2 namen vraagjes

Discussie in 'Babynamen' gestart door tweeling, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ons eerste kindje heeft 1 naam is verder ook niet gedoopt of zo

nu zijn we druk op zoek naar een naam voor onze 2e.
    Zou het raar oid zijn om die 2 namen te geven of kan dat niet?

wanneer geef je eigenlijk 2 namen toch niet alleen bij doopnamen?
    de eerste is dan toch de roepnaam en de 2e gewoon extra ofzo?

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als jij 2 namen wilt geven, kan je dat gewoon doen hoor. Daar hoeft echt geen reden voor te zijn.
    Als je kindje gedoopt word hoef je ook geen 2 namen te geven, mijn zus is nl gedoopt, maar heeft maar 1 naam.
    Dus gewoon doen!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier zijn de kleintjes niet gedoopt oid, en ze hebben beide 4 namen! Dus dat kan prima! Wij hebben het gewoon gedaan omdat we 1 voorletter niet mooi vinden staan. En bij ons is dus de eerste naam de roepnaam, en de rest is gewoon voor erbij :D! Haha!

Eigenlijk hadden wij een dubbele naam gekozen voor meidennamen (dus zoeits als Julia Fay of Eva Maria) maar mm nichtje ging er met 1 van onze dubbele namen vandoor ;)! Maar dan was het dus 4 namen geweest waarvan 2 als roepnaam en 2 voor erbij ;)!

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ow ik zou dat niet doen - niet omdat het raar is, maar omdat je oudste daar wellicht later wel 'problemen' mee zou krijgen.

Ik zou het echt heel naar hebben gevonden als kind als mijn zusje wel twee namen had gehad en ik niet. Net of ze haar leuker vonden en wél twee namen 'waardig' ofzo.

Maar misschien schiet ik nu door. ;)

Ik zou het niet laten om de doop-reden tenminste. Sverre heeft ook 3 namen, waarvan 2 vernoemingen (de opa's) en hij is dus niet gedoopt.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik sluit me aan bij Kar76.

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn broer heeft maar 1 naam, mijn oudste zus 3 en mijn tweelingzus en ik allebei 2.
    Nooit over nagedacht eigenlijk.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben Louise 1 naam gegeven, als er een volgend kindje komt, zal die ook 1 naam krijgen omdat ik me ook bij Kar aansluit.

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    dat idee van kar had ik dus ook, maar dacht ook dat ik doorsloeg hahaha!

maja je kunt nooit van te voren zeggen wat je kinderen er later van vinden naturlijk...

bedankt voor de reacties

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat van die het ene kindje 1 naam en het andere kindje 2 namen, kan ik eigenlijk wel inkomen ;)!

Wij hebben ook lang getwijfeld, alleen dan tussen 3 of ook 4 namen voor dit kindje. Eerst ging de voorkeur uit naar 3 maar uiteindelijk hebben we toch besloten om het gelijk te houden zegmaar en krijgt onze baby straks ook weer 4 namen ;)!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, hier ook zo, een eventueel volgend kindje krijgt ook 2 namen, net als de 1e.. kan me het dilemma dus voorstellen...

Bij ons is de 2e naam een vernoeming naar mijn vader.

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame heeft 2 namen en dice 1
    ze zijn beide niet gedoopt

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame's 2e naam is een mix tussen beide oma's namen bij dice vonden we eigenlijk geen 2e naam erbij passen

13. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ons kleintje krijgt ook 2 namen.
    De 2e naam is een combi van beide oma's...dus dat wordt een probleem als we hierna weer een meid verwachten ;) heb niet meer oma's over :)

14. 4days

4days Niet meer actief

Huh wat is dat nou voor een onzin, net alsof een kind een minderwaardigheidscomplex oploopt omdattie een naam minder heeft als zijn broer of zusje... :)

Deel Deze Pagina