etterende overburen

Discussie in 'De lounge' gestart door mora27, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    sinds wij nieuwe overburen in de straat hebben is mijn auto al 2x de sjaak geweest. 1x mijn achterruitenwisser afgebroken. en nu deed ik vanmorgen de gordijnen open en zie ik een kinderfietsje op mijn dak van de auto staan! mijn auto stond aan hun kant van het huis geparkeerd. waarschijnlijk vonden ze dat niet zo leuk. ze hebben zelf een invaliden parkeerplaats dus dat kan het probleem niet zijn.

De rest van de straat kennen wij heel goed en ik weet zeker dat hun zoiets nooit zouden doen. maar ik heb de overburen ook niet op heter daad kunnen betrappen. maar weet zeker dat hun het zijn. zijn van die mensen die afgunst op anderen hebben. kinderloos stel in de 50 ongeveer. doen heel schijnheilig tegen iedereen en roddelen er wat vanaf. als ik ze dan tegenkom is het heel overdreven gedag zeggen. ook proberen ze kinderen binnen te lokken voor snoepjes. mijn dochters ook, ik heb meteen duidelijk gemaakt dat ik dat absoluut niet wil hebben en dat ze ook niet elke dag snoep hoeft te geven. mijn dohters mogen niks meer aanpakken van mij en doen dat dus ook niet meer. net zoals andere kinderen hier in de straat.

wat moet ik nu hiermee? wat zouden jullie doen? aan de deur gaan en vragen over die fiets op het dak? is wel een splinternieuwe auto en heb net mijn bedrijfslogo erop laten zetten e.d. zal mooi klote zijn als ze nu mn auto gaan vernaggelen.... *zucht* :x

2. Rayna

Rayna Actief lid

21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Ik zou even aanbellen en vragen of ze wat gezien hebben de auto staat immers aan hun kant dus misschien dat ze er meer van weten en dan gewoon kijken wat ze zeggen.. Ja als je het nooit met eigen ogen hebt gezien word het moeilijk om ze gelijk erop aan te spreken

3. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    tja dat is natuurlijk heel lastig zoals je zelf al zegt je hebt geen bewijs, buren ruzie is echt zo vervelend. Een spy cam installeren? tja of je auto maar ergens anders parkeren dan ? succes ermee meid,

4. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Wel heel toevallig inderdaad, ben het helemaal met je eens! Wij hebben ook van zulke "afgunstige" buren! ( gunnen je het licht nie in je ogen, maken mensen zwart bij het leven!! ) Word er gek van, zoveel mee meegemaakt en nu eindelijk gaan ze verhuizen!!! Ik sprong een gat in de lucht! Hun kinderen vonden het leuk om snachts broodjes shoarma over de auto te smeren en krassen in de ramen van de auto te zetten enz.. Nu kan ik dit ook nie hard maken en ik zie ze liever gaan! Ze beschoten ook mn honden met ijzeren balletjes, die gingen door het lint mijn honden logsich.. en dan kwam t buurwijf aan de deur zei ze: "Wil je alsjeblieft de honden wegdoen, ik ben er zo bang van"! Moetten jou jong nie op mn honden gaan schieten!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grr...

Ik zou als ik jou was gewoon doen alsof je neus bloeit en aan de deur gaan of ze misschien iets gezien hebben en dat je vanaf nu een oogje in het zeil houd! ( over het algemeen dan he ) Zou wel heel toevallig zijn als het dan ineens stopt, dan weet jij gelijk genoeg!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat zou ik ook zo doen. Even aanbellen bij die mensen en gewoon vragen of ze hebben gezien welke aso dat gedaan heeft en dat diegene nog niet jarig is als ze die hebben gezien. Zo hoef je ze niet te beschuldigen, want je hebt geen bewijs, maar dan laat je wel weten hoe je er over denkt. Balen hoor, heb daar zo'n hekel aan, blijf gewoon met je tengels van iemands auto af, ongeacht wie het gedaan heeft.

6. tulip

tulip Niet meer actief

nou lekker dan. Het is alleen zo lastig als je ze het niet zelf hebt zien doen. Misschien heeft iemand anders wat gezien?? Ik zou even een rondje buren doen, dus niet alleen bij hen, dat valt wat op, maar alle buren die daar vlakbij wonen.

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja denk dat ik dat maar eens ga doen dan.... is erg vervelend inderdaad.... eerder gebeurde dit soort dingen nooit... oke we hebben weleens ruzietjes gehad om het parkeren van de auto's in de straat omdat we allemaal hier een auto hebben maar te weinig parkeerplekken... maar dat word dan daarna wel uitgepraat en is het weer klaar.... verder nooit iets aan de hand.... en sinds hun er wonen begint dat ineens..... zijn ook wel hele vreemde mensen... heb zelf het idee dat ze geestelijk achter lopen zeg maar.... om de manier waarop ze contact zoeken e.d. en ook kinderen naar binnen lokken.... heel vreemd....

8. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    het voorstel van 1 van de dames voor mij vind ik heel goed. Netjes aanbellen en vragen of ze iets hebben gezien.
    Je kunt ze niet gelijk aanvallen als je het niet 100% zeker weet.

Maar wat ik wel vreemd vind is..
    je zegt dat ze zelf geen kinderen hebben. Maar ze hebben dus een kinderfiets op jouw auto gezet. Misschien dat iemand's kinderfiets op hun terrein is achtergebleven en dat ze uit irritatie het bij jullie op de dak hebben gegooid ( denkende dat het van jullie kinderen is)

9. Dana

Dana Niet meer actief

ik zou persoonlijk eerst graag willen weten van wie dat fietsje is.
    verder misschien inderdaad eens rondvragen bij de buren of ze iets gezien hebben.

10. tulip

tulip Niet meer actief

ben benieuwd wat iedereen zegt...en ik hoop dat de gekke dingen klaar zijn hierna.

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    het fietsje is van mijn oudste dochter! die staan altijd bij onze oprit naast ons eigen huis.... dus die is daar vandaan gepakt....

12. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Dat is nog erger dan vind ik.

Inderdaad even bij alle buren in de buurt van je auto langsgaan of ze iets gezien hebben.

Eventueel een camera aanschaffen die je elke avond op je auto richt (begrijp dat ie steeds ergens anders staat) en eventueel opnemen.
    Kinderfietsje zou ik "aan de ketting" gooien!

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja ik zal het er eens met mn man over hebben, volgensmij hebben we nog beveiligingscamera's van de zaak.... is best een idee eigenlijk! maar dan ga ik nog niet bij mensen aan de deur..... wie weet kan ik diegene op heterdaad betrappen en dan kan die ook mijn achterruitenwisser dokken! de smeerlappen! vind dat wel zulk kutvolk als je zoiets doet bij spullen van andere mensen!~ik ben normaal echt de beroerdste niet maar als ze zoiets doen dan kan ik pislink worden..... ik moet me alleen erg inhouden als ik ze zie....:x

14. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Heb je een filmcamera? Misschien kun je die vanuit je slaapkamer op je auto richten. Heb ik zelf ook een tijdje gedaan toen mijn vorige auto steeds bekrast werd.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja die heb ik wel maar neemt die ook op bij nachtzicht dan? zat al te kijken naar buiten camera's online.... voor 49.95 heb je al een kleintje met dag en nachtzicht op 20 mtr.... vraag me dan alleen af hoe je dat kunt terugkijken of waar je die camera op aansluit om de beelden te volgen? mssn heel dom maar ik heb daar geen kaas van gegeten... vind het ook wel heel ver gaan maarja ik moet toch wat.... ik bedoel als ze al een fiets op mn dak neerzetten wat is het volgende dan he.... een kras zit er ookal op trouwens..... maarja wie dat gedaan heeft heb ik geen enkel idee van.... kan ook door spelende kinderen zijn gebeurd natuurlijk...

16. tulip

tulip Niet meer actief

zorg er alleen goed voor dat de camera echt alleen op jullie eigen terrein gericht is he, dus de oprit in dit geval. Want als je hem op de weg richt als de auto daar staat, dan ben je strafbaar volgens mij. Je mag volgens mij niet mensen op de openbare weg filmen.

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik richt hem gewoon op mn eigen auto...... en dat is dan jammer als er mensen in beeld komen... ik wil alleen voor mezelf weten wie dat steeds doet... de beelden zelf hoef ik niets mee... als ik dat weet dan kan ik die mensen ermee confronteren en mogen ze eventuele schade betalen..... gelukkig is het nu goed gegaan en is die fiets op het dak blijven staan... heb al een bewakingscamera geregeld, mijn man komt straks thuis en dan hangt hij hem op..... vind het erg triest dat het zover moet komen maarja ik moet toch wat.....

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb de fietsjes al achter de gesloten poort gezet.....

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik zou zeker aan de deur gaan en vragen of ze wat hebben gezien

En zeggen dat degene die die klote streken uithaalt niet jarig is en als je erachter komt wie het is de auto door de voorgevel naar binnen rijd :D

Mij vader heeft in 8 jaar tijd 5 nieuwe auto's gehad (ruilde ze telkens na ongeveer een jaar in) en telkens was er wel wat na een week, dan weer mega deuken in de deur, krassen van 1,5 meter lang, etc

Die is toen ook bij de persoon die hij verdacht aan de deur gegaan en heeft gevraagd of hij iets had gezien en gezegd dat als hij er achter kwam wie het was de auto door de gevel binnen zou rijden om de boel te verbouwen :D sinds dien zijn de auto's nooit meer bekrast!

Zou je man aan de deur laten gaan ( hopelijk ziet je man er ook nog gevaarlijk en breed uit :D)

Snap niet dat mensen zoiets doen, jaloersheid is echt een erge ziekte!

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja het neigt naar afgunst denk ik.... ben pas een bedrijf begonnen wat erg goed loopt en wat ik erg leuk vind om te doen. daarbij had ik vlak daarvoor een nieuwe auto gekocht en nu mijn bedrijf zo lekker loopt dacht ik, ik laat mijn bedrijfslogo er mooi opzetten voor goede reclame.... en dan gebeurd er dit.....;)

Ik heb verder niets met die mensen, dus ook geen aanleiding tot ofzo... met de rest van de buren heb ik goed contact en onze kinderen spelen met hun kinderen... dus kan het me haast niet voorstellen dat het uit die hoek komt....

Mijn man ziet er wel gevaarlijk uit hoor hahah..... :p die is daar heel makkelijk in, en zegt ook we hangen eerst een camera op en als er nog zoiets gebeurd dan pak ik die gasten wel aan.... en dan niet fysiek hoor.... maar dan ligt ineens hun band naast de auto ofzo en een kratje eronder.... hij is automonteur dus weet wel hoe zoiets moet... maarja dat is net zo laf vinden wij.... je zal er haast naar neigen zoiets terug te doen he.... maar ik verlaag me er liever niet toe.... wil wel graag weten wie het is en die zal ik dan zeker de wacht aanzetten voor hun deur!!! stelletje malloten!

Deel Deze Pagina