Ik ben in juni bevallen van ons eerste kindje. Ivm overtijd ingeleid, na 99min persen is hij met 3x vacuumpomp trekken geboren. Maar oeioeioei dat was...heftig dus. Zoonlief is erg suf en misselijk geweest nadien, afdruk op zijn hoofdje was nog 2wk duidelijk te zien. Inmiddels is ons draakje een 9mnd oud ventje dat de vrolijkheid zelve is. Het is nu nog niet aan de orde, maar ik hoop dat er ooit een tweede kindje komt. Ik hoor vaak dat tweede bevallingen makkelijker verlopen, maar 10min persen soms zelfs, en zonder knip en hechtingen! Ik ben benieuwd naar ervaringen van dames die ook een vacuumbevalling hebben gehad. Werd het bij de tweede weer weer een vacuum? Of verliep het bij het persen makkelijker?
ik heb de eerste keer ook een vacuumbevalling gehad, totaalruptuur aan overgehouden. De tweede keer uit voorzorg een knip door de totaalruptuur van de eerste keer, maar de tweede keer was echt niet te vergelijken met de eerste keer hoor. De eerste keer 6 dagen in het ziekenhuis gelegen door hersenschudding baby nav de bevalling, de tweede keer een uur na de bevalling weer in de auto op weg naar huis..
Bij mijn eerste ook een vacuum 4 hechtingen. Tweede is met 10 minuten persen geboren en geen schaafwonden o.i.d. aan overgehouden.
Eerste ook met vacuüm, na 55 min persen. Kleine kreeg het moeilijk. De tweede kwam na 3 min persen, werd nog net niet gelanceerd, 1 klein scheurtje, 1 hechting Meestal gaat het bij een tweede bevalling wel goed, tenzij het bijv een sterrenkijkertje is of een handje oid erbij zit wat het bemoeilijkt.
Bij de eerste vacuum, flinke knip en fiks gescheurd. Bij de tweede 15 minuutjes persen, kleine knip omdat dochter dat laatste stukje wat dipte met haar hartslag, geen vacuum. Ook de nasleep was heel anders; bij de oudste kreeg ik een ontsteking aan de knip, hechtingen sprongen, duurde 8 mnd voor alles weer genezen was. Na de jongste een paar hechtinkjes, in de kraamweek genas het al mooi en nooit last van gehad. Bij de oudste flink bloedverlies gehad en kon pas na vijf weken weer een rondje lopen buiten, bij de jongste helaas ook flink bloedverlies, maar twee dagen na de bevalling stond ik buiten te stoepkrijten
Ook hier bij de eerste vacuum, knip en zes hechtingen. Uur en drie kwartier geperst Bij de tweede wel uit voorzorg een knip, omdat er angst was dat ik naar voren zou uitscheuren... 20 minuten geperst
Bij mij ook de eerste met de vacuüm en van de week dus ook gevraagd wat als deze ook weer met de vacuüm komt? Schijnbaar gebeurt dat nooit en word maar 1x de vacuüm gebruikt! (Gelukkig!!!) Bij een tweede die er "niet uit wil" word er vaker meteen overgegaan op een sectio want schijnbaar is dan het geboortekanaal bij de vrouw het probleem. Het kan dus voor ons 2 kanten op gaan... Of we bevallen natuurlijk en zonder dat vervloekte ding... Of we krijgen een sectio
Hier bij de 1e vacuum na een uur persen. OK was al gebeld voor spoed ks. De 2e bevalling was zo anders, 10 min geperst met een kleine knip. Wat een verademing.. 3e en 4e ook met knip, 5e zonder.
Ooh dat wist ik niet! Ik weet niet of het geboortekanaal bij mij een probleem was. Ik ben best klein en mijn zoon was bijna 9 pond. Daarnaast was het heel erg geforceerd omdat er na 41+2 nog geen enkel teken was dat het spontaan zou beginnen. OK was inderdaad ook bij mij gebeld voor een spoedsectio. Gelukkig net niet nodig, scheelde een haartje. Helaas heb ik aan de bevalling wel een voor- en achterwandverzakking overgehouden, waar ik in de toekomst mogelijk aan geopereerd moet worden
1e keer vacuum omdat de kleine zijn hartslag dipte. Ik had een totaalruptuur en ben op de OK gehecht. De kleine had door de vacuum/bevalling problemen met drinken. Na een week waren we pas thuis.. 2e keer uurtje zelf geperst, kind met hand op zijn hoofd eruit. en 2,5 uur later zat ik weer thuis met 2 kinderen.. Een groot verschil hier dus. De kinderen waren allebei bijna 4 kilo. De oudste had een iets groter hoofd, maar de jongste zijn hand ernaast..
1e met 40+4 na inleiding met vacuümpomp geboren ( hartje stopte ermee en had een aangeboren hartafwijking dus snel was nodig) 2e spontaan met 40+3 en 2 minuten persen en ze was er en geen schade. 3e spontaan met 40+6 weer 2 minuten persen groot hoofd (+2 lijn) en hand op zijn hoofd ook zonder schade.
Wat fijn om te lezen dat een tweede bevalling (hoogstwaarschijnlijk ) soepeler verloopt! Ik moet er nu nog lang niet aan denken, vooral dankzij de bevalling..Maar mocht er ooit een tweede komen ga ik dit topic weer lezen Hier na 4 (!!!!) uur persen, bijna volledig doorgescheurd en de vacuümpomp werd de kleine man geboren.
Mijn eerste kwam met de vacuum. Bij de tweede weer problemen. Dit keer werd direct een keizersnede gedaan. Zoals al gezegd: een vacuum doen ze niet zomaar een tweede keer. Mijn inwendig bekken is waarschijnlijk aan de smalle kant. Hierdoor gaat de ontsluiting langzaam en had ik geen persweeen en pesdrang. Mijn tweede kindje was ook een flinkerd (8 pond) en had een groot hoofd. Dat werkte ook niet echt mee
Onze oudste is met de vacuüm gehaald omdat zijn hartslag wegviel tijdens het persen en hij er met spoed uit moest. De jongste heb ik er gewoon op eigen kracht uitgeperst en dat viel me eigenlijk best tegen. Anderhalf uur over gedaan, hard werken zeg.
Weet iemand waarom ze niet 2x de pomp gebruiken? Bij mij is dus bij de bevalling van ons zoontje de pomp gebruikt. Maar moet er echt niet aandenken dat als het bij de 2e ook niet wil vlotten dat ze me dan open gaan snijden 😔
Eerste keer een flinke knip en een vacuumpomp. Bij de tweede geen knip en 8 minuten geperst. Heel verschillend dus!
Ik moet zo naar de VK zal er eens naar vragen! Hier nu 36 weken zwanger en begin nu toch lichtelijk nerveus te worden voor de geboorte. Vorige week te horen gekregen dat ons meisje geen stevig popje zal zijn (pfiewwww!! ) Zoon was 3590 gram maar wel behoorlijk ingeknipt en onwijs last gehad van de hechtingen toen.
Hier ook de eerste ruim 90 minuten geperst en daarna een knip + pomp. Uiteindelijk zat het handje naast zijn hoofd. Tweede was zo'n 7 minuutjes persen en op een paar haarscheurtjes na geen schade. Wat een verademing was het herstel daarna zeg! Heerlijk!
Hier twee keer een sterrenkijkertje. Eerste na uur persen zonder persweeen uiteindelijk met knip en pomp gehaald. Zoonlief was ruim vier kilo, maar herstelde gelukkig heel snel en mochten met een paar uurtjes naar huis. Herstel knip viel me mee. Tweede MET persweeen thuis bevallen na maar 11 minuten geperst te hebben. Andere houding maakte hier enorm verschil in persdrang. Dochter woog 3600 gram. Ben ook wel benieuwd naar uitleg van vk waarom geen tweede keer pomp?