ik heb hulp of tips nodig, en heb verschillende pogingen gedaan om te stoppen met roken, nu ben ik 2 dagen rook vrij, en heb het ontzettend moeilijk, het zweet breekt me uit, kan niks hebben, heb al 2 keer het pakje in mijn handen gehad en kwaad weg gesmeten, ben zo bang dat ik weer een zwak moment heb en weer een k*t peuk op steek, is dit slecht voor mijn beeb? die stress en frustratie, roken is slechter, plies hellup en alle tips zijn welkom.
Misschien kan je als je het gevoel krijgt dat je wil gaan roken even je jas aantrekken en een rondje lopen? Of iets anders zoeken om als afleiding te doen? Ik heb trouwens gehoord (rook zelf namelijk niet) dat het verlangen na ong. 5 dagen minder sterk word! Even doorbijten meid, je bent op de goede weg!
ben je "bewust" zwanger geworden? Want dan had je dus voor die tijd al de tijd moeten nemen om te stoppen... en hoezo ben je nu pas 2 dagen gestopt, je bent al 20 weken..? Uiteraard vind ik het erg goed van je dat je gaat stoppen en hoop echt dat het je lukt maar persoonlijk heb ik zoiets van: beetje laat niet?! Ik weet dat het hard klinkt... maar ik hoop dat je er wat aan hebt en denkt van: "inderdaad, wat doe ik mijn beeb aan!?" Veel succes!!
Je peuken kapot maken, terwijl je denkt ik doe het voor mijn kleine.??? Wie weet helpt het, denk anders maar aan een beebje met een peuk tussen de lippen, ziet er niet uit zo een onschuldig kindje met een sigaret, en dat is het wel een onschuldig kindje wat met jouw slechte gewoonte te maken krijgt zonder daar voor te kiezen, ik weet het het klinkt hard, maar dat houdt ik mij zelf ook voor, ik ben op dag 1 gestopt, en heb eerlijk gezegt nog steeds de behoefte...... Ik weet alleen heel goed waar ik het voor doe ...........
je moet ontspanen en geloven in je zelf. op jou wacht een rookvrij leven en een prachtige baby. enige dat je moet doen is je gewoonte veranderen! en het zal echt lukken meis! geloof in jezelf! en wanneer je niet aan kunt ga naar buiten en steek er eentje maar houd t in je hand vast zonder te roken. maar je kunt het echt zonder. ik ben gestopt na kwart eeuw gerookt te hebben!!! als ik het kan kun jij het ook veel makkelijker!ontspan en focus!
he babe babe, ik heb al vaker pogingen gedaan, dat had ik ook net ook geschreven, maar iedere keer kreeg ik weer een zwak moment, ik ben na dat ik wist dat ik zwanger gaan minderen normaal rookte ik een pakje per dag, en rookte nog zo'n 3 per dag, ik weet het en zo voelde ik me ook iedere keer als ik toch weer een sigaret op had ontzettend zwak, en vind het ontzettend knap voor de gene die op de een op andere dag zijn gestopt, daar heb ik echt respect voor, en ik weet dat ik fout ben geweest en had al veel eerder moeten stoppen, maar belande iedere keer weer in een zwak moment, ik voel me nu ook beter dat ik het van me af kan schrijven, echt ben niet trots op mezelf, maar nu wil ik het vol houden met hulp van jullie, en ik weet dat er erg veel er een slechte mening over hebben, echt en die weet ik, maar aanmoediging zal me nu beter doen, want ik voel me al beroert zat, heb het van begin af aan met de vk over gehad, en ze vond het al knap dat ik van meer als een pakje per dag, nog 2 á 3 rookte, maar ze zei ook zou het nog knapper vinden als je helemaal zou stoppen, en dat wil ik al heel lang, en heb al van alles geprobeert, en nu wil ik het zo proberen, dat ik het van me af kan schrijven, en dat jullie me willen steunen.
Hoi Esther, ik hoop dat het je gelukt is om vandaag nog geen sigaret op te steken. Ook al ben ik ook van mening dat je eerder had moeten stoppen, het is nou eenmaal niet zo. Dus beter nu dan helemaal niet. Ik ben zelf ook een aantal jaren geleden gestopt, van de ene op de andere dag. Waar ik mij heel erg aan vasthield was de tijd die ik al gestopt was. Na 1 dag stoppen dacht ik op de 2e dag: als ik nu een sigaretje rook, heb ik gisteren de hele dag voor niets niet gerookt. Beetje ingewikkeld, maar snap je 'm? Verder heb ik trouwens wel een paar weken die nicotinepleisters gebruikt, maar ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt! En tot op heden ben ik daar nog erg trots op (helaas heb ik nog steeds af en toe wel zin in een sigaretje...).
Esther, ieder initiatief om te stoppen is een pluspunt voor je baby! Dus deze dagen heb je t gewoon SUPERgoed gedaan! Even iets gaan doen is een goed tip. Ff onder de douche of een rondje lopen of even achter je computer duiken. Even je echofoto's kijken en bedenken dat je voor je beebje stopt. Daarnaast mss kijken op de site van stivoro, die hbben volgens mij ook voor zwangeren een apart gedeelte. Misschien dat daar nog goede tips staan. Iedereen weet dat roken slecht is dat hoeft niemand jouw meer in te peperen, ik vind het dapper dat je gestopt bent! Houd vol want dat is voor jezelf ook het beste. Zie deze zwangerschap als een optie om nooit meer te gaan roken en er voor altijd vanaf te zijn....geloof mij, dat is zó heeerlijk! een rookvrij leven!
Ik maak hieruit op dat je de sigaretten nog in huis hebt? Ik zou om te beginnen alle sigaretten, aanstekers, asbakken etc. uit huis verbannen zodat je er niet aan herinnerd wordt en in de verleiding komt. Ook meteen een geheel rookverbod in je huis instellen en als je partner ook rookt dat deze zo coulant is om dit buiten jouw zicht en reukvermogen te doen. Hulp kun je wel gebruiken. Een vriendin van mij heeft het er ook zwaar mee. Het schijnt dat bij elk trekje dat je van je sigaret neemt de baby geen zuurstof krijgt, waardoor de baby paniekerig wordt. Bij elk moeilijk moment denk ze daar heel hard aan en probeert ze het zich voor te zien. Hierdoor vergaat haar de lust vrij rap. Misschien ook een tip voor jou? In ieder geval heel veel succes met stoppen!
wat fijn deze reacties, heb vandaag nog steeds niet gerookt, en ben nu wel trots op mezelf, ik wil het echt vol houden, want om nu een sigaret op te steken zou ik alleen maar zonde vinden want dan heb ik het voor niks gedaan en begin ik weer van voor af aan, ik ben echt blij met deze reacties want ze doen me echt goed, ik voel me nu ook een stuk beter, maar vanmiddag had ik het wel even zuur, maar ben toen boodschappen gaan doen, en dan vergeet ik het weer, de reacties mogen blijven komen, want zo krijg ik steeds meer moed, ik weet dat het even duurt voor heel nicotine uit je lichaam is, en als dat is gebeurt wordt het minder moeilijk, mijn vriend rookt nog wel, en ruik dat nu heel goed, niet bepaalt lekker, dus denk dan ook iedere keer heb ik ook zo geroken hihi.
Ik zou je vriend een bikkel vinden wanneer hij je nou eens helpt en ook die vieze peuken aan de kant gooit! des te minder verleiding heb je en kun je elkaar steunen als jullie t zwaar hebben. Succes verder en knap dat je evengoed gestopt bent, beter laat dan nooit! en zet m op he! je weet waar je t voor doet, als je kindje wel ter wereld komt met de gevolgen van t roken dan voel je je schuldig genoeg denk ik.. met dat in je achterhoofd moet t toch echt gaan lukken.
Nou ga ik denk ik iets heel slechts zeggen, maar laten we even voorop stellen dat ik echt anti-rook ben en nog nooit gerookt heb en ook echt geen idee heb wat het is om ergens aan verslaafd te zijn. Maar stress hebben omdat je niet mag roken is slechter voor je baby dan wanneer je 1 sigaret per dag rookt om te kalmeren. Als je erge stress hebt zou ik een paar trekjes nemen en maandag contact opnemen met je huisarts om je te helpen stoppen. Want gezond, stress- en rookvrij zwanger zijn is natuurlijk het aller allerbeste.... Dus zoek afleiding en ga vooral niet stressen om die vieze stinkstaffies ok! Sterkte meis xxx
bedankt allemaal, ik moet zeggen dat ik nu vrij kalm ben, heb het vanmiddag erg zwaar gehad maar zakt nu, ben er ook achter dat een warme douche wonderen doet, want kwam erg tot rust, lovelylonnes ik weet dat stress niet goed is voor de beeb, maar heb vanmiddag toen ik echt aan het stressen was, ben ik op de bank gaan zitten en langzaam in en uit gaan ademen, en kwam weer tot rust, en heb een warme douche genomen en dat was ook heerlijk, als ik toch weer een trekje ga nemen om te ontspannen, ben ik bang dat ik weer gefaalt heb en uit frustratie mijn sigaret weer helemaal op rook, dus dat doe ik niet. mijn vriend rookt ook wel, maar alleen buiten, dus wordt daar niet mee geconfronteerd, ik ruik nu alleen wel heel goed als tie terug naar binnen komt dat hij gerookt heeft, en dat motiveerd mij nou niet bepaalt, want ruik nu pas hoe erg dat het stinkt. deze reacties doen mij zo goed hé, dus morgen vroeg als ik wakker wordt (want dan heb ik het, het moeilijkst) zet ik eerst de computer aan, en hoop dan weer een hele hoop leuke aanmoedigende berichtjes te lezen, zodat ik niet snak naar een peuk. dus dames kom maar op, en hoop jullie volgende week mede te kunnen delen dat ik echt voor altijd en voorgoed gestopt ben, en dat ons kleine manneke een gezonde moeder heeft, en dat mijn manneke nicotine vrij groot groeit in mijn warme buikje. p.s. heb het al tegen mijn vriend gezegt dat hij ook moet stoppen, maar dat niet kan zegt ie, kan ik hem niet dwingen, ik vind het wel heel fijn dat er binnen niet meer gerookt wordt want scheelt voor mij al hele hoop.
Nou ik zal iig regelmatig langskomen om je te motiveren hoor, weet niet of ik morgen al iets heb geschreven als je online komt want ben wel een uitslaper haha maar goed misschien is iemand anders mij wel voor! En dat hoor ik wel vaker dat als je gestopt bent hoe snel het dan stinkt als iemand gerookt heeft. mijn zusjes roken allebei en als een van de twee ook binnenkomt na gerookt te hebben zeggen ze zelfs bah wat stinkt dat! haha.. succes verder!
Ik kan niet slapen door oefenweeen, dus dacht zal meteen een berichtje typen: voor t geval je eerder wakker bent dan mij! Zet m op vandaag, iedere dag die je niet rookt voor je kindje is meegenomen! je bent alweer een stap verder, probeer afleiding te zoeken voor in de ochtend want die is t zwaarst. Kop op je kunt het!! Succes vandaag
goeie morgen allemaal, bedankt ben net wakker ik zit lekker met een bakje koffie ZONDER sigaretje. en moet zeggen het valt wel mee, dacht dat ik het moeilijker zou hebben, ga zo lekker een ontbijtje maken. de derde dag is aangebroken, de derde dag dat ik rook vrij ben.
Weet je, de momenten dat je het er moeilijk mee hebt, gaan altijd weer voorbij! En die momenten komen ook steeds minder vaak, dat zul je zien. Als je op zo'n moment gewoon iets heel anders gaat doen (inderdaad lekker badderen of een maskertje ofzo) dan scheelt dat ook weer. Iedere dag dat je gestopt bent zul je zien dat het steeds ietsje makkelijker wordt! Zou helemaal fijn zijn als je vriend ook nog zou stoppen natuurlijk want dit maakt het er niet makkelijker op. Heeft hij zelf geen plannen om te stoppen? Succes in ieder geval! En volhouden he!