Ik heb ook een soortgelijk topic geopend bij onderzoeken en echo's maar heb t idee dat ik hier misschien wat meer reactie's krijg. Sinds vorige week maandag zijn we erachter dat ik zwanger ben we weten niet precies hoe lang ongeveer 6 a 7 week. Ik heb 15 november de eerste echo maar ik wil heel graag eerder. Dit omdat ik vorig jaar een zwangerschap heb gehad en bij de eerste echo met 7 wk bleek dat het een leeg vruchtzakje was geen kloppend hartje dus. ik twijfel nu of ik morgen zal bellen om deze week nog een echo te vragen maar ben bang dat ze me dan ook een beetje zeurend vinden.... Liefs Nannie
nee hoor gewoon bellen al je uitlegd dat het vorige keer mis was en je nu gewoon wil weten waar je aan toe bent weet ik zeker dat ze t wel zullen begrijpen
Ik zou toch nog even wachten, aangezien je niet precies weet hoever je bent, en met 7 weken moet er zeker een hartje kloppen. Als je met net 6 weken een echo krijgt, kan het ook zijn dat het hartje nog niet klopt en dan weet je eigenlijk nog niets.
nee dat is ook wel zo,..maar kan al btje geruststellen als er nu wat te zien valt,..maar ik snap wat je bedoeld...lijkt me voor haar gemoedstoestand wel beter als ze probeert de afspraak naar voren te schuiven
ja,...zucht....we kunnen alleen raad geven,...onze gezamelijke raad is dat ze natuurlijk kan proberen een eerdere afspraak te laten maken,maar dat ze er verdacht op moet zijn dat er misschien nog niks of te weinig te zien valt?
haha ik moet er ook wel om lachen want dit is dus ook precies mijn putn waarom ik erg onzeker ben! En ook de reden denk ik dat ze de echo niet eerder hebben gepland. daarom is het zo moeilijk...
Maar dan heb je nu onzekerheid, maar na de eerste echo misschien nog steeds. Want dan denk je misschien verder te zijn, geeft de echo iets anders aan, dat kan dan betekenen dat je of minder ver bent dan je denkt, of dat het niet goed zit. Dan zou ik liever een paar daagjes langer wachten.
ja maar nannie heeft duidelijk stress,en ik heb gehoord dat dat niet echt goed is zeker niet voor een prille zwangerschap....
Mijn vorige zwangerschap is al heel vroeg geeindigd in een miskraam. Ik was direct weer zwanger en mocht al vroeg voor een echo. Dit was achteraf pas met zo'n 5,5 - 6 weken. Het hartje klopte toen pas net en heel traag. Je kon ook niet zien hoe lang ik precies zwanger was. Dit stelde mij toch niet helemaal gerust. Het voordeel van een echo net iets later is toch dat je direct meer zekerheid hebt. Al snap ik dat je het liefst zo snel mogelijk een echo wil, maar een weekje wachten is misschien toch iets beter. Succes ermee!
Ik denk inderdaad dat ze de echo daarom zo hebben ingepland. Wachten is lastig nu, ik weet het... maar als het dan straks allemaal goed blijkt te zijn, ben je dat zo weer vergeten Ik heb zelf de eerste echo met 6 weken en 5 dagen gehad, dacht precies 7 weken te zijn. Het hartje klopte, we zagen ook een vruchtje met dooierzak, maar toch was ik erna wel onzeker. Want het hartje was waarschijnlijk net pas gaan kloppen en klopte erg langzaam, helemaal niet die sneltrein die iedereen altijd zegt. Dus met 7 a 7,5 week een eerste echo lijkt me echt het fijnst.
Zo erg is het denk ik niet hoor... heb ook behoorlijk in de stress gezeten, vooral de eerste 12 weken en daarna zeker tot de 28 weken wel in mindere mate, en baby doet het nog steeds goed. Iedereen die na een miskraam of lange tijd proberen zwanger is, heeft behoorlijk wat stress, hoort er helaas bij. Je kan nu eenmaal niet een echo krijgen nadat je net positief hebt getest, je moet helaas altijd een paar weekjes wachten.
Bij mij dus precies hetzelfde! Ik heb anderhalve week later nog een termijnecho gehad, waaruit bleek dat ik bij de eerste echo dus 6 weken en 5 dagen was.