Schoonfamilie.... En namen.......!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Slagroomtoetje, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Gisteren waren we bij mijn schoonzus wat aan het dolle over namen. Omdat we morgen waarschijnlijk weten wat het gaat worden waren we druk aan het brainstormen over leuke, maar minder leuke namen. Gewoon voor de lol... Onze namen stonden namelijk al een beetje vast...

Op dit moment noemen we ons 'kindje' Otto.. Vreselijk lelijke naam (naar onze mening) maar zo grappig om het te zeggen omdat andere er raar van op gaan kijken... Anyway, mijn schoonzus en haar man zaten ook rare namen te verzinnen en plots zeiden ze... " Merel... Je gaat je dochter toch niet naar een vogel vernoemen... " Terwijl Merel eigenlijk wel in onze Top 3 stond... :rolleyes: Wij maar meekletsen en meteen daarachteraan zei ik: " Tja, Mees dan!" Terwijl ik Mees eigenlijk ook wel een hele leuke naam vind...

Zou mijn dochter heel graag de naam Merel meegeven, maar als ik al weet dat mijn schoonfamilie zo over die naam denkt... Tja ik weet het, wordt mijn kindje maar ook het neefje/nichtje van hun.... Moet mijn gevoel volgen maar voel me eigenlijk best wel gekrenkt over de naam. :rolleyes:

Wat zouden jullie doen?
    *Piep* aan hun mening hebben, en gewoon je gevoel volgen... En dus wellicht voor de naam Merel gaan? Of zouden jullie een andere naam gaan kiezen.
    We zijn nog maar op de helft, dus wie weet komen we hele andere namen tegen... Of wordt het een jongetje... Maar toch... Merel stond vanfa het begin al vast bij ons... :(

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als dat DE naam is voor jullie, gewoon er voor gaan. Je schoonfamilie trekt echt wel bij als er een kindje bij de naam hoort!

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik zou er lak aan hebben!
    Jullie vinden m mooi en dat is het belangrijkst.
    Echt, zodra de kleine geboren is vinden ze het ineens de mooiste naam van de wereld!

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou de naam er niet om laten vallen. Als dit voor jullie dé naam is, moet je het doen, ongeacht wat anderen ervan vinden. En ik vind het niet gek dat je je gekrenkt voelt hoor, maar probeer dat los te laten want iedereen heeft nou eenmaal een andere smaak, familie of niet.

5. Slagroomtoetje

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    heb je helemaal gelijk in ja... Maar kwam gisteren nogal rauw op onze dak vallen... Schrok me eigenlijk wezenloos maar gooide er meteen een "Mees" grapje tegenaan. (Terwijl die naam eigenlijk ook op mijn lijstje staat... :rolleyes: )

6. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Merel is toch een hele normale naam? Ik zou gewoon schijt aan m'n schoonfamilie hebben hoor!

7. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik zou er gewoon voor gaan!

Onze dochter gaat van haar 2e naam Merel heten. Dit omdat mijn vader (vorig jaar overleden) Merel zo'n mooie naam vond. En ons zoontje heet van zijn tweede naam Robin (robinbird= roodborstje, dit weer n.a.v. mijn oma) dus beide 'vogelnamen'.

Gewoon lekker doen, ze wennen er maar aan! :p

8. Pris

Pris Fanatiek lid

Dit was voor mij de reden dat we t met niemand over babynamen heb gehad toen ik zwanger was :D

Ik kan me voorstellen dat t toch niet helemaal ''lekker'' voelt dan :rolleyes:
    Stond de naam op1 in jullie top 3?

Ik zou mijn open ogen houden voor een andere naam en mocht je die niet tegenkomen betekend dat Merel voor jullie DE naam is en dan toch lekker gebruiken :D

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

*PIEP* aan je schoonfamilie... lekker doen wat jullie mooi vinden. Merel is een mooie naam en Mees is een hartstikke leuke naam. Je kan met namen het niet iedereen naar de zin maken dus een goeie stelregel is:
    als jullie het met z'n tweeën maar mooi vinden ;)

Verder niet meer praten over babynamen en gewoon de complimenten in ontvangst nemen na de geboorte. Wedden dat je die krijgt? Ook van je schoonfamilie?

10. Slagroomtoetje

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ik kan verder uitstekend met mijn schoonfamilie overweg hoor, schrok gewoon van hun reactie over de naam Merel...

We zijn al vanaf het begin aan het discussieren over namen en Merel stond voor zowel mij als voor hem op nummer 1.... Mijn vriend is op dit moment enorm aan het twijfelen over de naam..... Maar aan de andere kant... De namen die mijn schoonzus heeft gegeven aan haar kinderen vind ik ook niet geweldig. Vind ze leuk, omdat ze bij de kids passen, maar zou mn eigen kindjes die naam nooit mee hebben gegeven.......

Over een uurtje weet ik wat het geslacht gaat zijn (hoop ik!) en dan zal het wellicht geen discussiepunt meer zijn. :D

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    meis er zullen altijd mensen zijn waarbij de naam niet in de smaak valt... lekker belangrijk, jij moet het een mooie naam vinden samen met je mannetje.

succes!

12. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik ben wel benieuwd, laat je nog even weten wat het geslacht is!?

13. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Smaken verschillen nou eenmaal. Gelukkig maar want anders had iedereen dezelfde naam.
    Mijn smaak zijn de namen Merel en Mees ook niet maar dat maakt toch niet uit. Kies wat je zelf wilt. Mijn zusje is onlangs bevallen en ik vind jammergenoeg de naam van haar zoontje ook helemaal niets.

14. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Joh, namen zijn zo persoonlijk, dat ik me echt niets aan zou trekken wat een ander ervan vind. Uiteindelijk is het jullie kind en jullie keuze en welke naam je ook kiest, er is altijd wel iemand die het mooi of lelijk vindt. Gewoon gaan voor wat jij mooi vindt voor jou kindje.

15. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Hallo,

Even heel egoitisch: ik zal het gewoon doen, je leeft voor jezelf en niet voor een ander (even bot gezegt, zo bedoel ik het niet). Stel je nou voor dat je later oud bent en je dochter bij je op bezoek komt en dat je dan nog spijt hebt van je naamkeuze.
    Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik vind Merel echt een super mooie naam (en dat is geen geslijm) Mees vind ik ook mooi. Hou wel van die apparte namen. Laatst gehoord dat iemand zijn dochtertje Bloeme heeft genoemd, vind ik ook erg mooi. Terwijl een paar mensen in mijn omgeving dit totaal niet mooi vonden. Tja dat hou je toch altijd....als jij het maar mooi vind, dat wil ik er mee zeggen.

Hoop dat je er wat aan hebt,

Liefs Anouk

16. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Wat vind je anders van Merle?
    Lijkt erop en is geen vogelnaam ;)
    Ik begrijp je gevoel want het is echt niet leuk als iemand een naam afkraakt die je zelf voor je kindje had bedacht.

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik ga voor de "piep" optie. Jullie vinden het een mooie naam, en het is een bekende naam dus het is echt geen vreemde gedachte dat jullie het mooi vinden.

Je moet het maar zien als een soort advies. En het mooie daaraan is dat je die gewoon kunt negeren als jij dat wilt!

Deel Deze Pagina