was alles pakken wat ik pakken kan. Een collega van mij is op dit moment aan het solliciteren en die heeft iedere week wel 2 sollicitaties. Hij pakt ook wat hij pakken kan, dus er is vast wel wat werk.

9. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    vervelende situtatie meid, mijn man is ook zppér en kan ook slecht aan werk komen, Hij werkt nu via uitzendburo. Hij pakt alles aan wat ie krijgen kan. Ik denk dat het twee weken gevuld heeft met bellen, schrijven,emailen en bezoekjes aan het uitzendburo. De aanhouder wint! En laat je niet te snel afschepen bij die uitzendburo's want die zeggen allemaal dat ze voor je zoeken en vervolgens hoor je niks. Gewoon blijven bellen. succes!

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Klinkt heel hard maar ik moet je wel gelijk geven.

Deel Deze Pagina