wie heeft zowel een mirena als implanon gehad?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door yaika, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Het onderwerp zegt het al: ik ben op zoek naar mensen die zowel ervaring met de mirena als een implanon hebben.

Ik heb eerst de mirena gehad. Deze is totaal niet goed bevallen, ik was ongeveer constant ongesteld. Ook ben ik zwanger geworden door de mirena heen. Volgens de gyn kwam dit omdat hij niet goed geplaatst was. Na de bevalling dacht ik dus ik neem weer een mirena en als deze nu wel goed geplaatst wordt is er niks aan de hand, geen zwangerschappen meer en ook niet meer ongesteld. De gyn vertelde mij dat dit helemaal niet gezegd is en dat ik beter geen mirena meer kan laten plaatsen omdat dat niet zo goed bevallen is. Ik vond vooral de constante menstruatie erg vervelend.
    Nu raden ze me aan om een implanon te nemen. Dat is volgens haar hetzelfde maar dan op een andere plaats zodat deze niet meer verkeerd kan gaan zitten.

Nu vraag ik me af, omdat het in principe hetzelfde is mbt hormonen, heeft het dan niet dezelfde werking om mijn menstruatie als de mirena? En ben ik dadelijk dus weer continu ongesteld? Zoals de gyn me het uitgelegd heeft lijkt het me namelijk van wel.

Vandaar dat ik graag ervaringen hoor van mensen die zowel de mirena als een implanon hebben gehad en of deze hetzelfde zijn.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mirena gehad voor de kinderen. Beviel me prina, vloeide soms een paar dagen. Heb nu sinds september implanon, eerst 2mnd gevloeid na het plaatsen en ben nu al 2 if 3 weken ongesteld. Libido is 0 en last van droogheid/jeuk net als ik bij de pil heb. Implanon gaat er hier dus binnenkort weer uit.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik typ het net in een ander topic...

Voor mij nooit geen implanon meer. Ik heb geen ervaring met de mirena spiraal, maar die Implanon? Echt niet... Ik was ook vaak, onregelmatig en veel ongesteld. Er was geen pijl op te trekken en ik liep 3 van de 4 weken met maandverband omdat ik om de haverklap bloedverlies had.

Ik denk dat de Implanon voor mij net te licht is. Hij houd wel de eisprong tegen, want ik ben in die tijd niet zwanger geworden, maar mijn menstruatie werd er niet minder van, eerder meer en vaker.

Ik gebruik nu een nuvaring en dat bevalt tot nu toe heel goed. Die geeft ook een kleine hoeveelheid hormonen af (of dat meer of minder is dan een implanon of mirena weet ik niet) maar dan zit het wel op de goede plek, zeg maar. Al is dat met een mirena ook, maar een nuvaring haal je er na 3 weken uit en dan word je ongesteld. Veel beter voor mijn gemoedsrust... ;)

4. trotsemama2401

trotsemama2401 Bekend lid

11 jan 2010
    762
    0
    0
    gelderland
    ik heb al sinds november 2010 de implanon en heb er niks geen problemen mee. ben miss 2 keer ongesteld geweest. Mirena heb ik ook gehad, was voor mij ook ideaal, al heb ik daar ook rare verhalen over gehoord, suc6 met je keuze!!

Deel Deze Pagina