draagzak voor baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mano82, 29 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi,
    mijn vriend en ik gaan veel wandelen en dat willen we natuurlijk vaak blijven doen eens de baby er is. We gaan een draagzak kopen waar de baby dus rechtop in kan zitten (voorbeeld BabyBjorn) maar heeft iemand een idee hoelang de baby in zo'n draagzak mag blijven zitten? En is dit belastend voor het rugje?

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Zover ik weet mag een baby pas na 6 weekjes in een draagzak. Het mag wel vanaf de geboorte in een draagdoek.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Idd mag een kindje er pas lang in als het kindje 6 weken is. Dedenk je ook dat voor lange wandelingen het ook belastend kan zijn voor jou rug, vooral als je een zwakker rug hebt en een flink kind. Ik gebruik hem voor korte stukjes maar mijn dochtertje is dan ook al bijna 8 kilo

4. Ik heb de mijne al weggedaan want toen de kleine al 4 mnd was zat ze al op de 7 kilo en dat was erg belastend voor mijn rug.

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Als je vroeg genoeg begint went je rug aan de belasting en hoef je daar dus geen last van te hebben. Ik zou in ieder geval in een draagzak om het uur / anderhalf even rusten en beeb uit de zak halen.

In een draagdoek kunnen ze volgens mij veel langer in blijven liggen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou dan ook voor een draagdoek gaan, zeker in het begin. Beter voor jouw rug en beter voor de heupjes van de baby. Ik heb er laatst anderhalf uur mee in het bos gewandeld en nergens last van gehad!

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb ook de draagzak ingeruild voor een draagdoek.
    Elyesa was al snel te zwaar in de zak en dat doet echt pijn aan je schouders in de doek heb ik hem kunnen dragen tot 12kg.

8. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

En welke draagdoek raden jullie dan aan?
    Die van die site van www.draagdoek.nl ? die lijken mij zo lastig om te knopen maar die zijn misschien wel fijner dan zo'n "eenvoudige" en waar zou je die eenvoudige anders kunnen kopen?

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Vond hem wel eenvoudig lijken... die heb ik besteld. Er staan pdf's op de site met knoop technieken.

10. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Zelf heb ik gekozen voor een baby bjorn, maar toen ik nog twijfelde over een draagdoek heb ik eens gezocht op you tube en daar staan veel filmpjes op van vrouwen die voordoen hoe je een draagzak moet omdoen/knopen! Erg leerzaam, je weet meteen hoe en wat. Ik vond het zelf dus veel te veel gedoe en heb gekozen voor de baby bjorn. Maar dat is natuurlijk weer persoonlijk.

11. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Wat ik me trouwens afvraag...ik heb de BabyBjorn, maar J.D ligt altijd met z'n gezicht op m'n borst zeg maar, ik kan zn gezichtje wel opzij leggen maar hij draait zelf weer terug. Vind het doodeng want ben bang dat hij kan stikken zo. Is dat zo?

Deel Deze Pagina