streptocco b

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nedjla, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    hoi wie heeft dit ook gehad tijdens de zwangerschap ik moet nu onder behandeling van het ziekenhuis goed in de gaten gehouden worden omdat mijn zoontje te vroeg geboren is en ik streptocco b had nu moet ik straks met de bevaling met antibiotica bevallen wie herkent dit en heeft dit ook

2. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    helemaal niemand?????

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je topic staat in het felicitatieforum. Hier kan iedereen je feliciteren met je zwangerschap.

4. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Bij mij is de VK dat nu aan het onderzoeken.. Wegens nierbekkenonsteking die ik gehad heb.. Heb toen urine op kweek laten zetten, maar de huisarts heeft daar verder niks over verteld, wat de VK haar erg kwalijk nam. Ik hoor het met de volgende controle wel.. Als ik dat heb moet ik ook met AB infuus bevallen.. Als ik het maar van te voren weet dan vind ik het niet erg, als ik maar niet voor verrassingen kom te staan.. Gelukkig is de VK erg alert..

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    heb heb topic op de juiste plek gezet.. misschien krijg je nu meer respons

6. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik ben draagster van de streptocok b oftewel dw gbs. Helaas kwamen ze daar door een fout van de huisarts pas achter toen ik bevallen was en mijn kind dus door de gbs al ernstig ziek geworden was ( hersenvliesontsteking)
    Je moet in het zh bevallen, helemaal als het actief is doordat je bijvoorbeeld een blaasontsteking hebt. Je krijgt dan tijdens de bevalling twee maal een shot antibiotica via een infuus. Als je kindje geboren is houden ze deze scherp in de gaten. Bij het minste vermoeden van besmetting ligt hij ook aan het infuus op de couveuseafdeling.

7. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    oke bedankt voor je reactie ik ben dus ook drager en vindt het allemaal wel heel spannend en ik hoop gewoon dat ik het niet weer krijg maar de kans is wel heel groot en ook dat ik weer een vroege geboorte krijg maar ben ieder geval blij dat ze me in het ziekenhuis nu wel goed in de gaten gaan houden

8. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in het begin van mijn zwangerschap een antibiotica kuur gehad en ben toen gecontroleerd en was streptococcen vrij. En met 34 weken is er nog een keer een controle gedaan en deze was ook goed. Toen ben ik antibiotica-loos bevallen. Wel fijn dat er nu al gecontroleerd is, het is namelijk niet een standaard controle in Nederland en het blijkt dat dat bij en na de bevalling voor veel complicaties bij je kleintje kan zorgen.

9. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ik ben aan t infuus bevallen. Ik wist niet dat ik het had tot de kweekuitslagen binnen kwamen. Ik werdt ingeleid met een hoge vlies scheur.
    Baby moest 24 uur blijven en elk uur werdt ze getempt en controle uitgevoerd.
    Bevallen aan t infuus is vooral praktisch niet zo handig omdat je veel aan je bed vast zit maar als t shot erin zit mag je wel even los gekoppeld en douchen ofzo.
    Ik had overigens een niet actieve gbs bij me.

10. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ik kreeg in het ziekenhuis toen ik aan het bevallen was ook antibiotica maar wist toen nog niet waar dat voor was
    was te veel met me bevalling en me kindje bezig om dat ik met 30,6 weeen kreeg maar dat kwam dus door die streptocco en een hoge vlies scheur

11. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ja de gbs kan vroeggeboorte veroorzaken maar dat hoeft niet. Die van mij is gehaald omdat ie er niet uit wou ;)

12. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Ja hierzo! Ik moet straks ook aan het infuus met de bevalling. Moet al iets eerder komen als ik weeën heb dan iemand zonder GBS bacterie, en als mijn vliezen zijn gebroken ook direct eraan..
    Heb nu 3x een blaasontsteking gehad en dus 3x een antibiotica kuur gekregen, maar de gynaecoloog heeft me uitgelegd dat die bacterie proberen te bestrijden met antibiotica echt volkomen zinloos is... die bacterie is namelijk niet te bestrijden, die zit er en die zal er blijven zitten (blijft dus terugkomen na antibiotica). Het enige wat ze wel moeten doen is antibiotica geven als je een blaasontsteking heb...

13. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Heel veel vrouwen hebben het zonder dat ze het weten.
    Ik dachtdat ik een schimmelinfectie had, vond mijn urine vreemd ruiken.
    Dus op kweek incl afscheiding.

Kwam dus de strepto uit.
    Vk zei antbiotica helpt nu niet. Ha zei van wel, dus antibiotica. Met 35 weken weer check up.

Nog steeds actief. Weer aan de antibiotica. Moest dus naar het zh om daar te bevallen.

Een keer antibiotica is voldoende!

14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook ja, moet ook in het ziekenhuis bevallen met AB. Ik ben alleen bang dat ik al sneller bevallen ben dan dat al de AB erin zit, want mijn eerste bevalling duurde 2,5 uur en met de AB heb je 4 uur nodig. Dus hier straks ook zsm naar het ziekenhuis zodra het begint.

Mijn eerste kind is ook te vroeg geboren.

15. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    jeetje er zijn er echt veel die dit hebben had ik niet verwacht hahaha maar vindt het wel fijn dat ik niet de enige ben en ben gewoon heel zenuwachtig met deze zwangerschap vanwege mijn zoontje

16. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Het verschil is dat je het nu weet en er gedurende de hele zwangerschap rekening mee kunt houden. niet te veel zorgen maken, volgens mij is de kans niet zo groot dat je nu weer een vroeggeboorte krijgt. Maar anders vraag je dat ff na aan je gyn?

17. wienepien

wienepien Lid

17 jun 2012
    47
    0
    0
    Hallo Dames,

Ik ben ook draagster van het streptocco b. Hier zijn we pas achter gekomen na dat mijn eerste kindje werd geboren en doodziek werd gelukkig was ik in het ziekenhuis bevallen.

Nu zwanger van mijn tweede kindje en moet nu in het ziekenhuis bevallen en krijg twee keer ab toegediend gedurende 8 uur voor dat het kindje wordt geboren. Loop nu bij de gynocoloog.
    Tussen nu en twee weken wordt ik ingeleid doordat ik bij de eerst snel ben bevallen.
    Een spannende tijd dus.
    Het klopt dat er veel vrouwen draagster zijn maar het hoeft niet dat je kindje ziek ervan wordt 1 op de honderd baby's. En daarvan een paar moeders die ook er ziek van wordt. Daar was ik er ook 1 van.

18. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ik had gisteren de huisarts aan de deur met een kuurtje heb blaasonsteking en de streptocco b nu heb ik een kuurtje van 5 dagen dus wachten weer af

19. nibble

nibble Actief lid

1 jul 2013
    299
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf als baby streptococcen gehad.
    Als ik dus ooit een baby krijg zal ik ook aan het infuus met antibiotica moeten liggen als ik ga bevallen..
    Mijn moeder heeft het overgens ook gehad met mijn broertje, maar daar waren ze er uiteraard optijd bij

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben ook draagster (achter gekomen na mijn vorige bevalling toen mijn dochter ernstig ziek in het ziekenhuis opgenomen werd. Geen GBS bij haar trouwens...)
    Ik krijg deze zwnagerschap met 30 weken een urine kweek en als de streptococ niet actief is, mag ik thuis bevallen onder voorwaarde dat ik niet langer dan 12 uur gebroken vliezen heb. Dit is mijn derde kindje.

Deel Deze Pagina