nieuwe contacten leggen

Discussie in 'De lounge' gestart door liesbet77, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hey

ik ben dus niet goed in het maken van nieuwe vrienden, ben verschrikkelijk onzeker.
    Nu lijken er in de klas een paar tofee mama's te zitten, er is al wat heen en weer gemail geweest over het cadeau voor de juf enzo.
    nu vroeg ik me af of ik een mama zou mailen om iets te gaan doen in de vakantie. Ik jen haar niet zo goed maar het lijkt een leuk iemand. Ik ben alleen bang dat ze mij niet leuk gaat vinden en als ze dan bv niet reageert op mijn mail of zo ... ik wil ook niet dat de situatie ongemakkelijk wordt.

Zouden jullie dit doen?
    hoe leggen jullie contacten op school?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind dat ook altijd lastig hoor! Misschien eerst eens iets afspreken met de kinderen samen? Naar het zwembad of de speeltuin ofzo. Dn is het ijs al een beetje gebroken. Als het klikt zouden jullie ook eens met zijn tweeën wat kunnen doen.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Ja, je zou een mailtje kunnen sturen van: joh, vind jij de vakantie ook zo lang? En onze kids spelen altijd zo leuk samen, vind je t leuk om een playdate in de vakantie te hebben?

Moeilijk he, zulke dingen. Ik ben ook zo'n muts hoor.;)

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik zou de moeder bij school aanspreken en uitnodigen voor een kopje koffie....

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik herken je gevoel helemaal! Maar bedenk je dat mensen heel anders tegen jou aankijken dan je zelf doet. Ze zien jou echt niet zo negatief als jij denkt dat ze dat doen.

Ik zou haar bij school eens aanspreken om bijvoorbeeld een dagje zwemmen met de kinderen te plannen. Als ze daar geen behoefte aan heeft: prima! Niet iedereen zal je leuk vinden, dan is er vast wel een andere moeder die wel behoefte heeft aan contact!

6. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ja tuurlijk gewoon een amil sturen.
    Vooral met de kinderen er bij is dat toch heel erg gezellig.

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Eens uitnodigen voor een kop koffie/thee en vanuit het gesprek eens afspreken voor in de vakantie! Als je een klik voelt zal het vast goed zitten! ;)

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ben van mezelf ook onzeker maar heb een paar leuke vriendschappen door de kids opgedaan. Meestal bij het halen of brengen van de kids een praatje. Met de 1 klikt het met de ander minder. Op een gegeven moment duurde het halen of brengen langer er werd er koffie aangeboden of bood ik een koffie aan zo zijn een aantal vriendschappen gegroeid. Met een aantal spreek ik ook af zonder kids en met andere met. Ik ga morgen toevallig met een moeder en haar dochter en die an mij naar het theater.

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    ja, gewoon doen! Bedenk wel dat sommige mensen een heel druk sociaal leven kunnen hebben en soms gewoon niet zo'n behoefte hebben aan nog een kennis/vriendin. Als ze niet zo enthousiast reageert moet je het dus niet direct persoonlijk opvatten. Als jij haar leuk vindt, dan is er vast al een bepaalde klik. Gewoon proberen dus, anders ontmoet je nooit leuke nieuwe vriendinnen! Succes!

10. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hey

op de koffie vragen? dat wordt hier eigenlijk nooit gedaan hoor, ik denk dat ze raar zou kijken als ik zou vragen van "hé, kom je eens een kop koffie drinken" ... Hoe gebeurt dat dan bij jullie?
    Het maakt het wel moeilijk, je praat met mensen aan de poort maar daar blijft het dan bij en dan gaat ieder zijn eigen weg, naar huis.
    Ik zal ze maar mailen zeker? en vragen of er nog andere mama's mee willen ofzo?

pfff krijg er zenuwen van. maar het wordt hoog tijd dat ik hier ingeburgerd geraak, ik ken heel weinig mensen in de streek waar we nu wonen (ver van mijn geboortestreek)

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Gaat jouw kindje wel eens daar spelen of andersom? Zo zijn hier de vriendschappen ontstaan. Met een andere moeder stond ik soms nog een half uur op het plein te kletsen als de deur dicht was waarop ik zei volgende keer maar warm binnen met een bakkie bij mij?

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het eerder persoonlijk vragen dan per mail. In eerste instantie zou ik het dan onder het mom van een speelafspraakje doen. Samen naar een grote speeltuin ofzo. Kindjes lekker spelen, jullie op het terras. Dan zit je toch te kletsen. Mogelijk komt er een gezamenlijke interesse uit waardoor je heel 'natuurlijk' tijdens zo'n gesprek kunt vragen om datgene wat jullie allebei leuk vinden eens samen te doen.

Deel Deze Pagina