Boos..

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi,
    Ik heb een broer die 3 jaar ouder is dan mij.
    Ik ben er sinds kort achter gekomen dat hij alcoholist is.
    Ik had al een vermoeden, maar denk dat ik het zelf niet durfde toe te geven.

Ik ben zo ontzettend boos op hem!
    Hij is jarenlang cocaïne verslaafde geweest wat ons gezin uit elkaar heeft gerukt.
    En nu is ie gewoon aan de vieze alcohol! Het is niet iets van net maar al van een paar jaar! Ik wist dat ie van een borrel hield, maar zag hem niet vaak genoeg om te weten dat ie alcoholist is.
    Nu woont hij sinds een paar maanden bij mij in de buurt en zie ik hoe hij echt is. Ik kom hem altijd tegen in de winkel en hij koopt niks anders dan bier.
    Ik had het erover met mijn moeder en die vertelde dat hij dus verslaafd is aan alcohol.
    Ik ben teleurgesteld dat hier in de familie nog nooit over is gepraat.
    Ik ben boos omdat mijn zoon een paar weken terug nog bij hem heeft gelogeerd, en die vertelde mij toen al dat ie het niet leuk vond dat zijn oom zoveel biertjes had gedronken ik vertrouwde hem mijn zoon toe en hij heeft zich gewoon zitten te bezatten waar mijn zoon bij was!

Ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan, ik heb trauma's van toen hij cocaïne verslaafd was heb hem meerdere keren met een overdosis gevonden als klein meisje. Moet ik hem nu in huis aantreffen terwijl hij zich dood gezopen heeft?

Ik kan hem nu gewoon niet onder ogen komen zo zwaar teleurgesteld en boos ben ik op hem.

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wat vervelend voor je meid! Ik heb het gelukkig zelf niet meegemaakt in mijn naaste omgeving.

Vooral erg dat je je zoon aan hem toevertrouwd hebt! Erg hoor!

Hopenlijk accepteerd hij hulp!

Sterkte meid!

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Hey Mamaliset,
    Jeetje wat moet dit een schok voor je zijn!
    Kan me voorstellen dat je kwaad bent, is hij van de cocaine af, begint hij gewoon met de alcohol.
    Het is natuurlijk ook erg om te horen dat je moeder het al wist, maar jou gewoon niks heeft verteld. Waarom heeft ze dit gedaan?

Kan me voorstellen dat het vertrouwen nu helemaal weg is, en dat je zoontje daar niet meer mag logeren.
    Heb je wel eens een gesprek met hem gehad over zijn cocaine verslaving? Weet hij hoe erg dit voor jou is geweest? Heb namelijk het idee dat hier nog veel oud zeer zit.
    Heeft je broer zelf ook door dat hij verslaafd is? en is hij bereid om hier iets aan te doen?
    Ben bang dat je zelf weinig kan doen, hij moet zelf de alcohol willen laten staan.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja we hebben ooit samen een sessie gehad toen ik in therapie zat.
    Dus hij weet precies hoe ik dat beleefd heb.

Ik vind het gewoon ontzettend erg dat je clean bent van de cocaïne en daar zet ik nu ook mijn twijfels bij, je maar naar de alcohol grijpt.

Mijn moeder vertelde dat hij voor behandeling mag naar PsychQ, maar dat hij daar heel laconiek over doet hij belt nooit om een afspraak te maken enz. Dus denk niet dat er een echte wil is.

Het allerergste vind ik dat hij sinds mei vader is.Hij woont dus gewoon samen maar begrijp niet dat zijn vriendin hier niks aan doet.
    Maarja was ook wel te verwachten zij blowt ontzettend veel zelfs tijdens de zwangerschap, maar dat is een heel ander verhaal.

Ik weet niet of ik wel de behoefte heb om deze problemen weer met mijn broer te moeten doorstaan. En dat voelt ontzettend egoïstisch van mij.

5. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Hoi,

Ik ben gescheiden omdat mijn ex alcoholist was/is.
    Ik weet dus wat je voelt als naaste persoon.

Ik ben toen bij de site van Al-Anon terechtgekomen, zij werken met een 10 stappen plan voor de naasten van alcoholisten.

misschien wat voor jou? Daar zitten ze allemaal in hetzelfe schuitje.
    lotgenoten dus.

Al-Anon

Sterkte!!!

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bedankt voor de tip!

7. babs81

babs81 Niet meer actief

Lieve mamaliset..

Ik ben toen ik 13/14/15 jaar was ook verslaafd geweest aan drugs.. Heb bijna een jaar erover gedaan om af te kicken!!
    Ik ben uiteindelijk ook begonnen met drank!!
    Cocke is zoooo zwaar om vanaf te komen!! Dat hij dat al gedaan heeft vind ik diep respect hebben!!
    Buiten dat had ik na ruim een jaar (dronk 3liter op een avond weg) gestopt met alles!! Was helemaal CLEANE!!

Misschien een goed gesprek met hem hebben!
    En ook vertellen dat coke zo zwaar was, en dit pinut is om eraaf te komen!!
    Misschien wat uitleggen over de ziekte van corsakoff!!
    Ik denk dat hij zichzelf goed zou kunnen helpen!!

Ik begrijp ook goed dt het voor jou een zware tijd is geweest, en nu je gedachtes terug gaan naar die tijd!!Wens jou veel sterkte hiermee, en hoop dat je broer inzicht gat krijgen over zijn leven!!!

Dapper dat je je verhaal hier opgeschreven hebt!!!

8. babs81

babs81 Niet meer actief

Niemand is blij als hij/zij verslaafd is aan coke of drank!!
    Je voelt je kapot na die tijd.. en het kost klauwen met geld!!!

9. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Geen dank MamaLiset,

Je komt ongevraagd in deze situatie, krijg jij ook van mij ongevraagd deze tip ;)

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    coke is inderdaad zwaar om vanaf te komen en was zo trots op hem dat dat hem gelukt was.

Ik hoop dat hij binnenkort de moed heeft om een afspraak te maken bij psychQ niet alleen voor hemzelf maar ook voor zijn kind.

11. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Nou hier nog iemand met dezelfde probleem..
    Me broer gebruikte weleens af en toe coke dat wist ik gewoon en hoorde het ook vn anderen.
    Nu sinds 2 maanden is zn vrouw bij hem weg door de drugs ze hebben een koophuis wat niet word betaald zullen ze binnenkort ookwel afpakken.
    Hij werkt ook niet meer en zit nu flink aan de drugs en woont ook nog bij me moeder in.
    1 maand terug heeft hij de playstation vn me broertje verkocht een dag later de lcd tv vn hem,
    Nu 3 dagen terug de grote tv vn me moeder en overal en bij iedereen heeft hij schulden gemaakt.
    Heb me moeder zovaak gezegd dat ze hem eruit moet gooien omdat me broertje er ook gek vn word.Maar steeds is het jaa en blaa blaa
    Ik heb ze 2 dagen terug opgebeld heel boos en uitgescholden en gezegd dat ik geen contact meer wou met ze.(klinkt heel hard) maar ben er echt klaar mee..ben zelf zwanger en hoor alleen maar shit vn die kant heb er echt geen zin meer in.kon niet eens meer genieten vn me zwangerschap.
    Iedereen wil en wou hem helpen hij zelf wil het niet.
    Steeds bellen na me man voor geld echt irritant gewoon:x
    Ze zoeken het maar uit allemaal ik bescherm me eigen gewoon en blijf mooi uit de buurt...

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @celia82: Jeetje heftig zeg dit kan jij totaal niet gebruiken met je zwangerschap al die stress is niet goed. Denk aan jezelf denk dat het momenteel een goede keuze is om alle contact te verbreken..

Mijn moeder was/is ook zo ze heeft hem ook nooit de deur uit gezet wat er ook gebeurde. Het ergste vond ik dat ze hem altijd de hand boven het hoofd hield!
    En alles maar verzwijgen voor mij, ik was jong maar niet dom.

Mijn broer heeft ook veel gestolen en niet alleen van ons ook van andere familie leden.

Het erge vond ik altijd om van andere mensen te moeten horen dat mijn broer ook weer lekker ver heen was en dat ie zo lijp was als een idioot. Dat deed me ontzettend pijn.
    Of dat andere mensen erachter kwamen dat het artikel wat in de krant stond over een jongen die met een overdosis over straat gevonden was over mijn broer ging.

Het is pijnlijk...ze maken zichzelf kapot maar nemen ons erin mee...

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik vind het heel erg voor je dat je je zoon hebt achter gelaten bij een alcholist
    maar ik vind niet dat je het recht hebt om boos te zijn op hem het is voor hem denk ik net zo moeilijk als het voor jou is
    het enigste wat je kan doen is een goed gesprek aan gaan en een afspraak maken bij een aa meeting ofzo iets..
    hem proberen te helpen om hier ook vanaf te komen dat hij toch nog iemand heeft waar hij op terug kan vallen
    en dat hij zelf dan ook in kan zien dat hij zwaar verkeerd bezig is
    boos op hem zijn en blijven heeft geen enkele nut maar heb bij staan en hem zeggen dat je er voor hem wilt zijn en dat je hem wilt helpen om ook hier vanaf te komen
    ik kan begrijpen dat je het moeilijk vind en dat je een zware trauma hebt over gehouden met hem toen hij zwaar aan de drugs zat
    maar ik denk dat hij ook cleane is geworden toen omdat jullie hem toen ook zo hebben bij gestaan doe dat weer
    het is en blijft jou broer hoe erg het ook is dat hij weer verslaaft is geraakt aan troep
    hij zal er alleen vanaf komen als hij ook gesteunt word om weer cleane te worden als hij niet word gesteund in deze dingen dan zal hij ook het nut niet in kunnen zien
    succes en sterkte in deze zware strijd

ps ik weet echt wel wat ik zeg heb dit ook mee gemaakt en ik ben steun blijven geven en ben blijven helpen

14. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Daarom dus me moeder houd ook een hand boven zijn hoofd.
    Zn huis staat leeg hij kan mooi daar die junk acties uitvoeren zeg ik dan steeds ...maar ja als zij er blij mee is zo voor mij geen probleem ik woon er gelukkig niet meer,
    Is al 10 jaar zo aan de gang alleen is het nu echt ver heen met hem
    Laats loop ik buiten even na de winkel komt een gozer na me toe jaa celia je moet echt met je broer praten hij valt mensen lastig midden in de nacht voor geld..
    Ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen:( me gevoelens waren helemaal in de war die dag.inmiddels hebben ze me 3-4 x aangehouden op straat en de laatse x was ik echt boos en zei ook wat intresseert mij die ...junk mij nou!!

Misschien moet je ook even afstand houden ofzo?
    Bij mij thuis komt hij echt niet meer binnen dalijk na de bevalling ook niet.ik ben nu echt keihard aan het worden:)

15. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ceclia82 jeetje dat zijn wel dingen wat ik dan weer heel erg vind
    en misschien dat ik echt nuchter tegen dingen aan kijk dat ik vind dat je altijd moet steunen maar niet in deze situatie die jij nu verkeerd dat is zeker niet goed
    goed aan jezelf blijven denken hoor jij staat nu op nummer 1..
    succes

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @mamamanuela: maar tot hoe ver moet je gaan met steunen. Ik heb altijd klaar voor hem gestaan en het voor hem opgenomen. Maar soms is de maat vol.
    En nu ik dit gehoord heb is de maat vol. Hij weet wat een verslaving met zich mee brengt maar heeft er toch voor gekozen om aan de alcohol te gaan.
    Ik vind het ook erg voor hem dat zijn leven zo gaat, maar hij heeft er zelf de hand in gehad.
    Er is hem hulp aangeboden mijn moeder heeft alles bij PsychQ voor hem geregeld het is nu aan hem om te gaan.

17. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36

Zo denk ik dus ook.we hebben hem altijd gesteund en iedereen was er altijd zoo kapot vn.
    Me moeder heeft ook bij een kliniek vn alles geregeld maar die vent is al 30 hij heeft alles zelf in de hand.wat ik helemaal erg vind me moeder word 1e x oma hij 1e x oom ik ben helemaal weg gecijferd al begin vn me zwangerschap mensen zijn bezig met hem inplaats vn mij zwanger zijn.dus dalijk hoef het ook niet meer denk ik dan.hoe kan ik me kind dalijk ff een uurtje na oma brengen??niet dus!!

18. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hallo,

Als jij dusdanig veel last hebt van het contact dat je met hem hebt dan zou ik het contact op een heel laag pitje zetten. Verwacht in ieder geval van zijn kant niks. Laat hem weten dat je er voor hem bent maar alleen als het niet over geld gaat of andere zaken mbt zijn verslaving. Kan hij zich ook daar niet aan houden dan zou ik het contact verbreken. Dan kan hij weer aankloppen als hij zijn leven weer op de rails heeft.

19. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0

ooooooow dom, ik bedoel Lovely83

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb ondertussen een naamswijziging doorstaan dus was wel juist hoor;)

Deel Deze Pagina