Niet mega snel maar voor mij wel te snel.. ik voelde wel iets maar had geen flauw idee of dat nou weeën waren. Tot ik in een weeën storm terecht kwam pfff, verschrikkelijk. Om kwart over 9 vk gebeld en denk dat ze er half 10 was en toen zat ik op 3cm ontsluiting, om half 11 mn man weer laten bellen want de pijn was niet meer te doen en toen kreeg die te horen dat het niet de bedoeling was dat er na een uur alweer werd gebeld want je had maar 1cm per uur dus stelde nog niks voor....interesseerde me allemaal niet, ik moest en zou nu direct naar t ziekenhuis gaan haha en na aandringen mocht dat. Snel onder douche weg en aankleden en naar t ziekenhuis en lag nog geen minuut op bed daar en toen zat ik al op 10cm. Dus was erg blij dat ik heb aangedrongen om daar heen te mogen. Uitdrijving zelf was 10min en kwart voor 12 bevallen. Iedereen in mijn omgeving zegt fijn zo'n snelle bevalling maar ik had hem liever wat rustiger en langer gehad want mijn lichaam was compleet uitgeput en pas een half uur na de bevalling kwam het besef dat ik was bevallen
hahaha ja dat zei ik ook al toen ik de eerste nacht borstvoeding gaf: oooeeehhh!! Dit zijn de weeën die ik heb overgeslagen tijdens mn bevalling!! Heeft een dag of vijf geduurd, niet heel lang dus maar was wel écht pijnlijk! Vk is hier net voor t laatste kraambezoek geweest en ze heeft ons gewoon instructies gegeven hoe we moeten bevallen. Dus wat we klaar moeten leggen als we denken dat het begonnen is, wanneer ik kan gaan persen, mn partner heeft instructies gekregen over wanneer hij moet voelen of de navelstreng om het nekje zit en indien dat het geval is wat te doen enz. Zij is er van overtuigd dat er een grote kans is dat onze derde er is voor er iemand anders bij ons is. Vind het zelf een spannend idee maar zij vertelde ook dat juist wanneer een bevalling zo snel gaat er eigenlijk bijna nooit complicaties zijn, dus daar moeten we dan maar op vertrouwen. Ik hoop gewoon dat de volgende keer in elk geval de vk er weer optijd kan zijn, maar ergens wel een veilig idee dat mn man nu in elk geval weet wat hij moet doen als dat niet het geval is..
Je verhaal klinkt bekend... Mijn oudste was er met 2,5 uur en de jongste had ik, na het eerste gevoel van "zou het?", na 50 minuten op mijn borst liggen. De laatste bevalling heb ik ook echt moeten verwerken! Het overkwam me echt heel erg. Het was heftig en intens en ineens was hij er al. Het ging veeeeel te snel. Ook de naweeen waren niet gaaf moet ik zeggen... Wij hebben nu geen wens voor een 3e kindje, maar mocht dat wel ooit zo zijn weet ik ook niet hoe dat zou moeten. Ik durf dan denk ik nergens meer naartoe
Mijn eerste duurde nog geen 3,5 uur, tweede nog geen 1,5 uur. De tweede is op een haar na in de auto geboren. Ik heb het ziekenhuis bed niet eens gehaald en ben halfstaand bevallen. Er is me afgeraden om bij een 3e nog in het zh te bevallen, omdat de kans groot is dat ik het toch niet zou halen. Ik ben zelf he-le-maal niet van het thuisbevallen en ben bij mn laatste bevalling zelfs met hele heftige persweeen nog in de auto gesprongen om dit te voorkomen. We hebben eigenlijk altijd maximaal twee kinderen gewild, maar het vooruizicht van een nog snellere - en dus waarschijnlijk noodgedwongen thuis- bevalling maakt dat ik helemaal geen derde meer wil.
Bij m'n eerste had ik een uur na de eerste wee een weeenstorm waarna ik een uur later persdrang kreeg. Dus binnen twee uur op volledige ontsluiting. Helaas was de gynaecoloog nog niet gebeld en moest dus nog meer dan half uur persdrang tegen houden en duurde de bevalling totaal maar 3 uurtjes. Ben benieuwd nu naar de volgende, ze zeggen dat de tweede nog sneller gaat. Ikzelf heb niet echt moeite gehad dat het zo snel ging, vond ik juist fijn, maar ik had last van het feit dat ik zo lang m'n persdrang moest ophouden..
1e 5,5uur vanaf de eerste wee. De laatste uur heftige weeen. Natuurlijke bevalling. Geknipt en kreeg 6 hechtingen. 2e ingeleid. Totaal 2,5uur vanaf infuus. Heftige weeen de laatste half uur. Dit was heftiger maar omdat het zo snel ging had ik nog kracht om te persen. Geen knip of hechtingen.
Heftig zo snel als sommige bevallen! Mijn kindje was er binnen 4.5uur. 'K Vond kort zat. Klinkt gek misschien. De verloskundige gaf ook aan dat korte bevallingen zeker net zo heftig of heftiger zijn dan langere bevallingen. Omdat je lichaam het in zere korte tijd moet bewerkstelligen
Ik ben in januari bevallen in twee uur tijd! Ik weet helemaal niks van de bevalling ws omdat het zo snel ging, bij de laatste pers kwam ik bij en pakte ik mijn zoontje zelf. Ik vind het nog steeds raar dat ik niks van de bevalling weet, soms ben ik daar best verdrietig van.
1e bevalling: 2 dagen overtijd.. 's Ochtends op controle... nog niks... Overdag nog boodschappen gedaan etc.. 's avonds rond 21:00 zeuren gevoel in buik.. Om 22:00 uur braken mijn vliezen. Om 22:30 uur in het ziekenhuis aan de ctg. Net voor 0.00 u haf ik 10 cm ontsluiting. Persweeën bleven even uit, maar na 2 x persen was mijn dochter om 0:30 uur geboren. (Totaal 2,5 uur) 2e bevalling, 11 !!! Dagen overtijd... s ochtends om 6:00 uur de eerste wee. Gelijk mijn moeder gebeld of ze wilde komen.. (voor mijn dochter) wij gelijk naar het ziekenhuis. Om 6:30 uur in het ziekenhuis aan de ctg. Hele heftige weeën. Zoon was nog niet ingedaald. Ze wilden hem met de vacuüm halen, maar dat zag ik niet zo zitten. Heb echt alles op alles gezet en met 3 x persen alsof mijn leven er van af hing was onze zoon om 8:55 uur geboren. (Totaal 3 uur; ietsje langer als de 1e bevalling) De naweeën van de 2e bevalling vond ik heel heftig! Vergelijkbaar met de echte weeën van de bevalling zelf.
Hier in 1.5 uur, waarvan 20 minuten persen. Ben heel erg benieuwd hoe het over een paar weekjes met de 2e zal gaan. De vk zei dat ik gelijk moet bellen als ik iets voel en dat ze dan ook meteen zal komen.
Hmz.... ik had de avond voor de bevalling wat last van mn rug. Hele zwangerschap nergens last van gehad dus dacht ach, mag ook wel een keer met 37,5 week. Volgende dag zou ik voor controle toch al naar t ziekenhuis. Omdat ons kindje wat terug liep in groei hadden we altijd de tas mee voor de zekerheid. CTG gehad, deze gaf wel wat buikactiviteit aan maar geen weeën. Na een uur wachten naar de verloskundige (t rommelde inmiddels wel wat maar geen regelmaat of wat dan ook). Zij heeft voor de echo eerst ff gekeken of er al verweking oid was. Nou de echo was niet nodig. Had 7 cm ontsluiting en mocht naar de verloskamer. Mijn man heeft alles uit de auto gehaald en inmiddels werd alles met spoed klaar gemaakt. Toen hij terug was zijn mijn vliezen gebroken en 8 minuten later was de kleine er. Bijna volledig uitgescheurd maar nergens last van gehad. Alles keurig gehecht en kon een uur later weer lopen en alles. Geweldige kraamweek gehad zonder op bed te liggen. nergens last van gehad. Geen naweeën niets......
Zoontje 5,5 uur, spontaan begonnen met 39+6 Dochtertje 2,5 uur, ingeleid met 40+5 Deze keer flink last gehad van naweeën, bij zoontje niet.
Ik heb ook 2 snelle bevallingen gehad waarvan bij de 2e de VK niet op tijd was. Bij mijn eerste: 00.30 vliezen breken rond 01.00 eerste ween die al meteen om de 5 minuten kwamen rond 03.00 uur de VK gebeld en die vertelde dat het nog wel even kon duren,meestal 1cm per uur. 03.00 onder de douche gaan zitten en toen kwamen de ween om de minuut rond 04.00 kreeg ik het gevoel dat ik moest poepen dus weer de VK gebeld en was er binnen 5 minuten, 10 cm ontsluiting en ik mocht persen om 04.26 is mijn zoon geboren. Deze bevalling duurde dus 4 uur. Toen wilde de placenta er niet uit en ben ik veel bloed verloren. Naar het ziekenhuis gegaan en gelukkig kwam de placenta toch nog vanzelf. Door het bloedverlies moest ik voor de 2e in het ziekenhuis bevallen maar dat heb ik niet gehaald 03.00 wakker worden met een gevoel dat de bevalling begonnen was 03.10 wist ik zeker dat de bevalling begonnen was en heb vriend wakker gemaakt 03.15 waren we beneden, schoonzus gebeld want die zou op de oudste passen en ziekenhuis gebeld dat we er aan kwamen. 03.25 schoonzus kwam binnen en toen had ik al heftige ween 03.30 stond ik bij de auto om in te stappen en toen braken mijn vliezen en ik kreeg eigenlijk meteen persween 03.35 lag ik binnen op de bank en heeft mijn vriend de VK gebeld en ook 112 omdat ik echt persween had. tussen 03.40 en 03.45 kwam de ambulance aan en ik mocht van het ambulance personeel niet persen omdat ze wilden wachten tot de VK er was en zij nog nooit een bevalling hadden gedaan. Dit is mij ongeveer 10 minuten gelukt (dat vond ik echt heel erg moeilijk die persween wegpuffen) 03.54 kwam er zo'n heftige wee dat mijn jongste bijna letterlijk gelanceerd werd, er was geen houden meer aan. 5 minuten later komt de VK binnen gerend (deze keer woonde ze niet zo dicht in de buurt). Ik had bijna een totaal ruptuur en moest dus naar het ziekenhuis om te hechten omdat dit op de bank niet lukte. Gelukkig kwam de placenta wel snel. Ik vond de 2e bevalling heel heftig en heb echt even heel erg een paniek gevoel gehad toen ik persweeen had maar er geen VK of ambulance was. Ik dacht dat ze allemaal te laat zouden zijn. Wat was ik blij toen ik die broeders binnen zag komen. Voor mijn infuus hebben ze een statief voor de fotocamera gebruikt en de placenta is opgevangen in een ovenschaal. Mijn schoonzusje was er ongewild ook bij maar die vond het heel erg bijzonder.
Hier ook vrij vlot bevallen, ik reken zelf altijd in 4,5 uur. Vliezen waren al wel eerder gebroken, dus wist dat de bevalling eraan kwam, maar de weeën lieten even op zich wachten. 's Nachts om 2.00 braken m'n vliezen, tegen 5.00 begon het wat te zeuren onder in m'n buik. Om 7.00 de verloskundige gebeld die was er om 8.00, maar die vond me nog veel te gezellig, kon nog wel een paar dagen duren zei ze Als de weeën krachtiger werden en wat sneller op elkaar kwamen mocht ik weer bellen. Ze liep de deur nog niet uit of ik dacht, aha volgens mij zijn dit dus weeën. Om 9.00 stond de verloskundige weer op de stoep en constateerde 2cm ontsluiting. Omdat ik 3 hoog woonde zonder lift, wilde ik graag in het ziekenhuis bevallen, leek mij het meest veilig. Dus de verloskundige zou 2 uur later terug komen en dan zouden we waarschijnlijk naar het ziekenhuis gaan, ze rekende met 1cm ontsluiting per uur. Vlak na ze wegging in een weeënstorm (achteraf gezien, wist ik veel) gekomen en toen de verloskundige om 11.00 weer kwam had ik al 8cm Ze gaf me toen de keuze of ik naar het ziekenhuis wilde of thuis wilde bevallen, maar aangezien de weeën zo heftig waren, wist ik niet meer hoe ik al die trappen af zou moeten, dus gekozen voor een thuis bevalling. Uiteindelijk ben ik nog een uurtje onder de douche gaan zitten terwijl de kraam gebeld werd en kwam en ze alles klaar gingen maken voor de bevalling. Om 13.00 mocht ik gaan persen en om 13.30 was mijn zoontje er. Helaas wel met een knip en een scheur, die door de verloskundige zelf niet gehecht kon worden (hoge vaginawandscheur), dus als nog naar het ziekenhuis, waar ik 's avonds laat pas gehecht ben op de OK. Dit moment heb ik als zeer vervelend ervaren. De bevalling heb ik helemaal geen moeite mee gehad, vond de weeënstorm op dat moment erg pijnlijk, maar het was te doen en achteraf gezien ben ik wel blij dat het zo snel ging, kon het zelf ook allemaal prima bijbenen Ik heb wel veel moeite (gehad) met het moment erna. Als nog naar het ziekenhuis toe en dan pas zo laat gehecht worden, al die tijd nuchter blijven, toen 's avonds mijn ouders en schoonouders op visite kwamen lag ik op de OK enz... Bij een volgende bevalling mag ik niet meer thuis bevallen (ook al wonen we inmiddels in een eensgezinswoning hoor), de gyneacoloog is bang voor herhaling en dan evt. blijvend letsel. Ik ben ook wel bang dat een volgende nog sneller gaat en zou het liefst bij de eerste wee in de auto springen en naar het ziekenhuis rijden. Gelukkig is het nog niet zo ver, dus dat zien we dan wel weer