Kosten zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Komend jaar ga ik 159 euro betalen aan mn zorgverzekering, bij Interpolis.
    Daar zit een ruime aanvulling bij op mn gebit, dat vind ik belangrijk. Ik denk dat ik mn andere aanvullende pakket wel een stap terug kan doen maar toch ben ik benieuwd naar wat anderen betalen voor hun zorgverzekering?

Daar moet dan wel vergoeding voor fysio bij zitten.. Niet dat ik daar momenteel gebruik van maak maar fysio vind ik wel iets wat "je zomaar nodig kunt hebben".
    Ook bevallingszorg/kraamzorg moet goed geregeld zijn. (Knoop nog niet doorgehakt maar je weet maar nooit wanneer de eierstokken weer gaan klapperen :p)
    En dan mn gebit. Ook belangrijk ivm plannen om kronen te zetten)

Ben benieuwd!
    Oja. Ik werk in de zorg. Misschien ook nog van belang?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wauw dat is een best bedrag :)

Wij weten het nog niet. Wij kunnen via het werk van mijn man een zorgverzekering afsluiten, maar nog geen idee wat de kosten/voorwaarden zijn.

Mochten wij daar niet voor willen kiezen dan krijgen wij via zijn werk elke maand 30€ korting op elke willekeurige zorgverzekering die we kiezen. Moeten ons er nog in gaan verdiepen wat we willen.

Hebben dit jaar 230€ per maand betaald en zat voor ons tandartsverzekering bij in.
    Ik haal de verzekering voor de tandarts eraf aankomend jaar, man houdt hem wel

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Tsjah. Vind dit ook een hoog bedrag maar dat komt wel door de aanvullende tandarts verzekering.. Die is bij Interpolis goed geregeld.
    Basis verzekering kost ook al 106 bij Interpolis en als ik dat vergelijk is dat best hoog.

4. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Bij CZ mag je als je zwanger wordt tussentijds de aanvullende verzekering gezinnen afsluiten. Dus als je start met enkel basis ( en tand) kun je indien het lukt om zwanger te raken dan pas je pakket erop aanpassen. Kan vele euro’s schelen.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier ook interpolis en ik ga €146 betalen. Tandarts tot €250 (afkloppen, maar nooit gaatjes gehad e.d).
    Wel fysio omdat ik voor werk de hele dag sta.
    Kraampakket gaat er uit, wij zijn compleet.
    Vrien betaald €139. Samen dus €285 per maand. Vind t wel veel meer dan 2017 toen betaalden we samen €256. Maar zijn tevreden over interpolis :)

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik had ook altijd interpolis, duur maar heel goed!

Omdat wij destijds de vierde icsi poging vergoed wilden, overgestapt naar umc. (Wellicht korting omdat je in de zorg werkt)
    Umc is vergelijkbaar qua prijs. Maar wellicht scheelt het je nog1

7. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Kun je niet collectief met je werk via izz? Dan krijg je 10% korting als je in de zorg werkt en een werkgeversbijdrage rond de 14 euro als je een aanvullende zorgverzekering neemt.
    Vind het een prima verzekering tot nu toe.
    Toch ga ik voor komend jaar ook nog even goed vergelijken hoor.

8. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik verzeker me nooit bij. Ook niet in de jaren dat ik zwanger was en ging bevallen. Alleen bij de eerste wel gedaan voor een poliklinische bevalling maar bij de tweede had ik al een indicatie. Dan loont het niet om het alleen voor Kraamzorg te doen. Fysio verzekeren vind ik onzin. Fysio is niet duur en je moet het wel super chronisch veel nodig gaan hebben wil dat lonen. Ik heb ook een bril maar doe telkens iets van vijf jaar met een montuur en iets minder lang met glazen maar die vergoedingen zijn zo laag. Mijn gebit is gelukkig gaaf. Mijn kinderen zijn gezond. Mijn eigen risico had ik voor ik kinderen kreeg op maximaal maar daarna niet meer.

9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Omgerekend €76,44 p.m. bij Anderzorg. Ik kies voor het hoogste eigen risico en betaling in 1x per jaar, voor beide krijg je dan een korting. Verder geen aanvullende verzekeringen.
    Zilverenkruis heeft nog een goedkopere verzekering, maar daarbij zit een grotere beperking op de zorgaanbieders, dat wil ik liever niet.

Heb je weleens uitgerekend of bijv. een tandartsverzekering loont? Bij mij kan dat echt niet uit (consult, foto, gebitsreiniging en evt. een gaatje is goedkoper dan aanvullend verzekeren). Ook tijdens de zwangerschappen van beide kinderen niet aanvullend verzekerd, ook daarbij een berekenimg gemaakt en de kosten van aanvullend verzekeren waren daarbij ook hoger dan niet verzekeren en deels zelf betalen (wel gekozen voor thuisbevallingen).

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    TS heeft het over kronen laten zetten, dan ben je per kroon zo 600 euro lichter ;). Dus in haar geval zou ik wel een tandarts verzekering nemen.

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij zitten volgend jaar op de €149 euro per maand met €385 eigen bijdrage. We zijn verzekerd via mijn man zijn werk en dat gaat via CZ. Wij hebben een zorg bewust polis met daarbij een aanvullende plus verzekering en een aanvullende tandarts verzekering. In die aanvullende plus verzekering zitten 27 behandelingen voor de fysio. Bij de tandarts verzekering heb ik een vergoeding van max 450 euro.

Misschien niet heel goedkoop maar tot nu toe heb ik alles gewoon goed vergoed gekregen dus ik blijf ook gewoon bij het CZ.

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Mijn gebit is echt knudde. Moet kronen laten zetten en heb al aardig wat wortelkanaalbehandelingen laten doen. Die zijn ook belachelijk duur.

13. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Als ik naar andere verzekeringen kijk, zijn de tandartsverzekeringen overal tot een max van 500 euro. (Of ik kijk verkeerd?)
    Ben nu verzekerd tot 1000 euro en heb dat echt wel nodig.

Bij verzekeringen waar je wel tot 1000 kan, betaal ik net zoveel als nu ongeveer.

14. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Zal deze even goed bekijken. Klinkt wel aantrekkelijk.

15. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Oh sorry, dat had ik niet gelezen. Dat is idd een flinke bak met geld (en pijnlijk...).

LadyKikker vindt dit leuk.
  16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Wij betalen in 2018 samen €275,- per maand. Ik heb een hogere dekking dan mijn man vanwege kronen en nieuwe bril. Maandelijks betaal ik zo'n €150,- en m'n man €125,-
    Een aanvullende verzekering moet wel haalbaar zijn vanwege de premie die ik er voor betaal en de dekking die het bied.

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Is IZZ dan niets voor je? Mits ze een collectieve overeenkomst hebben.

18. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik heb geen tandarts of aanvullende verzekering (wel een basis plus module die bijvoorbeeld hulp in het buitenland en tandartskosten na een ongeval dekt).

Bij de tandarts kom ik alleen op periodieke controle. Ook hij gaf aan dat ik de aanvullende verzekering moest laten vallen. Met jouw plannen voor kronen zou ik er zeker wel voor kiezen.

Qua aanvullende verzekering zag ik niets wat ik echt nodig vond wat niet al in de basisverzekering zit. Ja fysio kun je nodig hebben, maar dan nog krijg je maar een paar behandelingen vergoed als je niet het duurste aanvullende pakket neemt. Maak de overweging of je dat niet ook zelf zou kunnen betalen mocht het nodig zijn.

Als jouw eierstokken niet heel snel gaan klapperen zou ik me pas aanvullend verzekeren voor bevallingszorg en kraamzorg als je dat wel een beetje het geval is. Je zou dan het eerste trimester van 2018 zwanger moeten worden om er nog in 2018 gebruik van te maken. Als je dit niet verwacht, kijk er dan pas eind 2018 naar.

Ik weet overigens niet of je bij iedere verzekeraar je aanvullende pakket zomaar mag wijzigen. Misschien handig om dat na te gaan voordat je nu iets laat vallen wat je later misschien weer nodig hebt.

Ik betaal nu zo'n 118 euro per maand.

19. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Bij FBTO kun je je tot 750 verzekeren met de module tand. Ze betalen gewoon alles 100% tot je aan dat bedrag zit.

20. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Samen 260€ per maand ongeveer. Ik heb dan een vrij uitgebreid aanvullend pakket met uitgebreide fysio want daar maak ik veel gebruik van vaak. Vriend heeft een tandarts aanvullende erbij omdat ze gebit niet zo goed is.

Deel Deze Pagina